Κακοκαιρία Bora: Κλειστές οι σήραγγες στα Τέμπη - Πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια των τρένων
NewsroomΓια την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη σήραγγα και στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Τεμπών μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Bora, μίλησε ο Παναγιώτης Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ.
«Αυτή τη στιγμή έχει φύγει το μεγαλύτερο μέρος των νερών στη σήραγγα»
«Αυτή τη στιγμή έχει φύγει το μεγαλύτερο μέρος των νερών στη σήραγγα. Τώρα τα συνεργεία έχουν ξεκινήσει να παίρνουν τη λάσπη και τα φερτά υλικά για να αρχίσει να καθαρίζει τη γραμμή. Εν συνεχεία, θα πρέπει να πλυθούν με μάνικες, με νερό, όλο να καθαρίσει η σήραγγα για να μπορέσει να δοθεί πάλι στην κυκλοφορία. Ο προγραμματισμός μας είναι μέχρι το βράδυ να μπορέσουν να καθαρίσουν την μία από τις δύο τροχιές ώστε να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε την κυκλοφορία με μονή γραμμή. Να περάσουν κυρίως πρώτα τα εμπορικά, γιατί έχει δημιουργηθεί θέμα στα δύο άκρα, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη από μεγάλο αριθμό φορτίων που πρέπει να διεκπεραιωθούν. Τη νύχτα που έρχεται θα ολοκληρώσουμε και τον καθαρισμό στη δεύτερη τροχιά με σκοπό αύριο το πρωί να μπορούμε να δώσουμε την κυκλοφορία και στις δύο τροχιές κανονικά να αποκαταστήσουμε πλήρως την κυκλοφορία», τόνισε στην ΕΡΤ, ο κ. Τερεζάκης.
Σήμερα η μονή γραμμή αναμένεται να ανοίξει μέχρι το βράδυ για εμπορικές αμαξοστοιχίες, αν δεν προκύψει κάποιο ακραίο καιρικό φαινόμενο, ενώ από αύριο στόχος είναι να πραγματοποιηθούν κανονικά τα δρομολόγια.
«Δεν έχει ξαναγίνει βροχόπτωση με τέτοια ένταση στην περιοχή»
«Δεν είχε ξαναγίνει τέτοια ένταση βροχόπτωσης σε αυτή την περιοχή. Δημιουργήθηκε ένα ισχυρό ρεύμα από βρόχινα νερά, τα οποία παρέσυραν μεγάλο αριθμό φερτών από διαβρώσεις και κλείσανε το τεχνικό, το οποίο προστάτευε τη σήραγγα σε εκείνο το σημείο για να μην μπουν τα νερά. Για την ακρίβεια, τα νερά που έρχονταν από το βουνό μέσω αυτού του τεχνικού πέρναγαν κάτω από τη σήραγγα με αποτέλεσμα να φράξει το τεχνικό και να βρουν διέξοδο για να μπουν μέσα στη σήραγγα. Αυτό ήταν το πρόβλημα. Φυσικά, μόλις αποκαταστήσουμε τη σήραγγα, πρώτο μας μέλημα είναι, όπως καταλαβαίνετε, να δώσουμε τη σήραγγα σε κυκλοφορία. Μετά θα ακολουθήσει μια σειρά από αυτοψίες και μελέτες για να δούμε πώς μπορούμε στο μέλλον να προστατεύσουμε την περιοχή εκεί να μην ξανασυμβεί το γεγονός, έτσι όπως γίνεται σε παρόμοιες περιπτώσεις, όπως έχουμε και την αποκατάσταση του Ντανιέλ στη Θεσσαλία», σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Τερεζάκης.
«Πρέπει να γνωρίζετε ότι στις σήραγγες αυτές εδώ και έξι μήνες έχει τοποθετηθεί μία πλήρη σειρά από κάμερες, οι οποίες παρακολουθούν τη σήραγγα σε κάθε μέτρο της και οι κάμερες αυτές αναφέρονται στο Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων που υπάρχει στη Λάρισα αυτή τη στιγμή και λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως. Οι χειριστές λοιπόν αυτού του κέντρου ελέγχου είδαν αμέσως τα νερά.
Οι χειριστές λοιπόν αυτού του κέντρου ελέγχου είδαν αμέσως τα νερά. Πέρασε ένα τρένο κατερχόμενο προς Λάρισα και μετά από λίγα λεπτά που έχουμε τα βίντεο της βιντεοσκόπησης από τη στιγμή εκείνη άρχισε ένα ποτάμι από λάσπες. Φανταστείτε ένα ποτάμι από λάσπη να μπαίνει και να κατακλύζει τη σήραγγα από ένα άνοιγμα που είχε. Φυσικά σταματήσαμε την κυκλοφορία άμεσα και έτσι δεν μπήκε κανένα τρένο. Ήταν ένα τρένο έτοιμο πέντε χιλιόμετρα πριν από την σήραγγα στον Ευαγγελισμό και ήταν έτοιμο να περάσει προς Θεσσαλονίκη. Το σταματήσαμε και το γυρίσαμε πίσω στη Λάρισα γιατί ακριβώς εκεί υπήρχαν τα συστήματα που προαναφέρθηκαν. Το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, το οποίο 24ωρο κάνει αυτή τη δουλειά, παρακολουθεί ότι γίνεται μέσα στη σήραγγα», ανέφερε.
- «Υπάρχει απόσταση ακόμα από το να επιτευχθεί συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα», λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου
- Βουλή: Σε εξέλιξη η συζήτηση για τον κατώτατο μισθό - Ονομαστική ψηφοφορία ζήτησε το ΚΚΕ
- Αττική: Συνελήφθησαν ανήλικοι που έκλεβαν αλυσίδες σε λεωφορεία και τραμ
- «Εξαιρετική δειλία»: Ο Σον Πεν ξεσπά κατά της Ακαδημίας των Όσκαρ