Αυτοψία OPEN: Καμία εργασία αποκατάστασης στις σιδηροδρομικές γραμμές - Σε άθλια κατάσταση τα τούνελ της Κακιάς Σκάλας και ο σταθμός Αφιδνών
NewsroomΤην άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται ακόμα και σήμερα οι σιδηροδρομικές γραμμές σε πολλά σημεία αποκάλυψε σε αυτοψία η τηλεόραση του ΟPEN.
Ένα από αυτά τα σημεία η σήραγγα της Κακιάς Σκάλας με μήκος 2,5 χιλιόμετρα δεν έχει ρεύμα, φωτισμό, εξαερισμό, και πυρασφάλεια, κάτι που αποδεικνύει πως καμία εργασία αποκατάστασης δεν έχει γίνει στις γραμμές. Και όλα αυτά μια εβδομάδα πριν ξεκινήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών από Αθήνα προς το Κιάτο. Όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους, οι σήραγγες της Κακιάς Σκάλας που έχουν λεηλατηθεί από τους κυνηγούς του χαλκού – σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση – δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας.
«Το πρόβλημα με την Κακιά Σκάλα είναι χρόνιο. Έχει λεηλατηθεί εδώ και αρκετό καιρό, δηλαδή και χρόνια με αποτέλεσμα αυτή η κατάσταση που βλέπετε εσείς, εμείς την ξέρουμε χρόνια. Το πρωί τα φτιάχναμε, το βράδυ τα κλέβανε. Τόσο καιρό το τρένο πήγαινε από κει κανονικά» τόνισε στο OPEN, o Παντελής Μπαριανός, αντιπρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ.
Σημειώνεται, ότι πριν από 5 ημέρες κλιμάκιο του ΟΣΕ βρέθηκε και έκανε αυτοψία στη σήραγγα όπου κατέγραψε τις σοβαρές ελλείψεις.
Εικόνες διάλυσης και στον σταθμό Αφιδνών
Και στον σταθμό των Αφιδνών, η εικόνα παραμένει αποκαρδιωτική. Τα φανάρια είναι κολλημένα στο κόκκινο και οι καλωδιώσεις παραμένουν κομμένες. Η εικόνα παραμένει η ίδια λίγες μέρες μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε το OPEN με τα καλώδια της φωτοσήμανσης παραμένουν κομμένα δεν έχουν επιδιορθωθεί και η εικόνα είναι σχεδόν η ίδια.
«Όλο το κομμάτι από το ΣΚΑ μέχρι την Οινόη δεν έχει φωτοσήμανση. Αν δουλεύανε δηλαδή θα έπρεπε το κόκκινο να είναι πράσινο ή αν πας από την έξοδο του σταθμού θα δεις ότι είναι πορτοκαλί ενώ θα έπρεπε να είναι πράσινο.» ανέφερε εργαζόμενη του ΟΣΕ.
Και τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο εκεί. Βανδαλισμένες είναι οι υποδομές του ΟΣΕ και στην περιοχή των Αχαρνών – με τους κατοίκους να καταγγέλλουν πως πανάκριβος εξοπλισμός έχει αφεθεί στην τύχη του. «Τα ασανσέρ είναι χαλασμένα και από την δεξιά πλευρά και από την αριστερή. Ταλαιπωρείται όλος ο κόσμος» δήλωσε πολίτης.
Η γραμμή...«φάντασμα»
Η ολοκαίνουργια γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη παραμένει μία γραμμή φάντασμα εξαιτίας αστοχιών στο τούνελ αυτό, οι οποίες, δεν έχουν επιδιορθωθεί ενώ μάλιστα έχει εκπονηθεί και μελέτη η οποία προβλέπει στην αποκατάσταση των φθορών με χρηματοδότηση ύψους 3 εκ ευρώ.
Οι εικόνες μαρτυρούν την εγκατάλειψη σε ένα έργο εκατομμυρίων. Σε πολλά σημεία η γραμμή είναι ακόμα μονή, ενώ τα τούνελ καταρρέουν.
«Υπήρχε έντονη παθολογία. Πολλές βλάβες, ρωγμές, αποκολλήσεις σκυροδέματος, περιοχές κούφιες – που το μπετό δηλαδή ήταν πορώδες – κυρίως λόγω κατασκευαστικών κακοτεχνιών» ανέφερε ο πολιτικός μηχανικός, Βασίλης Βαρδάκης.
Λίγα μέτρα μακριά από το τούνελ έχει κατασκευαστεί υπερσύγχρονη στάση η οποία όμως λόγω μη παράδοσης του έργου ρημάζει κυριολεκτικά στο πέρασμα του χρόνου. Στη θέση τους είναι και οι πυλώνες της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, χωρίς όμως να χρησιμοποιούνται.
Οι σοβαρές παραλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο ναι μεν έχουν αρχίσει να καταγράφονται από κλιμάκια του ΟΣΕ, άγνωστο όμως παραμένει πότε θα επιδιορθωθούν.
Στον εφέτη-ανακριτή όλα τα έγγραφα για την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών
Ενώπιον του εφέτη-ανακριτή Λάρισας κατέθετε επί μιάμιση ώρα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών, με φόντο το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.
«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»
Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση, σημείωσε ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα και ότι εκεί υπάρχει μόνο πίνακας χειρισμού. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξέ οτι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει πάρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Νωρίς το μεσημέρι προσήλθαν στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας δικηγόροι των θυμάτων προς παράσταση υποστήριξης της κατηγορίας και στόχο να αποδοθεί δικαιοσύνη.
Εν τω μεταξύ ο εφέτης-ανακριτής θα συνεχίσει τις κλήσεις μαρτύρων προς κατάθεση. Αύριο θα πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων εκκρεμούν διώξεις για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.
- Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ελλάδα: Παρακολουθήσεις, αστυνομική βία, κακομεταχείριση μεταναστών, άθλιες συνθήκες κράτησης
- Αναταράξεις στο ΠΑΣΟΚ: Χαριλάου Τρικούπη εναντίον Λοβέρδου - «Πολιτικά παράδοξο να έχει ίδιες αγωνίες με Οικονόμου και Σκέρτσο»
- «Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»: Στον εφέτη-ανακριτή όλα τα έγγραφα για την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών
- Η εισαγγελία «καίει» τον Τραμπ: «Εφηύρε» τη σύλληψή του για να εμπλέξει τους ρεπουμπλικάνους στην έρευνα
- Ελβετία: Νέα αύξηση επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά