«Το νησί μου, 12 μήνες»: Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει πρωτοβουλίες για προοπτική στα μικρά νησιά
NewsroomΣυχνά ακούμε να λέγεται ότι ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία της χώρας». Και πράγματι, είναι πολλά τα νησιά που ζουν από το τουριστικό προϊόν και που μπορούν και εξασφαλίζουν την επιβίωσή τους μέσω αυτού ακόμη και για τους χειμερινούς μήνες.
Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται συνήθως μεγαλύτερα νησιά, τα οποία και δέχονται κάθε καλοκαίρι εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών. Τι συμβαίνει όμως με τα μικρότερα νησιά της Ελλάδας και πώς μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους;
Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι το «Antiparos Quest- Κυνήγι της Χαμένης Ξινομηζύθρας» που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου στην Αντίπαρο. Ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού που ταξιδέψει τους επισκέπτες-παίκτες στην ιστορία και στις λιγότερο γνωστές ομορφιές του νησιού.
Η δράση είναι μια πρωτοβουλία της ομάδας Antiparos Activities, η οποία δημιουργήθηκε το 2017 μέσα από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα «Το Νησί μου 12 Μήνες», που υλοποιήθηκε από τη ΜΚΟ «ΑΕΛΙΑ» με την υποστήριξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Σε αυτή την προσπάθεια, η ΑΕΛΙΑ, που ειδικεύεται σε ζητήματα ανάπτυξης ικανοτήτων, πρόσφερε καθοδήγηση και εκπαίδευση σε ομάδες επαγγελματιών σε μικρά ελληνικά νησιά για να δημιουργήσουν δραστηριότητες που θα επεκτείνουν την εποχικότητα των νησιών τους.
Στο «Νησί μου 12 Μήνες», οι έμπειροι εκπαιδευτές της ΑΕΛΙΑ, συμβούλεψαν και υποστήριξαν άτομα σε 10 διαφορετικά νησιά για οργανώσουν δραστηριότητες όπως εμπειρίες βιωματικού τουρισμού υπαίθρου, αθλητικές δραστηριότητες φεστιβάλ, συνέδρια, εκπαιδευτικές συναντήσεις που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επισκέπτες στο νησί τους off season δηλ. φθινόπωρο ή άνοιξη, εκτός της κύριας τουριστικής περιόδου.
Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά: 2 συνέδρια, 1 πολύημερο «φεστιβάλ» βιωματικού τουρισμού, 1 εκπαιδευτική συνάντηση φοιτητών, πραγματοποιήθηκαν σε Λήμνο, Αμοργό, Αστυπάλαια και Κύθνο δημιουργώντας νέες ευκαιρίες προβολής των νησιών και διεύρυνσης των επισκεπτών που προσελκύουν.
Το σημαντικότερο ίσως όφελος της προσπάθειας, ήταν η υποστήριξη και ενδυνάμωση των κατοίκων των νησιών να αναπτύξουν τις ιδέες του και να κάνουν τα πρώτα βήματα προς την υλοποίηση τους. Η ομάδα Antiparos Activities, είναι ένα θετικό παράδειγμα της όλης προσπάθειας. Ξεκίνησε ως ιδέα, και με την καθοδήγηση της ΑΕΛΙΑ, προχώρησε στη δημιουργία του concept, συνέχισε διοργανώνοντας την πρώτη δράση-πιλότο τον Οκτώβριο του 2017 και φέτος μπήκε στο δεύτερο χρόνο της υλοποίησής της.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστήριξε έμπρακτα το έργο της ΑΕΛΙΑ στο πλαίσιο της δέσμευσής της να δημιουργήσει 5000 ευκαιρίες ανάπτυξης στον αγροδιατροφικό, τουριστικό και επισιτιστικό τομέα ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα, την εκπαίδευση και την μεταφορά τεχνογνωσίας μέχρι το 2020.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό