«Volta Met'Empodion»: Εδώ καταγράφονται προβλήματα σε πεζοδρόμια-δρόμους
NewsroomΠαρά τις όποιες προσπάθειες να κατασκευαστούν οι ειδικοί οδηγοί για ανθρώπους με προβλήματα όρασης σε πόλεις της Ελλάδας και παρά τη θέληση των μελών της κάθε τοπικής κοινωνίας να απολαμβάνουν -χρησιμοποιώντας αυτούς τους οδηγούς- τις δυνατότητες και τις δράσεις που προσφέρει μια πόλη, τα περιστατικά αδιαφορίας μερίδας πολιτών, αλλά και τα τεχνικά σφάλματα στις κατασκευές, είτε στερούν στους συγκεκριμένους συμπολίτες τους την ευκαιρία για κίνηση που επιθυμούν, είτε βάζουν πολλά εμπόδια.
«Το "Βόλτα Μετ'εμποδίων" (σ.σ.: αναζήτηση και ως "Volta Met'Empodion") ξεκίνησε από το γεγονός ότι μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης και ακόμη και κοντά στις εγκαταστάσεις της Σχολής Τυφλών υπάρχουν πάνω στους οδηγούς τυφλών, στα πεζοδρόμια, είτε αυτοκίνητα είτε άλλα εμπόδια. Εξαιτίας όλων αυτών είχαμε τη σκέψη φωτογραφίες (με τέτοια εμπόδια) που ανεβάζουμε σε προσωπικά προφίλ, κάτι που έκανα και εγώ ο ίδιος, να μετατραπούν σε κάποιου είδους "κίνημα"» εξηγεί ο Κώστας Σπαιλλάρι, εμπνευστής και εκ των συνδημιουργών της κίνησης. Ως αρχικό δε πεδίο δράσης έχει οριστεί η πόλη της Θεσσαλονίκης και η δράση έχει ήδη μέσα σε ελάχιστο χρόνο «πετύχει να ευαισθητοποιήσει απλούς πολίτες».
«Έτσι, ξεκινήσαμε να ανεβάζουμε φωτογραφίες και σιγά- σιγά να προωθούμε και άλλες δράσεις», συμπληρώνει ο κ. Σπαιλλάρι, ενώ η Πελαγία Λιθουργίδου, έτερο μέλος της κύριας ομάδας των εμπνευστών και λειτουργών του «Βόλτα Μετ'εμποδίων», αφενός τονίζει πως «έστω και ένας να ευαισθητοποιηθεί, αυτό είναι μεγάλο κέρδος», αφετέρου εξηγεί πως η προσπάθεια δεν λειτουργεί με βάση ένα καταγγελτικό και «επιθετικό» σκεπτικό.
«Στόχος μας είναι η ευαισθητοποίηση όλων, δεν είχαμε από τη στιγμή που ξεκινήσαμε στόχο να "τιμωρήσουμε" κάποιον μέσω καταγγελιών ή κάτι παρόμοιο, όσο περνά ο καιρός, ωστόσο, βλέπουμε ότι αρκετά άτομα που είναι ενεργά στη σελίδα έχουν ξεκινήσει και κινούνται και με τέτοιον τρόπο» εξηγεί η κ. Λιθουργίδου, που όπως ανέφερε, ήδη μέσα σε έναν μήνα λειτουργίας, το ενδιαφέρον των απλών πολιτών είναι ιδιαίτερα έντονο.
Ο «οδηγός τυφλών που καταλήγει πάνω σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο», η μεγάλη ανταπόκριση και το πρόβλημα των πατινιών
«Δεν περιμέναμε να έχει ήδη από την αρχή τέτοια θετική ανταπόκριση η σελίδα, πιστεύαμε πως αυτό θα γίνει σιγά-σιγά, ενώ ξεκινήσαμε μεν από τη Θεσσαλονίκη στόχος όμως είναι να επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα» σημειώνει ο κ. Σπαιλλάρι, που τονίζει πως πολίτες είτε ανεβάζουν μόνοι τους στα social media της ομάδας φωτογραφίες είτε τις αποστέλλουν για να εμφανιστούν από τη διαχείριση όταν δεν επιθυμούν να γνωστοποιηθούν τα στοιχεία τους.
Μέχρι σήμερα δε, έχουν επισημανθεί από απλούς πολίτες πολλά σημεία, ειδικότερα των πεζοδρόμων, όπου κατασκευές εμποδίζουν ένα άτομο με προβλήματα όρασης να μετακινηθεί, σημεία εξόφθαλμα προβληματικά: «Ένα από τα πιο βασικά προβλήματα είναι οι χαλασμένοι οδηγοί τυφλών (σ.σ.: στα πεζοδρόμια), κάτι που συναντάμε παντού στη Θεσσαλονίκη με σημεία όπου δεν οδηγούν σε έξοδο, σημεία όπου οδηγούν σε κολώνες, κάτι ασύλληπτο» εξηγεί η κ. Λιθουργίδου.
Η νεαρή συνδιαχειρίστρια της πλατφόρμας επισημαίνει ακόμη τα «πολλά, γρήγορα, λανθασμένα παρκαρίσματα είτε σε ράμπες, είτε σε οδηγούς, είτε σε πεζοδρόμιο» ενώ χαρακτηριστικά περιγράφει πως σε σημείο ανατολικά της Σχολής Τυφλών στην οδό Βασιλίσσης Όλγας, «ο οδηγός (για τους τυφλούς) οδηγεί πάνω σε ένα περίπτερο». Από την άλλη, ο κ. Σπαιλλάρι σημειώνει πως η πρώτη ανάρτηση που δημοσιεύτηκε στη σελίδα του εγχειρήματος άμα τη δημιουργία της ήταν «ένας οδηγός τυφλών που καταλήγει πάνω σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο».
Την ίδια ώρα όμως, η συνδημιουργός του «Βόλτα Μετ'εμποδίων» μιλά για κάτι νέο, που μάλιστα αποκαλεί «μάστιγα των πατινιών»: «Καταλαβαίνουμε πως είναι ωραίο και εξυπηρετεί πολύ τον κόσμο, αλλά, αλήθεια πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να βάλει κάποιος το πατίνι στην άκρη του πεζοδρομίου;» αναρωτιέται η κ. Λιθουργίδου καθώς επισημαίνει πως «έστω και... δυόμιση δευτερόλεπτά αρκούν για να το κάνει κανείς αυτό, μπορεί το πατίνι να μπει στην άκρη», ώστε κανείς να μη βάλει ένα ακόμη εμπόδιο για τα άτομα με κινητικά προβλήματα. «Στην άκρη, αυτό. Είναι απλό», τονίζει, επισημαίνοντας την ύπαρξη και ενός κενού ενημέρωσης: «Πολλοί ακόμη δεν γνωρίζουν τι είναι ο οδηγός τυφλών στα πεζοδρόμια και νομίζουν πως είναι μια αρχιτεκτονική παρέμβαση ή ένα σημείο για την αποστράγγιση των υδάτων της βροχής» καταλήγει.
Στην ομάδα που δημιούργησε το εγχείρημα συμμετέχουν πέραν της κ. Λιθουργίδου και του κ. Σπαιλλάρι ως διαχειριστές ο Σίμος Αρμένης και η Βάσω Άγκο. «Οι τρεις από τους τέσσερις είμαστε άτομα με πρόβλημα όρασης» αναφέρει ο κ. Σπαιλλάρι. Ο ίδιος εξήγησε πως μπορεί να κινηθεί σε πεζοδρόμια και κοινούς χώρους αποκλειστικά και μόνο με το ειδικό μπαστούνι, ενώ η Βάσω Άγκο «κινείται μόνο με τη βοήθεια ειδικού σκύλου- οδηγού».
- Έρχεται «Μεγάλος Αδελφός» για τα αυθαίρετα: Drones, ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζουν τα κτίσματα χωρίς άδεια
- Πώς διαβάζουν τις δημοσκοπήσεις στην κυβέρνηση: Για ποια θέματα χτυπά «καμπανάκι»
- Ένα βήμα πριν τη δημοσιονομική παράλυση οι ΗΠΑ - Καταψηφίστηκε η πρόταση Τραμπ για αύξηση του ορίου του χρέους
- Αυτές είναι οι πιο χριστουγεννιάτικες πόλεις στον κόσμο