Ελλάδα | 11.05.2024 18:00

«Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη και οι αυξήσεις τεχνητές»: Τι καταγγέλλουν οργανώσεις καταναλωτών για την ακρίβεια

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Για ανεξέλεγκτη κατάσταση στην αγορά αναφορικά με τις τιμές των προϊόντων και για τεχνητές αυξήσεις, φαινόμενα που προκαλούνται από την ατιμωρησία αυτών που αισχροκερδούν, κάνει λόγο στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ουσιαστικά η κυβέρνηση δε θέλει να πατάξει την ακρίβεια και τονίζει ότι τα μέτρα που εξαγγέλλει για την αντιμετώπισή της, έχουν ως μοναδικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και οι εξαγγελίες γίνονται για το θεαθήναι.

Λάθος που δεν ανακοινώνονται τα φαινόμενα αισχροκέρδειας

Σημειώνει ακόμα ότι είναι μέγα σφάλμα από την πλευρά της κυβέρνησης το γεγονός ότι δεν ανακοινώνονται, ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές, σε ποια προϊόντα έχουν εντοπιστεί φαινόμενα αισχροκέρδειας. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, όπως υποστηρίζει, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε οργανωμένο μποϋκοτάζ τους. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την ουσιαστική πάταξη της ακρίβειας, αφού οι επιχειρήσεις θα προχωρούσαν σε μείωση των τιμών, από τη στιγμή που δε θα υπήρχε ενδιαφέρον για την αγορά των προϊόντων.

«Από αυτά που συμβαίνουν, το συμπέρασμα που εξάγω, είναι το εξής: Όποια μέτρα κι αν ανακοινώσει η κυβέρνηση για την πάταξη της ακρίβειας, έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι αποτελεσματικά. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να τα βάλει με την ακρίβεια, επειδή δε θέλει να τα βάλει με την ακρίβεια», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

Στο 64% η έμμεση φορολογία

Κατά τον ίδιο, είναι πολύ αρνητικό το γεγονός ότι σήμερα η έμμεση φορολογία έχει φτάσει στο 64% της άμεσης, κάτι που συνεπάγεται οικονομική «αιμορραγία» για τα νοικοκυριά. Αυτό το γεγονός, όπως λέει ο κ. Τσεμπερλίδης, θα έχει αντίκτυπο και στην κρατική οικονομία, αφού δεδομένα θα πλήξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.

«Και αυτό συνηγορεί στο ότι η κυβέρνηση δε θέλει να πατάξει την ακρίβεια και πρέπει να το καταλάβουμε αυτό όλοι οι καταναλωτές. Αν ήθελε να το κάνει, είχε πολλά ‘’όπλα’’ για να το καταφέρει, με αποτελεσματικότερο όλων τη συνεργασία με τους καταναλωτές», αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

«Κενό γράμμα» τα πρόστιμα για την αισχροκέρδεια

Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε επιχειρήσεις για φαινόμενα αισχροκέρδειας, στην ουσία αποτελούν «κενό γράμμα». Αυτό διότι οποιαδήποτε επιχείρηση προσφύγει στα δικαστήρια, θα δικαιωθεί. Θα της επιστραφεί το πρόστιμο και μάλιστα έντοκα, με αποτέλεσμα στην ουσία ζημιωμένοι να είναι οι πολίτες.

«Γιατί δε βγαίνει να μας ενημερώσει η κυβέρνηση σε ποια προϊόντα παρατηρούνται φαινόμενα αισχροκέρδειας; Οι εταιρείες δεν αισχροκερδούν σε όλα τα προϊόντα που εμπορεύονται αλλά σε κάποια από αυτά. Αν ξέραμε οι καταναλωτές σε ποια προϊόντα αισχροκερδούν, θα μπορούσαμε ουσιαστικά να τιμωρήσουμε τις επιχειρήσεις. Να μην αγοράζουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα και έτσι αναγκαστικά να αλλάξει η στάση των επιχειρηματιών και να οδηγηθούν οι εταιρείες στη μείωση των τιμών. Όμως, δε μας ενημερώνουν για τα προϊόντα και έτσι ουσιαστικά μας στερούν τη δυνατότητα να τιμωρήσουμε τις εταιρείες και έτσι να υπάρξει αποτελεσματική πάταξη της ακρίβειας. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση δε θέλει να τιμωρήσει αυτούς που αισχροκερδούν και ότι η ‘’μάχη’’ που λέει ότι δίνει για την πάταξη της ακρίβειας, γίνεται για το θεαθήναι. Δυστυχώς, η αγορά σήμερα είναι ένα χάος και ο καθένας πουλάει με όποιες τιμές θέλει», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

Τέλος, ο ίδιος σημειώνει ότι οι αυξήσεις στην αγορά είναι τεχνητές και συνοδεύονται από μία εκ των προτέρων αναγγελία με έμμεσο τρόπο για άνοδο των τιμών των προϊόντων. Κατά τον ίδιο το βασικό επιχείρημα γι’ αυτήν την τακτική είναι ότι έχουν αυξηθεί οι αξίες των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ότι δε φταίνε οι εταιρείες που αισχροκερδούν στα μάτια των καταναλωτών.

επιχειρήσειςακρίβειατιμέςπρόστιμαΚέντρο Προστασίας Καταναλωτώναισχροκέρδεια