Ελλάδα | 05.11.2018 16:18

Πρόεδρος ΟΑΣΑ: Για τις ουρές στα εκδοτήρια φταίνε και οι επιβάτες

Newsroom

«Είναι ένα πρόβλημα που έχει να κάνει και με την εξοικείωση των πολιτών στο νέο σύστημα (ηλεκτρονικό εισιτήριο), αλλά και με κάποιες ατέλειές του που στην πορεία διορθώνονται, ενώ σύντομα θα εισαχθούν και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΔΣ ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης σε ό,τι αφορά το θέμα των ουρών σε σταθμούς του μετρό.

«Οριστικό τέλος στις ουρές θα μπει όταν μπορέσουμε να εξοικειωθούμε όλοι μας πλήρως με το νέο σύστημα», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ. Απαντά, επίσης στις καταγγελίες των εργαζομένων λέγοντας πως και οι ίδιοι ξέρουν ότι «εμείς μοχθούμε καθημερινά για να βάλουμε ένα τέρμα στον κατήφορο αυτό της απαξίωσης, που βρήκαμε, και να αποκαταστήσουμε την εικόνα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στο επιβατικό κοινό». 

Και συνεχίζει «...τίποτε δεν μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και χωρίς την ανανέωση του γερασμένου στόλου των οχημάτων. Για το λόγο αυτό χαιρετίζουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με τις οποίες προαναγγέλλει προσλήψεις εργαζομένων εντός του έτους μέσω ΑΣΕΠ σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως, για παράδειγμα, οδηγών και τεχνικών».

Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών

Για πλήρη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κατηγορούν την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες, καταγγέλλοντας πως «αρνούνται τον διάλογο για την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό, υλικά συντήρησης συρμών και εγκαταστάσεων καθώς επίσης και την έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, από τους 67 συνολικά συρμούς του μετρό οι 23 είναι ακινητοποιημένοι λόγω σημαντικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά κάτι που προκαλεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των δρομολογίων.

Και γι αυτό, όπως λένε, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προχώρησε στην τροποποίηση των δρομολογίων των συρμών του Αεροδρομίου, αφού από τους επτά συρμούς που εκτελούσαν το δρομολόγιο της γραμμής Αγία Μαρίνα - Αεροδρόμιο οι δυο «βγήκαν εκτός, ξέμειναν από ανταλλακτικά».

Μάλιστα όπως είπαν οι υπόλοιποι 44 συρμοί, που θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά, πολλές φορές βρίσκονται σε διαδικασία συντήρησης και ως εκ τούτου οι συρμοί που απομένουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό είναι λιγότεροι.

«Η ανεπάρκεια του εξοπλισμού είναι κρίσιμη για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των γραμμών 2 και 3 του μετρό» ανέφεραν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως το ζήτημα των ανταλλακτικών, αν δεν επιλυθεί άμεσα, αναμένεται να προκαλέσει πέρα από πρακτικά προβλήματα εν ώρα εργασίας και μεγάλες καθυστερήσεις στις ώρες προσέλευσης των συρμών.

ΣΤΑΣΥ: «Το συγκοινωνιακό έργο εκτελείται απαρέγκλιτα»

Αναφορικά με τις επισημάνσεις των σωματείων περί έλλειψης ανταλλακτικών, κύκλοι της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ υπογραμμίζουν ότι «υπάρχει μια συνεχής ροή παραλαβής προμηθειών τόσο ανταλλακτικών όσο και μέσων ατομικής προστασίας. Σήμερα στις αποθήκες της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν αποθέματα ανταλλακτικών ύψους περίπου 43 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε 28.500 κωδικούς, παρά ταύτα ενδέχεται κάποιες φορές να υπάρξει μια παροδική έλλειψη ανταλλακτικών σε περιορισμένο αριθμό κωδικών, εξ αιτίας του απρόβλεπτου χρόνου που απαιτείται για τη συμβασιοποίηση και υλοποίηση ενός διαγωνισμού».

Το 10μηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2018, η ΣΤΑΣΥ έχει παραλάβει ανταλλακτικά αξίας περίπου 1,3 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα του 2017 είχε παραλάβει ανταλλακτικά αξίας 952 χιλ. ευρώ και το 2016 951 χιλ. ευρώ, εξέλιξη που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 39,6%, ενώ αναλόγου ύψους ήταν και οι παραλαβές ανταλλακτικών τα προηγούμενα έτη. Παράλληλα αρκετές παραγγελίες έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και αναμένονται εντός των επομένων τεσσάρων μηνών παραλαβές ύψους άνω των 500 χιλ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν πως «έχει διασφαλιστεί ο καθημερινά απαιτούμενος αριθμός συρμών για την εκτέλεση του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου (δρομολόγια, χροναποστάσεις), ανεξαρτήτως από τις προγραμματισμένες ή έκτακτες εργασίες συντήρησης ή επισκευής βλαβών σε συρμούς».

Το συγκοινωνιακό έργο που περιγράφεται στη σύμβαση, μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ, εκτελείται απαρέγκλιτα, ενώ το πρόγραμμα συντήρησης των συρμών είναι απολύτως σύμφωνο με τη συνήθη σιδηροδρομική τακτική.

Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο, επισημαίνουν ότι αυτός «έγινε για την ορθολογικότερη χρήση των συρμών μας, χωρίς να μειωθεί το συγκοινωνιακό μας έργο, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων εξακολουθεί να είναι κάθε 30' της ώρας ανά κατεύθυνση».

μετρόΟΑΣΑεπιβάτεςΣΤΑΣΥ