Μεταναστευτικό: Η τουρκική ακτοφυλακή δεν επεμβαίνει γιατί ξέμεινε από ...σκάφη
Βασίλης ΙγνατιάδηςΑπανωτές… αβαρίες σε περιπολικά σκάφη επικαλείται η τουρκική ακτοφυλακή ως αιτία για τη μειωμένη δραστηριότητά της το τελευταίο διάστημα, που έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των προσφυγικών – μεταναστευτικών ροών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Τον λόγο αυτόν φέρεται πως προέβαλαν υψηλόβαθμα επιτελικά της στελέχη στη διάρκεια της καθιερωμένης διμερούς συνάντησης με στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, που γίνεται ανά τέσσερις μήνες, στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης. Στην τελευταία συνάντηση, που έγινε πριν από λίγες μέρες στη Σμύρνη, οι εκπρόσωποι της ελληνικής πλευράς παρέθεσαν αναλυτικά στοιχεία για την την «εκτόξευση» του αριθμού των αφίξεων στα ελληνικά νησιά στο τετράμηνο από την προηγούμενη συνάντηση των δύο πλευρών που έγινε τον Ιούλιο στη Σάμο.
Εθεσαν επιτακτικά το θέμα της μη ανταπόκρισης της τουρκικής ακτοφυλακής σε μια σειρά από περιστατικά μεταφοράς μεταναστών, για τα οποία οι Τούρκοι ενημερώθηκαν από Έλληνες λιμενικούς και δεν επενέβησαν. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ethnos.gr, οι Τούρκοι απέδωσαν το γεγονός στα πολλά περιστατικά ακινησίας σκαφών της τουρκικής ακτοφυλακής λόγω βλάβης το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, φέρεται πως δεσμεύτηκαν για τη σύντομη επισκευή και επαναφορά στη δράση 11 σκαφών, τα οποία, όπως είπαν, θα επικεντρώσουν τη δραστηριότητά τους σε συγκεκριμένες περιοχές με μεγάλη κινητικότητα των κυκλωμάτων διακίνησης.
Την καταγγελία ότι η τουρκική ακτοφυλακή δεν ανταποκρίνεται στα σήματα της ελληνικής πλευράς είχε κάνει πριν από έναν μήνα και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης. Τα στελέχη της Ελληνικής Ακτοφυλακής παρέθεσαν αναλυτικά στοιχεία για τις προσφυγικές – μεταναστευτικές ροές του τελευταίου πενταμήνου στο Αιγαίο, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Καστελόριζο. Παρουσίασαν χάρτες με τα λεγόμενα starting points των διακινητών, δηλαδή συγκεκριμένα σημεία στα τουρκικά παράλια από όπου ξεκινούν οι βάρκες με τους διακινούμενους πρόσφυγες. Επίσης, τα χρονικά διαστήματα και τις ώρες με τη μεγαλύτερη κινητικότητα, καθώς και τις καιρικές συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν τα περισσότερα δρομολόγια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στο τετράμηνο Αυγούστου – Νοεμβρίου έφτασαν στα ελληνικά νησιά περισσότεροι πρόσφυγες και μετανάστες από το σύνολο της περσινής χρονιάς. (35.565 έναντι 32.494 ολόκληρο το 2019). Το σύνολο των θαλάσσιων αφίξεων από την αρχή του 2019 φτάνει τις 56.900, ενώ μαζί με τις χερσαίες διελεύσεις στον Έβρο φτάνουν τις 71.185
Οι εκπρόσωποι της τουρκικής πλευράς επικαλέστηκαν, παράλληλα, το μέγεθος της πίεσης που δέχεται η δική τους χώρα, λέγοντας πως φιλοξενεί σήμερα 5 εκατομμύρια πρόσφυγες και μετανάστες. Τα εγκληματικά δίκτυα των διακινητών είναι πολλά, η έκταση της χώρας είναι μεγάλη και γίνεται προσπάθεια να ελεγχθεί η κατάσταση κατά το δυνατόν, με την συνεργασία και της Στρατοχωροφυλακής (Jandarma). Οι δύο πλευρές έχουν την προσδοκία πως θα υπάρξει αποκλιμάκωση των ροών στο επόμενο διάστημα, ως αποτέλεσμα τόσο της καλύτερης φύλαξης των συνόρων, όσο και της επιδείνωσης των συνθηκών στη θάλασσα.
Η συνάντηση έγινε στις 10 Δεκεμβρίου στη Σμύρνη και εντάσσεται στο πλαίσιο των Διμερών Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν οι διοικητές της 2ης, 8ης; Και 9ης Περιφερειακής Διοίκησης του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., οι λιμενάρχες Λέσβου, Χίου και Σάμου, καθώς και ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης του Αρχηγείου Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
Η τουρκική πλευρά εκπροσωπήθηκε ανάλογα από διοικητές Περιφερειών και επιτελικά στελέχη της Τουρκικής Ακτοφυλακής με έδρα την Άγκυρα.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό