Στους δρόμους της Αθήνας νέα ηλεκτρικά λεωφορεία - Εγκαινιάζεται νέα νυχτερινή γραμμή
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτους δρόμους της Αθήνας ξεκίνησαν να κυκλοφορούν από το πρωί της Παρασκευής τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο της πρωτεύουσας, ενώ την προσεχή Δευτέρα πρεμιέρα δρομολογίων αναμένεται να κάνουν τα καινούρια οχήματα και στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα ο ΟΑΣΑ προχωρά στην ικανοποίηση ενός παγίου αιτήματος των κατοίκων της πρωτεύουσας με την ενίσχυση των νυχτερινών δρομολογίων στα λεωφορεία, εγκαινιάζοντας νέα γραμμή, η οποία θα εξυπηρετεί τη διαδρομή της Γραμμής 3 του μετρό κατά τις ώρες που αυτή δε λειτουργεί, δηλαδή από τα μεσάνυχτα έως τις 5.30 το πρωί.
Σε ό,τι αφορά τα νέα ηλεκτρικά οχήματα, δρομολόγια ξεκίνησαν τα πρώτα 46 από το σύνολο των 140, ενώ στο πρώτο δρομολόγιο των λεωφορείων που δρομολογούνται από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. στην Αθήνα, επιβιβάστηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ο.ΣΥ Α.Ε. Στέφανο Αγιάσογλου.
«Σήμερα είναι μία σημαντική μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν, όπως είχαμε δεσμευτεί η διοίκηση της ΟΣΥ και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, στους δρόμους της Αθήνας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Σταϊκούρας, αφού επιθεώρησε και τα νέα οχήματα στο αμαξοστάσιο της εταιρείας στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, επιβιβάστηκε στο πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο που πραγματοποίησε το δρομολόγιο της γραμμής 909 (Άγιος Βασίλειος – Αγία Σοφία – Κρατικό Νίκαιας, ευρύτερη περιοχή Πειραιά).
Με αφορμή τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Σήμερα είναι μία σημαντική μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν, όπως είχαμε δεσμευτεί η διοίκηση της ΟΣΥ και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, στους δρόμους της Αθήνας.
Και τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο της Πρωτεύουσας. Εξ’ αυτών, τα 46 λεωφορεία σήμερα – για πρώτη φορά – εξυπηρετούν τους πολίτες. Και τις επόμενες εβδομάδες, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί.
Πρόκειται για σύγχρονα λεωφορεία, με χαμηλότερο αποτύπωμα σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές επιπτώσεις και τις περιβαλλοντικές συνέπειες. Επίσης, οχήματα που εξυπηρετούν τους πολίτες με κινητικά προβλήματα.
Οι αστικές συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται. Περνούν σε άλλη εποχή. Οφείλουμε όμως, όλοι μας, να κάνουμε ακόμη περισσότερα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, πάντα σεβόμενοι τον επιβάτη».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς υπογράμμισε ότι η Αθήνα αποκτά καινούρια λεωφορεία για πρώτη φορά μετά το 2007.
«Μαζί με τον εκσυγχρονισμό των λεωφορείων, εκσυγχρονίζεται και η ίδια η ΟΣΥ, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Στέφανος Αγιάσογλου σημειώνοντας πως οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τον τελευταίο χρόνο, έχοντας κάνει μία σειρά από υποδομές για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της εταιρείας, θα εξυπηρετήσουν τους πολίτες όσο καλύτερα γίνεται.
Αναβαθμίζεται το δίκτυο νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών
Στο μεταξύ στην αναβάθμιση του δικτύου νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών προχωρά ο ΟΑΣΑ, με στόχο την αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών μετακίνησης του επιβατικού κοινού κατά τις νυχτερινές ώρες θέτοντας σε λειτουργία μια νέα νυχτερινή λεωφορειακή γραμμή και επεκτείνοντας ακόμα μία.
Ειδικότερα, δημιουργείται η νέα λεωφορειακή γραμμή 400 Πειραιάς – Στ. Δουκ. Πλακεντίας και επεκτείνεται η γραμμή 790 με αφετηρία τη Γλυφάδα μέχρι τον σταθμό του μετρό «Ανθούπολη».
Η νέα γραμμή 400, που θα τεθεί σε λειτουργία από τις 19 Μαΐου, σκοπό έχει να παρέχει συγκοινωνιακή κάλυψη, κατά τις νυχτερινές ώρες, των περιοχών που διέρχεται η γραμμή 3 του μετρό. Θα συνδέει τον Πειραιά, από την Πλατεία Καραϊσκάκη έως τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, διερχόμενη από κεντρικούς οδικούς άξονες (Λ. Ελ. Βενιζέλου, Ιερά Οδός, Οδός Πειραιώς, Οδός Αθηνάς, Οδός Σταδίου, Λ. Βασιλίσσης Αμαλίας, Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, Οδός Μιχαλακοπούλου, Λ. Μεσογείων).
Στόχος είναι να καλυφθούν συγκοινωνιακά μεγάλοι δήμοι της Αθήνας από τους οποίους διέρχεται η λεωφόρος Μεσογείων (Παπάγου - Χολαργού, Αγ. Παρασκευής), ύστερα από τη βροχή αιτημάτων προς τον ΟΑΣΑ να αρθούν οι περιορισμοί επιβίβασης και αποβίβασης στη λεωφορειακή γραμμή Express Χ95, η οποία λειτουργεί μεν όλο το 24ωρο, αλλά με ακριβότερο εισιτήριο και μόνο για την εξυπηρέτηση του Αεροδρομίου. Μένει να φανεί βέβαια και πόσο συχνά θα είναι τα δρομολόγια στη νέα γραμμή δεδομένου ότι και για εκείνες που ήδη λειτουργούν υπάρχουν αρκετά παράπονα για πολύωρη αναμονή παρά την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Αντίστοιχα, οι νυχτερινές λεωφορειακές γραμμές 500 και 790 καλύπτουν τις περιοχές διέλευσης των γραμμών 1 και 2 του μετρό.
Τα δρομολόγια της νέας νυχτερινής γραμμής, θα εκτελούνται από τις 12:00 π.μ. έως και τις 05:30 π.μ. Για το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου, όπως ισχύει και στη νυχτερινή γραμμή 500, θα παραλείπεται το τμήμα Ερμού - Αθηνάς και η κυκλοφορία της γραμμής θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού Πειραιώς.
Επέκταση της νυχτερινής γραμμής 790 Γλυφάδα – Στ. «Ανθούπολη»
Παράλληλα, από την περασμένη Δευτέρα, επεκτάθηκε και η διαδρομή της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής 790 Γλυφάδα – Περιστέρι (Αγ. Αντώνιος), η οποία μετονομάσθηκε σε 790 Γλυφάδα – Περιστέρι (Ανθούπολη), και καλύπτει πλέον τις περιοχές έως και τον σταθμό του μετρό «Ανθούπολη».
Υπενθυμίζεται, ότι η μετακίνηση του επιβατικού κοινού κατά τις νυχτερινές ώρες εξυπηρετείται ήδη, από τις γραμμές 24ωρης λειτουργίας (καθημερινές και σαββατοκύριακα):
Λεωφορειακή γραμμή 040 Πειραιάς – Σύνταγμα
Γραμμή Τρόλεϊ 11 Άνω Πατήσια - Ν. Παγκράτι – Ν. Ελβετία
Λεωφορειακές γραμμές Express Αεροδρομίου
καθώς και από τις νυχτερινές γραμμές
Λεωφορειακή γραμμή 500 Πειραιάς – Κηφισιά(Πλ. Πλάτανου)
Λεωφορειακή γραμμή Χ14 Σύνταγμα – Κηφισιά(EXPRESS)
Επίσης, κάθε Παρασκευή και Σάββατο επεκτείνεται η λειτουργία στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, καθώς και στις γραμμές Τραμ.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά