Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών για πρώτη φορά στην Ελλάδα
NewsroomΠρόσκληση στα μέλη της παγκόσμιας κοινότητας του θαλάσσιου τουρισμού να επενδύσουν στην Ελλάδα απηύθυνε η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού, από το βήμα του παγκόσμιου συνεδρίου μαρινών, με θέμα «Cross Sea Challenges for Marinas-Setting the Scene for Collective Development and Growth», που διοργανώνει το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) υπό την οργάνωση και φιλοξενία της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας.
Στο εν λόγω συνέδριο που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο αρμόδιος υπουργός Φώτης Κουβέλης υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού ενθαρρύνει ενεργά τις επενδύσεις στις Μαρίνες υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι στα μέσα Νοεμβρίου θα υπάρξει νομοσχέδιο για το συγκεκριμένο επενδυτικό πεδίο, που θα απαντά στις υπάρχουσες αγκυλώσεις. Οπως τονίστηκε στο εξής, οι αξιοποιήσεις των λιμανιών θα γίνονται με την διαδικασία των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων.Το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχει ανοικτές τις θύρες σε επενδυτικές προτάσεις γύρω από τις Μαρίνες. Την ίδια στιγμή αναφέρθηκε ότι το 2017 απλοποιήθηκαν οι διαδικασίες για όσους θελήσουν να μετατρέψουν το σκάφος τους σε επαγγελματικό. Παράλληλα ο κ Κουβέλης παρατήρησε ότι το 2017 οι ναυλώσεις σε σκάφη με ελληνική σημαία αυξήθηκαν κατά 100%.
Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά σημείωσε, ότι η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για τα σκάφη αναψυχής και στάθηκε στο προεδρικό διάταγμα για την ανάπτυξη Μαρινών, που περιλαμβάνει τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ανάπτυξη Μικρομεσαίων Μαρινών σε όλη την Ελλάδα, τις ιδιωτικοποιήσεις μέσω παραχωρήσεων, αλλά και δυναμικό μάρκετινγκ για την προβολή των επενδυτικών ευκαιριών. Η κυρία Κουντουρά δεν παρέλειψε να επαναλάβει τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια και έκανε λόγο για αύξηση των αφίξεων κατά 25% την τελευταία τριετία και των εσόδων κατά 15% το 2018.
Στην παρέμβαση του ο τομεάρχης ναυτιλίας της Ν.Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης στάθηκε στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν για να αλλάξει ο ρους των επενδύσεων στο θαλάσσιο μέτωπο. Αφού χαρακτήρισε πισώπλατη μαχαιριά τον ΦΠΑ 24% στις Μαρίνες υπογράμμισε ότι η συνεισφορά του γιώτιγκ στην ελληνική οικονομία είναι κατά 33% περισσότερη σε σχέση με την Κρουαζιέρα. Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε, ότι αν το κόμμα της αντιπολίτευσης έλθει στην κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε εθνικό σχέδιο χωροθέτησης Μαρινών αλλά και επιστροφή στο υπουργείο ναυτιλίας όλων των διασταυρωμένων υπηρεσιών με άλλες υπηρεσίες και υπουργεία. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της φορολογίας και προανήγγειλε την αστεροποίηση των Μαρινών, όπως άλλωστε συμβαίνει και στα ξενοδοχεία κλπ.
Από την πλευρά της η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου επεσήμανε ότι η Αττική είναι ένας εμβληματικός προορισμός στο θαλάσσιο τουρισμό, αφού στην «ομπρέλα» της βρίσκονται 7 Μαρίνες. Με απώτερο στόχο τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας, τονίστηκε ότι η περιφέρεια χρηματοδοτεί αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.
Το εν λόγω Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών λογίζεται και ως ψήφος εμπιστοσύνης των διοργανωτών στις προοπτικές της χώρας, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης, ο οποίος παρουσιάζοντας τον αντίκτυπο της παρουσίας των Μαρινών στην τοπική κοινωνία, υπογράμμισε ότι ένα ευρώ ελλιμενισμού ισοδυναμεί με δαπάνες 5 ευρώ στην τοπική οικονομία. Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, ο Γιώργος Πατέρας πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου υπογράμμισε ότι οι συνολικές δαπάνες ενός σκάφους που ελλιμενίζεται σε μια μαρίνα ανέρχονται σε 300.000 ευρώ. Το συνέδριο που συνεχίζεται τις επόμενες δυο ημέρες, έχει στόχο να στηθεί ένα δίκτυο επαφών τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε θεσμικό επίπεδο ανάμεσα σε όλους τους ενδιαφερόμενους, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση ανάπτυξης αμοιβαία επωφελών συνεργασιών τα επόμενα χρόνια.
Ρένα Δούρου: Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί την «ατμομηχανή» του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας
«Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί αυτή τη στιγμή την ατμομηχανή του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας», επισήμανε η περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού της στην έναρξη του Παγκόσμιου Συνεδρίου Μαρινών που διοργανώνεται από τη Διεθνή Ομοσπονδία της Βιομηχανίας Σκαφών Αναψυχής ICOMIA και την Επιτροπή Μαρινών της (IMG) 25 - 27 Οκτωβρίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η περιφερειάρχης, στο χαιρετισμό της αναφέρθηκε στη θεαματική αύξηση που παρουσιάζουν τα τουριστικά μεγέθη χρόνο με τον χρόνο και στο γεγονός ότι «βρισκόμαστε μπροστά στην πρόκληση να αντιμετωπίσουμε με ευθύνη και έξυπνες επιλογές αυτή τη σημαντική ευνοϊκή συγκυρία». Σημείωσε ότι «υπάρχουν σημαντικά κεφάλαια στη θαλάσσια τουριστική βιομηχανία που οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε πάντοτε με όρους σεβασμού στο περιβάλλον, στον κάτοικο και τον επισκέπτη». Επίσης χαρακτήρισε το συγκεκριμένο ζήτημα ως «ένα από τα κεφάλαια που αφορούν και την περαιτέρω ανάπτυξη του πλέγματος των υφιστάμενων τουριστικών μαρινών στην Αττική».
Συγκεκριμένα η κ. Δούρου, καλωσορίζοντας τους συνέδρους στην Περιφέρεια Αττικής, «τη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, με πανέμορφη ακτογραμμή, σημαντικότατα τοπόσημα, και εμβληματικό τουριστικό προορισμό, όλους τους μήνες του χρόνου», ενημέρωσε ότι υπάρχουν «7 σημαντικού μεγέθους μαρίνες από τις οποίες οι 4 βραβεύθηκαν με γαλάζια σημαία». Στη συνέχεια έθεσε το ερώτημα για το «πού πάμε από δω και πέρα;», αποδεχόμενη το γεγονός ότι «η χάραξη και η εφαρμογή αναπτυξιακής στρατηγικής για τις μαρίνες αφορά και εμπλέκει πολλά ενδιαφερόμενα μέρη» με αμφίβολο όφελος, καθώς συχνά δημιουργείται «μεγάλη σπατάλη πόρων (χρόνου και κεφαλαίων) με χαμηλό τελικό αποτέλεσμα».
Ως πρώτο βήμα της διαδικασίας πρότεινε τον ορισμό του πλαισίου «στο οποίο θα κινηθούμε» και συνέχισε εκφράζοντας την πεποίθηση πως «είναι εφικτό πολύ σύντομα να περάσουμε σε μια εποχή οργανωμένης ανάπτυξης σύγχρονων, ασφαλών και αποδοτικών μαρινών», εάν ληφθούν υπόψη οι οικονομικές δυνατότητες και οι τοπικές ιδιαιτερότητες. Ο οργανωμένος τρόπος ανάπτυξης αυτού του κεφαλαίου, επισήμανε, θα μας οδηγήσει σε εκείνες τις λύσεις, στις οποίες οι επενδύσεις θα καταστούν αποδοτικές σε βάθος χρόνου πάντοτε σε συνθήκες αειφορίας με απώτερο στόχο τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων δουλειάς.
Το Ναυτιλιακό Πλέγμα (cluster), τόνισε η κ. Δούρου, αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο και έχει ήδη αποτυπωθεί ως διακριτό στον Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Περιφέρειας στο πλαίσιο της Έξυπνης Εξειδίκευσης. Επίσης έχουμε παρέμβει μέσω του ΠΕΠ Αττικής και έχουμε εκδώσει πρόσκληση σχετικά με την προώθηση της δημιουργίας τέτοιου είδους clusters, ενημέρωσε σχετικά.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά