Ελλάδα | 04.03.2023 13:37

Δυστύχημα στα Τέμπη: Παραιτήθηκε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλους από την Ειδική Επιτροπή

Newsroom

Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που ξέσπασαν για την τοποθέτησή του στην Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και πρώην πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε πως δεν θα αναλάβει τα καθήκοντά του και στη θέση του ορίστηκε ήδη αντικαταστάτης.

Σε ανακοίνωσή του αναφέρει: 

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής. Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Στη θέση του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη τοποθετείται ο κύριος Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Οι αντιδράσεις ήρθαν κυρίως καθώς για χρόνια υπήρξε πρόεδρος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κλήθηκε να εφαρμόσει μνημονιακά μέτρα που αναμφίβολα υποβάθμισαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η περίοδος της προεδρίας Ζηλιασκόπουλου συνδέεται με μέρες απόλυτης λιτότητας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς ακολούθησε τις υπογραφές των πρώτων μνημονίων. Εκείνη την περίοδο το προσωπικό στελέχωσης του σιδηρόδρομου μειώθηκε δραματικά, ενώ συμπίπτει χρονικά και με ημερομηνίες που εφαρμόστηκαν και άλλες περικοπές.

Ο Έλληνας καθηγητή υπάρχει ακόμα και το πέρασμα από την προεδρία του ΤΑΙΠΕΔ την οποία ανέλαβε επίσημα τον Ιούνιο του 2021 και την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα στα Τέμπη οι «ελεγχόμενοι»

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ την Παρασκευή ανέφερε: 

«Η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή. Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.

Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές».

Η ανάρτηση του Νίκου Παππά

Ο τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς με ανάρτηση του στο Twitter, αναφέρει πως ο κ. Ζηλιασκόπουλος, αποτέλεσε Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον 2010 έως και το 2015 και τώρα καλείται να ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. «Κοροϊδία και προσβολή», υπογραμμίζει.

ΜέΡΑ25: Έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

«Η πρώτη πράξη του κ. Γεραπετρίτη με το που πρωτοκάθισε στην ένοχη καρέκλα που μόλις είχε αδειάσει ο κ. Καραμανλής, ήταν να αναγγείλει μια εν κρυπτώ αποφασισμένη "ειδική επιτροπή ειδικών" για να ερευνήσει τα αίτια της εν εξελίξει τραγωδίας στα Τέμπη.

Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την επιτροπή του κ. Γεραπετρίτη ως μη νομιμοποιημένη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα. Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζουμε ότι η Σοφία Σακοράφα, βουλευτής του ΜέΡΑ25 και Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, με την ιδιότητά της ως μέλος των αρμοδίων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών (Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας και Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης)αντέδρασε άμεσα στα νέα του δυστυχήματος κάνοντας αίτηση για άμεση σύγκληση εκτάκτων συνεδριάσεων αυτών, με την παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ ΑΕ, καθώς και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Η μόνη λύση για να γίνουν όλα αλλιώς είναι η ρήξη με τα συμφέροντα τα οποία η ΝΔ υπηρετεί ακόμα και όταν το κόστος σε ανθρώπινες ζωές αποκαλύπτεται σε κοινή θέα. Όσοι κυβερνούν με μνημονιακές πολιτικές, κυβερνούν για άλλους», σχολίασε και το ΜέΡΑ25

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σιδηροδρομικό δυστύχημαΤέμπηειδήσεις τώρα