Αλλάζει γραμμή το υπουργείο Μεταφορών: Μπαράζ συναντήσεων με εργαζόμενους υπό το βάρος της τραγωδίας – Ο σχεδιασμός για προσλήψεις
Μαρία ΛιλιοπούλουΑλλάζει... γραμμή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς υπό τη βαριά σκιά της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, η οποία ανέδειξε μεταξύ άλλων και την αγνόηση των έγκαιρων προειδοποιήσεων των εργαζομένων για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, αλλά και ενόψει των εκλογών, σωματεία και συνδικάτα του παραμελημένου κλάδου των μεταφορών φαίνεται ότι πλέον περνούν συχνότερα το κατώφλι του υπουργείου.
Άλλωστε, τις ημέρες που ακολούθησαν το δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο, το ένα μετά το άλλο τα Σωματεία εργαζομένων αναδείκνυαν τις ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας σχεδόν σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ήδη από το υπουργείο έχουν περάσει εκπρόσωποι των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ για σήμερα Τετάρτη είχαν προγραμματιστεί συναντήσεις με τους ηλεκτρονικούς υπαλλήλους των αεροδρομίων, αλλά και τους εργαζομένους στο μετρό, οι οποίοι στο μεταξύ είχαν αναστείλει τη χθεσινή τους απεργία.
«Η δική μου πολιτική είναι συγκεκριμένη και με απόλυτη διαφάνεια. Εννοείται ότι το πρώτο πράγμα που έκανα και συνεχίζω να κάνω είναι να συνομιλήσω με εργαζομένους. Αν δεν αφουγκραστώ τις απόψεις, τα προβλήματα και τις δυσκολίες, δεν μπορώ να παρέμβω πολιτικά», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος από το βήμα της Βουλής την Τετάρτη επιχειρώντας να τραβήξει μία κόκκινη γραμμή με το πρόσφατο παρελθόν.
Οι προσλήψεις
Ωστόσο, παρά τις παλαιότερες δεσμεύσεις του υπουργείου, στο νομοσχέδιο που συζητείται αυτήν την εβδομάδα στη Βουλή και περιλαμβάνει ολόκληρο κεφάλαιο με ρυθμίσεις του υπουργείου Μεταφορών, είναι μάλλον φειδωλές οι προβλέψεις για ενίσχυση του προσωπικού συγκριτικά με τις ανάγκες και τα κενά στα οργανογράμματα.
Συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ προβλέπεται η επαναφορά των 160 συμβασιούχων φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων, καθώς επίσης και η συμπλήρωση των 90 θέσεων που έχουν ήδη προκηρυχθεί μέσω ΑΣΕΠ με ακόμα 50 άτομα. Αφενός πρόκειται συνολικά για 140 άτομα, την ώρα που βάσει του οργανογράμματος του Οργανισμού οι κενές θέσεις είναι 1.400 και αφετέρου, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας κατά την ακρόαση των φορέων, πρόκειται για εργαζομένους που θα πιάσουν δουλειά μήνες μετά: «Το υφιστάμενο πρόβλημα που έχουμε αυτή τη στιγμή στον ΟΣΕ είναι ότι πρέπει να λύσουμε το θέμα σήμερα, ότι γίνεται αυτή η διαδικασία σίγουρα είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά πρέπει να δούμε και το σήμερα. Γιατί, η διαδικασία αυτή έχει αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό και θα τελεσιδικήσει προφανώς μετά τις εκλογές. Όσο γρήγορα και να τρέξει μιλάμε από Σεπτέμβριο και μετά. Συν τη διαδικασία της εκπαίδευσης που χρειάζεται, συν τη διαδικασία που θα κάνει ο ΑΣΕΠ, οπότε μιλάμε για ένα χρονικό διάστημα μεγάλο. Το θέμα είναι να λύσουμε σήμερα τι κάνουμε, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα αυτά και την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Με το νομοσχέδιο ορίζεται επίσης ότι η ΟΣΥ (οδικά μέσα) και η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς) θα μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις εργασίας αορίστου και ορισμένου χρόνου, συμβάσεις έργου και έμμισθης εντολής. Έως τις 31.12.2023 επιτρέπεται η πρόσληψη οδηγών και Τεχνιτών υπό τους όρους ειδικής δοκιμαστικής υπηρεσίας ενός έτους από τον πίνακα των επιλαχόντων του διαγωνισμού του 2020.
Αεροδρόμια: Προσλήψεις με το σταγονόμετρο και κλάδοι που απειλούνται να ... μηδενίσουν
Στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζεται και η ενίσχυση του κλάδου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με προσλήψεις μέσα από την δεξαμενή των υποψηφίων του σχετικού διαγωνισμού του 2015. Ωστόσο, δεν προβλέπεται καμία πρόσληψη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στα αεροδρόμια, όπως είπε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων (ΟΣΥΠΑ), Κώστας Μηνάς.
Αντιθέτως, τα κενά σε συγκεκριμένες ειδικότητες κυρίως σε μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία συχνά συμβαίνει ακόμα και να κλείνουν όταν αρρωσταίνει ο μοναδικός τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος προγραμματίζεται να καλύπτονται με αποσπάσεις συναδέλφων τους από μεγαλύτερα αεροδρόμια.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του 2023 εγκρίθηκαν από το υπουργικό συμβούλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου κατ' εξαίρεση για την ΥΠΑ, 174 προσλήψεις θέσεων τακτικού προσωπικού, διάφορων ειδικοτήτων. Ωστόσο, αν και έχουν περάσει έξι μήνες από τότε και η τουριστική περίοδος ξεκινά, η πρόταση εστάλη από το υπουργείο στο ΑΣΕΠ μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Η πρόταση αφορά, συγκεκριμένα, στην πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Μηχανικών Ηλεκτρολογίας, Πολιτικών Μηχανικών, Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων – AFISO, Ηλεκτρονικών – (ATSER), Ηλεκτρονικών Πληροφορικής – ATSER, διοικητικών υπαλλήλων και Τεχνικών, Οδηγών και Πυροσβεστών.
Ενδεικτικά, σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προβλέπονται 92 θέσεις και άλλες 50 θέσεις εξειδικευμένων ηλεκτρονικών, στον τομέα της Διεύθυνσης και Διαχείρισης Συστημάτων Υποδομών Αεροναυτιλίας, όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Μάλιστα, η εν λόγω κατανομή δεν αφορά μόνο στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, αλλά και στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, το προσωπικό του οποίου προβλέπεται να ενισχυθεί σημαντικά με ελεγκτές, ηλεκτρονικούς και μηχανικούς.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις μετατάξεις σε ειδικότητες, όπως η υπηρεσία πληροφοριών πτήσεων (AFISO), οι οποίες επίσης προχώρησαν μόλις 3 ημέρες πριν και ύστερα από τις αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες των εργαζομένων για τη διακινδύνευση της ασφάλειας πτήσεων με την υπογραφή των σχετικών αποφάσεων. Οι αποφάσεις αφορούν 6 άτομα για τη στελέχωση των υπηρεσιών στους αερολιμένες Αστυπάλαιας, Κάσου, Σύρου, Λέρου και Μήλου.
Οι προηγούμενες μετατάξεις είχαν γίνει τον Αύγουστο του 2021, ήταν τρεις και αφορούσαν τους αερολιμένες Νάξου και Κηθύρων και την Κεντρική Υπηρεσία της ΥΠΑ, ενώ τον Μάρτιο του 2021 είχε τοποθετηθεί άλλο ένα άτομο στο αεροδρόμιο της Μήλου.
Όπως ανέφερε ο κ. Αρσένης, πάντως, το υπουργείο εξακολουθεί να μην κάνει καμία συζήτηση με τους αερολιμενικούς, οι οποίοι πρακτικά έχουν καταργηθεί στα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια της χώρας, παρά το γεγονός ότι «είναι οι σταθμάρχες των αερολιμένων».
Την αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ από 120 σε 180, προκειμένου να ενισχυθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με προσωπικό επιχειρησιακών κλάδων, είχε σχολιάσει και ο γ.γ. της ΟΣΥΠΑ, Κώστας Μηνάς αναφέροντας ότι οι εργαζόμενοι μετακινούνται συχνά ακόμα και με δικά τους χρήματα, τα οποία μπορούν να κάνουν μήνες να τους επιστραφούν: «Εδώ και 8 μήνες δεν υπάρχει τρόπος εκκαθάρισης των μετακινήσεων των υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με αποτέλεσμα να έχουν χρεωθεί όλοι τα τρία ΧΕ που προβλέπει ο νόμος. Οπότε, με μαθηματική ακρίβεια, οδηγούμαστε σε εμπλοκή μέσα στη σεζόν. Άρα για ποιες 180 μέρες μιλάμε, όταν δεν έχουμε λύσει την καθημερινότητα. Δεν υπάρχει διαδικασία άμεσης μετακίνησης. Μιλάμε για 180 μέρες, όταν δεν έχει προβλεφθεί άμεση μετακίνηση σε μια υπηρεσία που λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, και δεν υπάρχει διαδικασία, όταν προκύψει μια βλάβη Σαββατοκύριακο ή νύχτα, να μπορεί κάποιος να μετακινηθεί. Πώς το κρατάμε μέχρι σήμερα; Με το φιλότιμο των εργαζομένων και με ίδια έξοδα. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως για άλλη μια φορά δεν έχουν προβλεφθεί προσλήψεις για την ΥΠΑ παρά το γεγονός ότι από το 2020 είχε γίνει μια πρόβλεψη για 272 θέσεις άμεσων αναγκών, ενώ κάθε χρόνο φεύγουν γύρω στα 100 άτομα με σύνταξη και υπάρχουν κλάδοι που απειλούνται έως και να... μηδενίσουν από εργαζομένους: «Πληροφορούμαστε ότι αυτήν τη στιγμή γίνεται μια προσπάθεια για προσλήψεις 173 ατόμων, όχι όλων των κλάδων και όχι κλάδων που είναι οριακά να μηδενίσουν. Κάποιοι έχουν μηδενίσει ήδη και κάποιοι μηδενίζουν το τέλος του χρόνου, με αποτέλεσμα να καλύπτονται ή με άλλους κλάδους ή με αποσπάσεις, κάτι που κι αυτό οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο. Ίσως θα πρέπει να μας πουν τελικά ποιο είναι το μέλλον της Υπηρεσίας. Τι ακριβώς θέλουν να κάνουν» κατέληξε.
- «Αμοιβή για το κάθε κεφάλι» και «βίντεο από τα θύματα»: Στο «φως» οι διάλογοι των τρομοκρατών που σχεδίαζαν επίθεση στην Αθήνα
- Στη δημοσιότητα τα στοιχεία του προπονητή τάε κβον ντο που κατηγορείται για βιασμούς ανήλικων αθλητριών
- Αναλυτικός οδηγός για τις εκλογές: Πού ψηφίζετε - Τι να γνωρίζετε για σχολεία και εκλογικές άδειες
- Σάλος στη Γαλλία μετά από νέο βίντεο: Αστυνομικοί στο Παρίσι ρίχνουν αναίσθητο διαδηλωτή
- Ζήτηση ρεκόρ για το 5ετές ομόλογο - Στα 15 δισ. η προσφορά κεφαλαίων με επιτόκιο στο 3,9%
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό