Ελλάδα | 31.01.2023 15:42

Συντριβή Phantom: Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τον πιλότο - Τι δυσκολεύει το έργο των Αρχών

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)
Συντρίμμια από την πτώση του F-4 Phantom (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τον ιπτάμενο σμηναγό του μοιραίου Phantom που κατέπεσε ανοιχτά της Ανδραβίδας τη Δευτέρα. Ωστόσο, όσο περνάει η ώρα λιγοστεύουν οι ελπίδες.

Αυτή την ώρα στην περιοχή επιχειρούν δύο ελικόπτερα, που χτενίζουν ολόκληρη τη θαλάσσια περιοχή, ενώ επιχειρεί και ένα υποβρύχιο drone, που μπορεί να φτάσει τα 100 μέτρα βάθους και πέντε δύτες.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN, το βάθος στη θαλάσσια περιοχή είναι πολύ μεγάλο και συγκεκριμένα γύρω στα 1.000 μέτρα. Επίσης υπάρχουν και πολλές χαράδρες που μπορεί να φτάνουν μέχρι τα 1.300 μέτρα και θεωρείται σχεδόν αδύνατον να βρεθεί κάποιο κομμάτι του αεροσκάφους.

Επίσης, στην περιοχή βρέχει από το μεσημέρι της Τρίτης, με αποτέλεσμα να γίνονται ακόμα πιο δύσκολες οι έρευνες. 


Στις έρευνες πάντως συνδράμει και ωκεανογραφικό του Πολεμικού Ναυτικού, που έχει πληθώρα συστημάτων και μεταξύ άλλων μπορεί να λαμβάνει ήχους και να εντοπίζει μέταλλα.

 

Σημαντικό επίσης είναι βρεθούν και τα μαύρα κουτιά για να μπορέσουν οι ειδικοί να μάθουν τα αίτια του δυστυχήματος.

Συγκλονιστική μαρτυρία: Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα

Σημειώνεται πως το πρώτο Phantom του σχηματισμού είδε να γίνεται έκρηξη στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτώσης του στη θάλασσα και εικάζεται πως ο σμηναγός δεν κατάφερε να εκτιναχθεί.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (ήταν το Νο1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού.

«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος του 1ου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο σταθμός.

Το χρονικό της πτώσης

Υπενθυμίζεται πως δύο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί της Δευτέρας, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα.

Άγνωστο γιατί, το ένα βομβαρδιστικό κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Σημειώνεται πως τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης».

Οι ριψοκίνδυνες ασκήσεις με υψηλό κίνδυνο ατυχήματος

Όπως έγινε γνωστό από την πρώτη στιγμή, το Phantom συνετρίβη κοντά στην Ανδραβίδα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης. Ήταν μία άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», μια κατηγορία που πάντα ενέχει σημαντικούς κινδύνους ατυχήματος καθώς πρόκειται για ασκήσεις που πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλά ύψη και ρεαλιστικές συνθήκες.

Αεροπορικές πηγές ανέφεραν στο OPEN, ότι οι ασκήσεις αυτές γίνονται με στόχο την εξοικείωση των ιπτάμενων σε δύσκολες συνθήκες και πέταγμα σε χαμηλό ύψος πάνω από την θάλασσα, ώστε αν βρεθούν σε αντίστοιχη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες αερομαχίας, οι πιλότοι να έχουν σχετική εμπειρία και να μην εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ.

Οι συνθήκες των πτήσεων είναι πραγματικά δύσκολες γιατί περιλαμβάνουν υψηλές ταχύτητες, μεγάλη κλίση, μεγάλες στροφές και αρκετά G.

Οι συνθήκες της μοιραίας πτήσης

Πηγές του ΓΕΑ, σχολιάζουν πως η συγκεκριμένη πτήση ήταν στα 300 πόδια ύψος, δηλαδή 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Επομένως, οποιαδήποτε βλάβη στο αεροπλάνο, όπως για παράδειγμα μία βλάβη στο πηδάλιο, μπορεί να αποδειχθεί μοιραία, καθώς ο πιλότος δεν έχει καθόλου χρόνο να αντιδράσει, ειδικά από την πίεση που του ασκείται εκείνη την ώρα.

Αεροπορικές πηγές σχολίασαν επίσης στο OPEN πως ασκήσεις όπως αυτή στην οποία συμμετείχε το Phantom, περιλαμβάνουν σκληρούς ελιγμούς σε χαμηλό ύψος κάτι που σημαίνει πως είναι πιθανό το ενδεχόμενο, ο πιλότος να έκανε μία λάθος εκτίμηση.

Δεν ενεργοποιήθηκε το κάθισμα εκτίναξης

Σύμφωνα με την Γεωργία Γαραντζιώτη, στη συγκεκριμένη πτήση οι ιπτάμενοι δεν πρόλαβαν να ενεργοποιήσουν το κάθισμα εκτίναξης, κάτι που ίσως αποδεικνυόταν σωτήριο.

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Με εντολή του υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου έχει κηρυχτεί τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, έως τις 2 Φεβρουαρίου 2023, μετά το τραγικό γεγονός που συνέβη το πρωί της Δευτέρας, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Αναφορικά με τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους F-4Ε Phantom II, ο υπουργός Εθνικής Αμύνης δήλωσε: «Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, εκφράζουμε τη θλίψη και την οδύνη μας για την απώλεια του συγκυβερνήτη μετά τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητος στην Ανδραβίδα.

H σκέψη μας είναι με την οικογένεια του ιπταμένου υποσμηναγού, στην οποία εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας και τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

έρευνεςειδήσεις τώραPhantomσμηναγός