Ελλάδα | 22.12.2023 21:10

Παρατείνεται η σύμβαση ΟΑΣΑ- ΚΤΕΛ για δρομολόγια στην Αττική: «Πράσινο» από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Μαρία Λιλιοπούλου

Το πράσινο φως για την τετράμηνη παράταση της σύμβασης της εκτέλεσης μεταφορικού έργου στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας από τα ΚΤΕΛ άναψε την Παρασκευή το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφασίζοντας ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της νέας σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ.

Στις 28 Δεκέμβρη οι υπογραφές  

Η απόφαση ήρθε μετά την επανεξέταση του ζητήματος ύστερα από την απορριπτική γνωμοδότηση, στην οποία είχε προβεί το Ελεγκτικό Συνέδριο τον περασμένο Νοέμβριο.

Ετσι, η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί την προσεχή Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου ώστε να είναι σε ισχύ μέχρι τις 28 Απριλίου. Αυτό θα σημάνει και τη λήξη της εκτέλεσης συγκοινωνίας υπό τη μορφή της επίταξης, με την οποία θα γίνεται έως τις 27 Δεκεμβρίου έναντι 1,5 εκ. ευρώ αμοιβής.

Ταυτόχρονα ο ΟΑΣΑ ύστερα από την κήρυξη ως άγονου του διαγωνισμού για την 8ετή παραχώρηση 65 γραμμών λεωφορείων σε ιδιώτες, έχει ήδη αποστείλει στην Ευρωπαϊκή Ένωση το κείμενο του νέου διαγωνισμού, ο οποίος θα βρίσκεται στον αέρα τις ημέρες μετά τα Χριστούγεννα. Οπως έχει ήδη γράψει αναλυτικά το «Εθνος», οι όροι του διαγωνισμού δε θα διαφοροποιηθούν και το τίμημα θα παραμείνει στα 2,34 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ θα παραμείνει ανοιχτός έως και το τέλος Ιανουαρίου για την κατάθεση προσφορών από τους ενδιαφερομένους.

Μέχρι να τελεσφορήσει ο διαγωνισμός η συγκοινωνία στις εν λόγω γραμμές θα εκτελείται από τα ΚΤΕΛ όπως και τώρα, αρχικά έως το τέλος Απριλίου με την παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, ενώ στη συνέχεια με την υπογραφή νέας για την οποία έχει ήδη αποσταλεί αίτημα για απευθείας διαπραγμάτευση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Το πιθανότερο είναι η συγκοινωνία να συνεχίσει να εκτελείται από τα ΚΤΕΛ αλλά με διαφορετικό μείγμα συμμετοχών καθώς τα ΚΤΕΛ Αττικής φαίνεται, όπως όλα δείχνουν, να αποσύρονται σταδιακά από την κούρσα.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος διαγωνισμός προϋπολογισμού 400,3 εκατομμυρίων ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για την παραχώρηση των 65 λεωφορειακών γραμμών σε ιδιώτες δεν κατάφερε να προσελκύσει ούτε έναν ενδιαφερόμενο. Όπως φαίνεται οι ξένοι ενδιαφερόμενοι επέλεξαν να μη συμμετάσχουν τελικά στη διαδικασία, ενώ και το ενδιαφέρον της τελευταίας στιγμής που έδειξε η σύμπραξη των ΚΤΕΛ με δυο τουριστικά γραφεία δε μετατράπηκε σε προσφορά. Ενδιαφέρον μάλιστα παρουσιάζει το γεγονός ότι το σχήμα, στο οποίο μετείχαν τα ΚΤΕΛ Κορίνθου, Αργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας και τα τουριστικά γραφεία Maroulis travel και Smile Akadimos αιτήθηκε την παράταση της προθεσμίας για μία ημέρα για να υποβάλει προσφορά, κάτι το οποίο τελικώς δεν έπραξε.

Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι τα ΚΤΕΛ Αττικής που αποτέλεσαν τον βασικό εταίρο του ΟΑΣΑ στην έως σήμερα περίοδο καθώς η συμμετοχή των υπολοίπων ΚΤΕΛ είχε τη μορφή υπεργολαβίας, απέχουν από το εν λόγω σχήμα. Ωστόσο πηγές κοντά στην υπόθεση σημειώνουν πως η εξέλιξη αυτή είχε αρχίσει να διαφαίνεται τον τελευταίο καιρό καθώς τα ΚΤΕΛ Αττικής μείωναν διαρκώς την παρουσία τους. Οι ίδιες πηγές μάλιστα ανέφεραν πως σε αντίθεση με τα ΚΤΕΛ των υπολοίπων περιφερειών που εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα, αυτά της Αττικής δεν είχαν εμπειρία από αστική συγκοινωνία και πιθανότατα εκτίμησαν ότι δε θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν.

Είναι, πάντως, ξεκάθαρο ότι τα ΚΤΕΛ βάζουν πλέον στο παιχνίδι και τα τουριστικά γραφεία έχοντας μάλλον καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δε θα ήταν τόσο εύκολο να κατεβάσουν μόνα τους πρόταση.

ειδήσεις τώραελεγκτικό συνέδριοΚΤΕΛ