Ελλάδα|13.03.2023 17:10

Τέμπη: Τα 4 σημεία «κλειδιά» για τις ευθύνες - Μπαίνουν στο «στόχαστρο» και υψηλόβαθμα στελέχη;

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News

Η έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μπαίνει σε νέα φάση, μετά την παραλαβή του συνόλου της δικογραφίας -των 1.600 σελίδων- από τον εφέτη ανακριτή που ορίστηκε ως αρμόδιος για την υπόθεση.

Ιδιαίτερο «βάρος» πέφτει τόσο στις συνομιλίες όσο και στις βάρδιες των σταθμαρχών, καθώς ελέγχονται τα ωράρια ακόμη και από το 2014. Μάλιστα, μέσα στα επόμενα 24ωρα αναμένεται να κληθούν σε απολογία και οι άλλοι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Δεν αποκλείεται, επίσης, να προκύψουν και ευθύνες για νέα πρόσωπα -σε υψηλότερα κλιμάκια που άλλωστε «φωτογραφίζονται» μέσα από τις υπάρχουσες καταθέσεις, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Αντώνη Τσολναρά για το OPEN.

«Το ζήτημα είναι ηθικό»

Σε δηλώσεις του έξω από το δικαστικό μέγαρο Λάρισας ο δικηγόρος Όθωνας Παπαδόπουλος, που εκπροσωπεί δύο οικογένειες θυμάτων, τόνισε πως «το ζήτημα δεν είναι πολιτικό, είναι ηθικό» και οι συγγενείς ζητούν να τιμωρηθούν όλοι οι υπαίτιοι.

«Θα κάνουμε φύλλο και φτερό τη δικογραφία, θα ενεργήσουμε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από τον νόμο ούτως ώστε να φωτιστούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης και να αποδοθεί Δικαιοσύνη. Θα φτάσουμε την έρευνα όπου χρειαστεί, σε όλους τους υπαίτιους, όσο ψηλά και αν βρίσκονται αυτοί», υπογράμμισε συγκεκριμένα ο κ. Παπαδόπουλος.

Τα τέσσερα σημεία - κλειδιά

Οι έρευνες των ανακριτικών Αρχών, μεταξύ άλλων, θα εξετάσουν τις τυχόν ευθύνες των στελεχών του σιδηροδρομικού δικτύου. Όπως αναφέρεται, σύμφωνα με το dikastiko.gr, στο «μικροσκόπιο» θα μπει η τυχόν ευθύνη:

  • Για το κατά πόσο είχαν πλήρη γνώση των κινδύνων και την πιθανότητα ενός πολύνεκρου δυστυχήματος λόγω του απαρχαιωμένου, εγκαταλειμμένου και κακοσυντηρημένου σιδηροδρομικού δικτύου
  • Για τη συναίνεσή τους σε παρατάσεις των συμβάσεων βελτίωσης, αναβάθμισης, ενίσχυσης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας – και μάλιστα με επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις.
  • Για πιθανή παράλειψη να λάβουν τα αναγκαία μέτρα προς αποφυγήν της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και της προστασίας των επιβατών και των εργαζομένων στον Οργανισμό.
  • Για παράλειψη κάλυψης των οργανικών κενών σε προσωπικό του ΟΣΕ, αν και είχαν λάβει γνώση.

Ο Ντογιάκος ζητεί τους φακέλους για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα των τελευταίων 15 ετών

Τους φακέλους που αφορούν όλα τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το δίκτυο ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος από τον σημερινό διοικητή του ΟΣΕ.

Όπως αναφέρεται στην έγγραφη εντολή του εισαγγελέα, ο ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα είχαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Η αποστολή των φακέλων, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τον κ. Ντογιάκο, προκειμένου να ελεγχθεί, αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν ήταν οι πραγματικές ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν, υπήρχαν και άλλοι, στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες οφείλουν τώρα να επαναξιολογηθούν.

Όπως είναι γνωστό, ο κ. Ντιογιάκος έχει ζητήσει και μελετά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το Μάιο 2017 και είχε 4 νεκρούς και 10 τραυματίες, για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του δυστυχήματος και ο οποίος αθωώθηκε.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ανακριτήςσιδηροδρομικό δυστύχημαΙσίδωρος ΝτογιάκοςΤέμπηειδήσεις τώρατρένονεκροί