Νέο βίντεο από την ρυμούλκηση του «Βέλους» και τη μεταφορά του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
NewsroomΒίντεο από την ρυμούλκηση του αντιτορπιλικού «Βέλος» στη Θεσσαλονίκη, δημοσίευσε o καπετάνιος του ρυμουλκού πλοίου «Dionysos Z», στο TikTok.
Το αντιτορπιλικό - σύμβολο κατά της Χούντας ήταν στα νερά του Θερμαϊκού, στο Μέγαρο Μουσικής και χθες, Κυριακή, μεταφέρθηκε εσπευσμένα σε έναν χώρο του λιμανιού όπου παραμένει μέχρι αυτή τη στιγμή αφού στην πρύμνη του έχει σημειωθεί ρήγμα.
Όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, έχει ζητηθεί ενημέρωση για το «Βέλος» και παράλληλα ενημέρωσε πως έχει ζητηθεί ασφαλής χώρος για τη μεταφορά του από τον ΟΛΘ, σημειώνοντας πως αν αυτό δεν καταστεί εφικτό θα μεταφερθεί σε ασφαλές λιμάνι.
Αρχικελευστής του «Βέλους»: Παρακαλούσαμε τόσο καιρό να μετακινηθεί - Δεν έκαναν τίποτα
Ο κ. Παναγιώτης Καλλίνος αρχικελευστής του ιστορικού πλοίου αναφέρει νωρίτερα στο Open και την εκπομπή Ώρα Ελλάδος πως έκαναν αγώνα από τον Σύνδεσμο Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967-1974 «ΣΦΕΑ» να μεταφερθεί εδώ και καιρό το σκάφος σε ασφαλή χώρο.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Και εγώ λαβωμένος ψυχικά είμαι διότι αυτή η κατάσταση είναι απολύτως απαράδεκτη. Παρακαλούσαμε τόσο καιρό να μετακινηθεί το σκάφος. Δεν ήταν μέσα στο λιμάνι, ήταν στον λιμένα της Θεσσαλονίκης με τελικό αποτέλεσμα οι άνεμοι να το χτυπάνε αλύπητα το καράβι. Κάναμε πολλές φορές διάφορες παραστάσεις, ζητήσαμε από τον δήμο, την περιφέρεια, από διάφορους φορείς να κάνουν κάτι και δεν έκαναν τίποτα. Είχα κάνει επανειλημμένα τηλεφωνήματα, τους έστειλα μέιλ, τους έστειλα μέσω facebook ειδοποιήσεις και τους ζητούσα το καράβι να προστατευτεί. Η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα, όλοι που ασχολούμαστε με την θάλασσα γνωρίζουμε πως εκεί που ήταν δεν θα μπορούσε να είναι προστατευμένο. Τραυματίστηκε στην πρύμη. Δεν έφταιγε το ίδιο το Ναυτικό, το Ναυτικό ζητούσε να μετακινηθεί το σκάφος. Το πλήρωμα αγωνιούσε κάθε μέρα για την κατάσταση που ήταν».
«Όποιος έχει υπηρετήσει σε ένα καράβι του Πολεμικού ναυτικού σίγουρα νιώθει πως είναι κομμάτι του εαυτού του. Είναι η ψυχή του, τα καράβια έχουν ψυχή. Είναι δυνατόν να μην νιώθεις μια μεγάλη τραυματική εμπειρία όταν βλέπεις έτσι αυτό το κομμάτι του εαυτού σου έτσι», σημειώνει.
Το πλοίο είναι ζωντανό τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης
Ο κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, μέλος ΔΣ του ΣΦΕΑ αναφέρει με τη σειρά του: «Για πρώτη φορά το πλοίο χτύπησε και βούλιαξε στην πρύμνη 30 Νοεμβρίου το 2021. Από τον σύλλογο Αποφυλακιστθένων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών, που τιμητικά μέλη του πλοίου, είχαμε κάνει διαβήματα στο υπουργείο Άμυνας, ζητώντας να μετακινηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε ασφαλές μέρος. Δεν έγινε δεκτό αυτό και το αποτέλεσμα είναι παραλίγο να το χάσουμε. Έχουμε βγάλει του κόσμου τις ανακοινώσεις. Και ερωτήσεις στη Βουλή έχουν γίνει. Το πλοίο αυτό είναι ζωντανό τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης και το έχουν σκεφτεί πάρα πολλοί πολίτες και ιδιαίτερα παιδιά από σχολεία».
Το τοπόσημα και τα σύμβολα της αντίστασης είναι σημαντικά
«Τιμήσαμε πριν από λίγες μέρες την επέτειο του Πολυτεχνείου και ένα από τα συνθήματα είναι το ''Πολυτεχνείο ζει''. Φαίνεται πως κάποιοι θέλουν να απαλείψουν τη μνήμη από τη συνείδηση του λαού. Το τοπόσημα και τα σύμβολα της αντίστασης είναι σημαντικά για να διαπαιδαγωγούν τη νεολαία. Η ανταρσία του Βέλους, σε εμάς που ήμασταν τότε φοιτητές στη μεγάλη άνοδο του φοιτητικού κινήματος ήταν η έμπρακτη απάντηση στην έκκληση την δικιάς μας ‘’συμπαράσταση λαέ’’. Συμπαραστάθηκε έμπρακτα το Πολεμικό Ναυτικό τότε και ο στρατός αποδεικνύοντας πως η δικτατορία δεν ήταν αποδεκτή από τον ελληνικό λαό», δήλωσε στην κάμερα του Open και ο κ. Δανιήλ Σπαρτιάτης.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό