Ελλάδα|15.09.2024 11:45

Αυτοψία του ethnos.gr στη Σφενδάλη: Τα καμένα πεύκα είναι θανάσιμες παγίδες και απειλούν τα τρένα

Κώστας Ασημακόπουλος

Δεκάδες μεγάλα πεύκα που έχουν καεί από τη μεγάλη πυρκαγιά του 2011 στη Μαλακάσα, στις Αφίδνες και στο Τατόι συνεχίζουν να αποτελούν εστίες θανάσιμων κινδύνων για τα τρένα που καθημερινά περνούν από τις περιοχές αυτές.

Το πρωί του Σαββάτου (14/9) ένα από αυτά τα καμένα πεύκα λόγω των δυνατών ανέμων έπεσε στις γραμμές παρασέρνοντας τα ηλεκτροφόρα καλώδια.

Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα όταν η αμαξοστοιχία 1531 που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα - Αθήνα με ώρα αναχώρησης στις 5:03 στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες προσέκρουσε πάνω στον κορμό.

Το ethnos.gr αποκαλύπτει τις παγίδες για νέο ατύχημα

Το ethnos.gr βρέθηκε στο δύσβατο σημείο και έκανε αυτοψία. Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες και το βίντεο του ρεπορτάζ, λίγα μέτρα πιο μακριά υπάρχουν τουλάχιστον άλλα πέντε τεράστια πεύκα που είναι καμένα από τη μεγάλη πυρκαγιά του 2021.

Ο όγκος τους και το ύψος τους είναι τεράστιο και με την πρώτη κακοκαιρία που θα υπάρχουν δυνατοί άνεμοι τα ξερά πλέον πεύκα θα πέσουν πάνω στις γραμμές με καταστροφικές συνέπειες.

Το Σάββατο ένα από τα μεγάλα κλαδιά του τεράστιου πεύκου διαπέρασε τον θάλαμο μηχανοδήγησης και ο μηχανοδηγός σώθηκε από θαύμα κι αφού προηγουμένως είχε έκανε όλες τις προβλεπόμενες κινήσεις ώστε να σταματήσει το τρένο. Στο σημείο δεν υπάρχει περιορισμένη ορατότητα καθώς οι σιδηροδρομικές γραμμές έχουν συνεχόμενες στροφές αλλά τα γρήγορα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού απέτρεψε τα χειρότερα.

Διαμαρτυρίες μηχανοδηγών

Το επιτόπιο ρεπορτάζ δικαιώνει απόλυτα την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης που με ανακοινώσεις διαμαρτυρίας αλλά και εξώδικα έχει ενημερώσει για την κατάσταση τόσο την Hellenic Train και τον ΟΣΕ που είναι υπεύθυνος για τον καθαρισμό και την αποψίλωση της βλάστησης γύρω από τις υποδομές αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών χωρίς όμως να έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες κι έτσι φτάσαμε στο περιστατικό του Σαββάτου.

 

Εμπλοκή του δασαρχείου

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μαρία Λιλιοπούλου για το ethnos.gr μόνο εντός του 2024 έχουν υπάρξει συνολικά 4 παρόμοια περιστατικά και στα τρία πρώτα τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο καταγράφηκαν και τραυματισμοί των μηχανοδηγών. O πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης που ήταν καλεσμένος της εκπομπής του Open Tv «Τώρα Μαζί» και παρακολούθησε την αυτοψία στο σημείο έδωσε μία άλλη διάσταση στο θέμα εμπλέκοντας και τα δασαρχεία πως καθυστερούν να δώσουν άδειες για τις κοπές των δέντρων. Για την περιοχή της Μαλακάσας που σημειώθηκε το συμβάν του Σαββάτου υπεύθυνο είναι το δασαρχείο Καπανδριτίου.

Να γίνουν άμεσα οι καθαρισμοί

Σε κάθε περίπτωση ο καθαρισμός από τα μεγάλα καμένα πεύκα είναι επιβεβλημένος. Όσο περνάει ο καιρός, τα καμένα δέντρα ξεραίνονται και σαπίζουν, χάνουν τη στήριξή τους και πρέπει πάση θυσία να απομακρυνθούν -όχι μόνο από τις γραμμές αλλά και σημεία κοντά σε δρόμους και υποδομές, διότι είναι σίγουρο πως στην πρώτη κακοκαιρία θα προξενήσουν ζημιές και πιθανότατα θύματα.

ΜαλακάσαΟΣΕτρέναHellenic Trainμηχανοδηγός