Μόνο στο ethnos.gr: Τι δείχνει το πόρισμα για τις υπερκατασκευές σε 9 σταθμούς του Μετρό
Τίμος ΦακαλήςΤο μετρό στην Θεσσαλονίκη μπορεί να προχωράει αφήνει όμως πίσω του ανοιχτές…πληγές, όπως μικρότερους δρόμους και πεζοδρόμια. Τον… λογαριασμό για την αποκατάσταση ρυμοτομικών, πολεοδομικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων που έχουν προκληθεί από μόνιμες υπερκατασκευές σε πεζοδρόμια και κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό ΑΕ κατά τη διάρκεια δημιουργίας εννιά σταθμών (από τους συνολικά 14) έστειλε με επιστολή του ο δήμος Θεσσαλονίκης προς την εταιρεία.
Οι κατασκευές στο μετρό Θεσσαλονίκης άλλαξαν τη χάραξη και στένεψαν αρκετούς κεντρικούς δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης (Φλέμινγκ, Δελφών, Παπαδάκη, Βούλγαρη κ.α.) μειώνοντας αισθητά την κυκλοφοριακή ικανότητα τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους πεζούς.
Σοβαρά πολεοδομικά και όχι μόνο προβλήματα δημιουργεί μεταξύ άλλων σύμφωνα με το δήμο και η απαλλοτρίωση κοινόχρηστων χώρων υφιστάμενων πολυκατοικιών για τις ανάγκες κατασκευής των σταθμών.
«Η ομάδας εργασίας και τα πορίσματα τα οποία έχει βγάλει ο δήμος σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα και πρέπει να δούμε την ένταξη των σταθμών στις λειτουργίες της πόλης. Υπάρχουν όμως ρυμοτομικά, πολεοδομικά και άλλα προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν και οφείλουμε να επισημάνουμε» είπε στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς και πρόσθεσε: «Οι σταθμοί οι οποίοι θα ενταχθούν στις λειτουργίες της πόλης θα πρέπει να βρουν ένα συντεταγμένο τρόπο για το πως θα πηγαίνει ο κόσμος εκεί και με τι μεταφορικά μέσα Χρειαζόμαστε ένα νέο συντακτικό για την κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης».
Στο πλαίσιο αυτό ο δήμος ζήτησε συνάντηση με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο προκειμένου να συζητηθεί μεταξύ άλλων η αναδιαμόρφωση των οδών και των πεζοδρομίων γύρω από τους σταθμούς του μετρό αλλά και για να καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησή τους.
Ενδεικτικές παρατηρήσεις του δήμου Θεσσαλονίκης
Σταθμός Μαρτίου
Στον σταθμό Μαρτίου από τα 14 μέτρα το πλάτος της οδού Σόλωνος ο δρόμος στενεύει και περιορίζεται στα 7 μέτρα.
Ειδικότερα, ο δήμος ζητά μεταξύ άλλων την κατάργηση ή τον επανασχεδιασμό των εξαερισμών στο σταθμό Μαρτίου καθώς έχουν «γεωμετρικά χαρακτηριστικά που δεν επιτρέπουν την μελλοντική συντήρησή τους και δυσκολεύουν την κίνηση των πεζών». Παράλληλα σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του δήμου στο σταθμό της Μαρτίου σε πολλά σημεία της παραδοθείσας μελέτης από την Αττικό Μετρό δεν προβλέφθηκαν πεζοδρόμια για την κυκλοφορία των πεζών.
Σταθμός Φλέμινγκ
Στο σταθμό Φλέμινγκ οι υπερκατασκευές της Αττικό Μετρό άλλαξαν την διατομή της οδού Δελφών από 14,60 μ. σε 12,30 μ., στην οδό Αλ. Φλέμιγκ από 9,40 μ. σε 4,30 μ. και στην οδό Μακεδονίας: από 10,80 μ. σε 9,60μ.
Σταθμός Ανάληψη
Αντίστοιχα ζητήματα μείωσης των δρόμων παρατηρούνται μεταξύ άλλων και στον σταθμό «Ανάληψη» με αποτέλεσμα να έχει αλλάξει η διατομή τους (στην οδό Δελφών: από 14,00 μ. σε 13,00 μ., στην οδό Δροσίνη: από 11,00 μ. σε 5,50 μ. και στην οδό Ψυχάρη: από 7,75 μ. σε 3,75 μ.) ενώ παράλληλα καταργείται η ανώνυμη οδός πλάτους 9,50 μ που συνέδεε τη Δελφών με τη Δροσίνη.
Σταθμός Βούλγαρη
Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βούλγαρη σύμφωνα με τον δήμο οι υπερκατασκευές του σταθμού επί του κοινόχρηστου χώρου και ειδικά επί των οδών Βούλγαρη και Παπαδάκη άλλαξαν τη διατομή και τη χάραξη των συγκεκριμένων δρόμων ενώ στα σχέδια της Αττικό μετρό παρουσιάζεται ως πεζοδρόμιο ο ιδιωτικός χώρος των προκηπίων των οικοδομών.
Το πρόβλημα με υφιστάμενες πολυκατοικίες και ακάλυπτους χώρους
Παράλληλα, όπως αναφέρει ο δήμος Θεσσαλονίκης ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα εγείρεται στα σημεία όπου η Αττικό Μετρό έχει προχωρήσει στην απαλλοτρίωση εκτάσεων που βρίσκονται εντός των προκηπίων τα οποία αποτελούν μέρος του υποχρεωτικώς ακάλυπτου χώρου των οικοπέδων ως προς τη νομιμότητα των υφιστάμενων πολυκατοικιών εφόσον απώλεσαν τμήμα του ακάλυπτού τους αλλά και λόγω του ότι τα εν λόγω ακίνητα δεν έχουν πλέον πρόσωπο σε οδό αλλά σε απαλλοτριωθεί σα υπέρ της Αττικό μετρό έκταση.
Στο πλαίσιο αυτό ο δήμος ζητά να αποσαφηνιστεί ο χαρακτήρας των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί υπέρ της Αττικό Μετρό και εφόσον κριθεί απαραίτητο να εκκινήσουν τις διαδικασίες για την αποκατάσταση της νομιμότητας των συγκεκριμένων ακινήτων και τη ρύθμιση όλων των πολεοδομικών ζητημάτων που προκύπτουν.
- «Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
- Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
- Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
- Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά