ΟΑΣΘ: «Ακονίζουν μαχαίρια» οι εργαζόμενοι για τη μεταφορά δρομολογίων στο ΚΤΕΛ
Ρωμανός ΚοντογιαννίδηςΓια ξεπούλημα της δημόσιας συγκοινωνίας, αλλά και για παρανομίες στη σύμβαση που προωθείται από το υπουργείο Μεταφορών και προβλέπει τη μεταφορά 26 λεωφορειακών γραμμών του Νομού Θεσσαλονίκης στο ΚΤΕΛ από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο οποίος σήμερα εκτελεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια, κάνουν λόγο στο ethnos.gr εκπρόσωποι των εργαζομένων στον οργανισμό.
Μάλιστα, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ο σύλλογος είναι αποφασισμένος να προσφύγει στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για το θέμα, σε περίπτωση που δεν ληφθεί υπόψη στη μεταφορά του έργου η γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων των εργαζομένων.
Από την πλευρά τους, δήμαρχοι του Νομού Θεσσαλονίκης, οι περιοχές των οποίων επηρεάζονται από τη μεταφορά στο ΚΤΕΛ του έργου εκτέλεσης των δρομολογίων, υποστηρίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί η ταλαιπωρία των πολιτών, αφού θα μεταφέρονται με καλύτερης κατάστασης λεωφορεία -και, άρα, δεν θα ακυρώνονται δρομολόγια λόγω βλαβών- και χωρίς να αυξηθεί το κόμιστρο, με βάση τις διαβεβαιώσεις των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας.
Παράνομη βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας
Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη, η σύμβαση που προωθείται για τη μεταφορά του έργου είναι παράνομη με βάση ισχύουσα ευρωπαϊκή οδηγία. «Γιατί γίνεται για τη μεταφορά της αρμοδιότητας ανάθεση του έργου και όχι διαγωνισμός; Μήπως πρόκειται για ξεπούλημα δημόσιας συγκοινωνίας; Ας μεταφέρουν την αρμοδιότητα στο ΚΤΕΛ, με βάση τα όσα ορίζει ο ισχύων ελληνικός νόμος, ο οποίος προσδιορίζει συγκεκριμένα πράγματα».
Ο ίδιος αναφέρει ότι το θέμα δεν έχει συζητηθεί ακόμα επισήμως με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και δεν έχουν καμία επίσημη ενημέρωση οι εργαζόμενοι, σχετικά με αυτό που προωθείται.
«Την Κερκόπορτα άνοιξε ο ΣΥΡΙΖΑ και η προσπάθεια συνεχίζεται από τη σημερινή κυβέρνηση. Έχουμε στείλει τη γνωμοδότησή μας στο υπουργείο Μεταφορών, στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ και στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Η γνωμοδότηση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, και αν το θέμα προχωρήσει χωρίς καμία αλλαγή από το υπουργείο, θα προχωρήσουμε σε ασφαλιστικά μέτρα και θα προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και στα δικαστήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν ξέρουμε την επίσημη αιτιολογία από το υπουργείο γι’ αυτήν την αλλαγή. Ίσως υποστηρίξουν ότι θα προσθέσουν στη συγκοινωνία της πόλης της Θεσσαλονίκης άλλα εκατό αστικά λεωφορεία, ωστόσο, τα 45 από αυτά έχουν μόνο δύο πόρτες και θα ταλαιπωρηθούν πολύ οι επιβάτες. Εμείς είμαστε έτοιμοι να δώσουμε καλύτερες λύσεις και γι’ αυτό, πριν γίνει το οτιδήποτε, απαιτείται συζήτηση μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων», τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Ο κ. Τσερμενίδης υποστηρίζει ακόμα ότι επειδή η σύμβαση κάνει λόγο για εργολαβία στα ΚΤΕΛ, υπάρχει ο κίνδυνος να ανοίξει ο δρόμος για υπεργολαβίες προς τα ΚΤΕΛ της Χαλκιδικής, του Κιλκίς και των Σερρών, τα οποία θα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια σε γειτονικές με αυτά περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης.
Δήμαρχοι: Καλύτερα για τους πολίτες
Διαφορετική άποψη εκφράζουν στο ethnos.gr δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης, οι περιοχές των οποίων επηρεάζονται από τη μεταφορά του έργου. «Δεν πιστεύω ότι θα προκληθούν προβλήματα, αφού όλες οι λεωφορειακές γραμμές παραμένουν ίδιες. Δεν άκουσα κάποιο παράπονο από τους πολίτες» λέει ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Ταχματζίδης.
«Οι πολίτες θα διευκολυνθούν, αφού τα δρομολόγια θα γίνονται με καινούργια οχήματα και άρα θα είναι πιο συχνά. Σήμερα, λόγω των παλαιών λεωφορείων, πολλά δρομολόγια δεν εκτελούνται, με αποτέλεσμα να χάνουμε καθημερινά το 1/3 αυτών. Αν οι αλλαγές γίνουν όπως μου τις έστειλαν, πιστεύω ότι θα εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες. Αν δεν υλοποιηθεί σωστά και, όπως μου έδειξαν το σχέδιο, δεσμεύομαι ότι δεν θα επιτρέψω να γίνονται δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας στον δήμο. Θα τους αποκλείσω από γραμμές, που είναι πολύ κερδοφόρες το καλοκαίρι, όπως αυτές προς τις παραλίες» αναφέρει, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιώργος Τσαμασλής.
Για καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών κάνει λόγο και ο δήμαρχος Δέλτα, Γιάννης Ιωαννίδης. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι έχει τη διαβεβαίωση ότι το κόμιστρο δε θα αυξηθεί και ότι τα δρομολόγια δε θα μειωθούν. «Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση και έτσι θα εκτελούνται όλα τα δρομολόγια, κάποια από τα οποία σήμερα δε γίνονται. Αν το σχέδιο υλοποιηθεί, όπως μου το παρουσίασαν, η κατάσταση θα είναι καλύτερη για τους πολίτες».
Τέλος, την ίδια άποψη εκφράζει και ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Παντελής Τσακίρης, ο οποίος τονίζει στο ethnos.gr ότι έχει λάβει τη διαβεβαίωση ότι θα ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα που έθεσε. «Εμείς ζητήσαμε να παρέχεται το δυνατότερο υψηλό επίπεδο μετακίνησης για τους πολίτες με το ίδιο κόμιστρο. Δεν μας ενδιαφέρει αν ο φορέας υλοποίησης του έργου θα λέγεται ΚΤΕΛ ή ΟΑΣΘ. Έχουμε τη διαβεβαίωση ότι θα γίνουν όλα όπως τα ζητήσαμε».
- «Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
- Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
- Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
- Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά