Σιδηρόδρομος: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Μαρία ΛιλιοπούλουΔεν έχουν τέλος τα προβλήματα και η ταλαιπωρία στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος θα δυσκολευτεί να ανακτησει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού καθώς τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι συχνότατες.
Δύο νέα περιστατικά προκάλεσαν αφάνταστη ταλαιπωρία
Μόνο σήμερα Πέμπτη δύο διαφορετικά περιστατικά προκάλεσαν πολύωρες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους επιβάτες αξονικού τρένου, το οποίο επέστρεφε στην Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη και έφτασε στον προορισμό του με τρίωρη καθυστέρηση, αλλά και συρμού του Προαστιακού Θεσσαλονίκης. Από το πρώτο περιστατικό μάλιστα τέθηκε εκτός λειτουργίας και το τελευταίο ...ασημένιο βέλος που παρέμενε σε κυκλοφορία και εκτελούσε δρομολόγια, όπως είχε γράψει το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του. Να σημειωθεί ότι υπάρχει ένα ακόμα ETR σε λειτουργική κατάσταση, το οποίο όμως δεν μπορεί να βγει μόνο του σε δρομολόγιο χωρίς την εξασφάλιση εφεδρικού συρμού.
Η ... άλλη μια κακή μέρα για τον σιδηρόδρομο φάνηκε από νωρίς το πρωί της Πέμπτης όταν η αμαξοστοιχία του Προαστιακού που εκτελούσε το πρωινό δρομολόγιο για τη Λάρισα ακινητοποιήθηκε με τους επιβάτες να επιστρέφουν στη Σίνδο προκειμένου να συνεχίσουν τη διαδρομή τους με άλλο συρμό.
Το τρένο του Προαστιακού είχε ξεκινήσει στις 7.30 το πρωί από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα, όπου ήταν προγραμματισμένο να αφιχθεί στις 9.13. Ο συρμός όμως ακινητοποιήθηκε - πιθανότατα από τεχνική βλάβη - στην περιοχή της Σίνδου και οι επιβάτες παρέμειναν για δύο ώρες εντός του τρένου. Μετά τη δίωρη αναμονή, τους επιβάτες παρέλαβε τελικά άλλος συρμός που έφτασε στο σημείο λίγο μετά τις 9 το πρωί.
Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η ταλαιπωρία που υπέστησαν όμως οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 51, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και προχώρησε σε αναγκαστική διακοπή κυκλοφορίας στην Θήβα εξαιτίας προβλήματος ηλεκτροδότησης. Αποτέλεσμα ήταν η συνολική καθυστέρηση του δρομολογίου να φτάσει τα 170 λεπτά. Για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, η Hellenic Train επιστράτευσε εφεδρική diesel μηχανή, η οποία ανέλαβε τη ρυμούλκηση της αμαξοστοιχίας μέχρι τον σταθμό της Οινόης. Στη συνέχεια, οι επιβάτες μετεπιβιβάστηκαν σε συρμό του Προαστιακού για να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Αθήνα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κανονισμού.
Εως και αυτή την ώρα δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία της διακοπής της ηλεκτροδότησης. Σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ, αποδίδεται μάλλον σε πτώση της τάσης εξαιτίας βραχυκυκλώματος, με την τάση να μην ανακάμπτει, πάντως, παρά τις προσπάθειες των τεχνικών του Οργανισμού.
Νοκ άουτ και το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Ωστόσο το περιστατικό εκτός της πολύωρης ταλαιπωρίας των επιβατών, είχε και μία ακόμα παράπλευρη απώλεια, καθώς το ETR, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο, υπέστη τεχνική βλάβη κατά τη διακοπή της ηλεκτροδότησης και τέθηκε εκτός κυκλοφορίας – άγνωστο για πόσο διάστημα. Κατά συνέπεια, όπως ανακοίνωσε η εταιρία, αύριο Παρασκευή το ζεύγος δρομολογίων IC 51 - IC 54 που είναι προγραμματισμένο να εκτελεστεί στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ETR θα πραγματοποιηθεί τελικώς με επιβατάμαξες.
Το γεγονός αυτό αφήνει σε λειτουργική κατάσταση μόνον ένα εκ των ETR470 που περιλαμβάνονται στον στόλο της Hellenic Train καθώς τα περισσότερα είχαν ήδη βγει ...νοκ άουτ και είχαν αποσυρθεί από την κυκλοφορία με πολλά δρομολόγια να εκτελούνται σήμερα με ηλεκτράμαξες. Συγκεκριμένα, το ένα βρίσκεται σε προγραμματισμένη βαριά συντήρηση, στα άλλα δύο έχουν προκληθεί βλάβες με αποτέλεσμα έως σήμερα να δρομολογείται μόνο το ένα ώστε το τελευταίο που απομένει να αποτελεί ρεζέρβα για κάποιο απρόοπτο περιστατικό.
Πλέον και μέχρι να επισκευαστούν οι εν λόγω αμαξοστοιχίες, ο συγκεκριμένος τύπος τρένου θα λείπει από τον προγραμματισμό δρομολογίων.
Όσον αφορά τους επιβάτες του Intercity, οι οποίοι υπέστησαν σήμερα την τρίωρη ταλαιπωρία, η Hellenic Train επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι έλαβε άμεσα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, δίνοντας προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Το προσωπικό της αμαξοστοιχίας πραγματοποίησε συχνές ανακοινώσεις και παρείχε συνεχείς δια ζώσης ενημερώσεις για τα επόμενα βήματα, ενώ προσφέρθηκαν νερά και σνακ στους επιβάτες κατά τη διάρκεια της αναμονής.
Η εταιρία υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας μπορούν να αποζημιωθούν με το 50% της αξίας του εισιτηρίου τους με τους παρακάτω τρόπους:
- Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά, αποζημιώνονται μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια.
- Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, τα οποία έχουν αγοραστεί με κάρτα, ανεξάρτητα από κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing & app) μπορούν είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο Σταθμού για την αποζημίωση του εισιτηρίου, είτε να στείλουν γραπτό αίτημα στην εταιρεία μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων με τον αριθμό του εισιτηρίου, αν είναι ηλεκτρονικό, ή να επισυνάψουν το pdf του εισιτηρίου ή ευκρινή φωτογραφία αν είναι εκδοτηρίου, ζητώντας το αντίτιμο, το οποίο θα επιστραφεί στην κάρτα η οποία χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του εισιτηρίου.
Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι ένα μεγάλο μέρος των επιβατών του συγκεκριμένου δρομολογίου ζήτησε και έλαβε απευθείας την αποζημίωση που του αναλογούσε απευθυνόμενο στα εκδοτήρια του Σταθμού Λαρίσης, κατά την άφιξή του τρένου στην Αθήνα.
Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή αιτήσεων αποζημίωσης, μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Hellenic Train ή να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό