Ελλάδα|01.03.2023 17:17

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Η μοιραία οδηγία του σταθμάρχη Λάρισας

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)

Καθοριστική φαίνεται ότι υπήρξε η μοιραία εντολή του σταθμάρχη Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, στην πορεία προς την τραγωδία που σημειώθηκε αργά τη νύχτα της Τρίτης (28/02) στα Τέμπη.

Το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με αποτέλεσμα την απώλεια τουλάχιστον 40 ανθρώπων. «ΛΑΡ – 62 - Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ήταν η εντολή του σταθμάρχη Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62. Μετά τον σταθμό της Λάρισας, οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός.

«Πάτησα το κουμπί, δε λειτούργησε το σύστημα»

Συνελήφθη τελικά ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος είχε προσαχθεί στην Τροχαία για παροχή εξηγήσεων, στο πλαίσιο της έρευνας για τα αίτια της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη, με την πολύνεκρη σύγκρουση δύο τρένων.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, κατά την απολογία του ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε πως πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο αλλά το σύστημα δε λειτούργησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του δήλωσε: «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε».

Βέβαια, υπάρχει μία κατηγορία, που αναφέρει πως θα έπρεπε ο ίδιος ιδίοις όμμασι να δει εάν άλλαξε, εάν λειτούργησε αυτό το αυτοματοποιημένο σύστημα προκειμένου να μπει στις κανονικές ράγες το τρένο. Μάλλον αυτό δεν το είδε. Εκεί υπάρχει το ζήτημα, το οποίο υποστηρίζει ο σταθμάρχης.

Μετά την προανακριτική απολογία του, ο σταθμάρχης θα απολογηθεί και ενώπιον του εισαγγελέα, ο οποίος αναμένεται να ασκήσει τις σχετικές διώξεις.

Οι ποινές

Ο σταθμάρχης ο οποίος φέρεται ως υπεύθυνος για την κίνηση των τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα το ασκήσει ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, πρόκειται για ένα βαρύ αδίκημα, καθώς επισείει ποινή κάθειρξης από 10 χρόνια έως και ισόβια κάθειρξη. Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο Ποινικό Κώδικα, εάν από τη διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών προκληθεί σωματική βλάβη η ποινή που μπορεί να επιβληθεί είναι μέχρι 10 χρόνια.

Ωστόσο, εάν επέλθει θάνατος η ποινή είναι τουλάχιστον 10 χρόνια, καθώς έχει συμβεί πολύνεκρο δυστύχημα. Μάλιστα ο Ποινικός Κώδικας αναφέρει ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί να επιβληθεί και ισόβια κάθειρξη.

Η «εντολή» Ντογιάκου

Το dikastiko.gr δημοσίευσε την εντολή του Ισίδωρου Ντογιάκου για την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη:

«Προς

Τον κ. Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας

Με αφορμή το συμβάν της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη την 28-02-2023 (βλ. συνημμένα δημοσιεύματα), παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, στο πλαίσιο της εκ του άρθρου 32 ΚΠΔ αρμοδιότητάς σας ως προς την εποπτεία του ανακριτικού έργου, προς την κατεύθυνση της επίσπευσης της ανάκρισης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Επίσης να μας ενημερώσετε με αιτιολογημένη αναφορά σας αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 32 ΚΠΔ.

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου

Ισίδωρος Ε. Ντογιάκος». 

δυστύχημαεκτροχιασμόςνεκροίεκτροχιασμός τρένουειδήσεις τώραΛάρισαΤέμπη