Εως 18 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για προσλήψεις στα ΜΜΜ στην Αθήνα
Συνθήκες συγχρωτισμού εντόπισε αυτοψία των εποπτών δημόσιας υγείας της Περιφέρειας Αττικής στην αποβάθρα της Ομόνοιας και σε συρμούς🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Αρχές του χρόνου θα έχουμε και προσωπικό και λεωφορεία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής Χρήστου Γκόκα.
«Η κυβέρνηση προχωρά με διαδικασίες - εξπρές στις προσλήψεις, αλλά μέσω ΑΣΕΠ», τόνισε ο κ. Καραμανλής αναφέροντας ότι η διαδικασία για τις 650 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών έχει ξεκινήσει στις 30 Οκτωβρίου και η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 18 Νοεμβρίου.
«Σε λιγότερο από τέσσερις μήνες κάνουμε προσλήψεις στο Ελληνικό Δημόσιο. Κατανοώ αυτή τη στιγμή ότι υπάρχει η αίσθηση ότι θα έπρεπε μερικά πράγματα να γίνουν νωρίτερα. Ζούμε όμως σε ένα ευνομούμενο κράτος. Οι διαδικασίες είναι διαδικασίες και εν πάση περιπτώσει προσλήψεις που έχουν να γίνουν 10 χρόνια, γίνονται τώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής προσθέτοντας ότι συνυπολογιζομένου του προσωπικού που θα προσλάβουν τα ΚΤΕΛ για το συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας, συνολικά θα προστεθούν 1.200 θέσεις εργασίας.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε για ακόμα μία φορά ότι η κυβέρνηση παρέλαβε την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019 και σήμερα κυκλοφορούν 1.100, ενώ ανέλυσε το σχέδιο της κυβέρνησης υπενθυμίζοντας ότι στο στόλο θα προστεθούν 203 οχήματα από τα ΚΤΕΛ (εκ των οποίων έχουν δρομολογηθεί ήδη τα 100) και 300 λεωφορεία που θα αποκτήσει η ΟΣΥ μέσω leasing και θα ενισχύσουν τα δρομολόγια έως τις αρχές του νέου έτους.
Οσο για τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια των 1.300 καινούριων λεωφορείων, η αρχική προαναγγελία προκήρυξης του οποίου ήταν για το περασμένο καλοκαίρι, φαίνεται ότι δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένος, όπως προκύπτει από την αναφορά του υπουργού ότι «ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος μέσα στις επόμενες εβδομάδες».
Ο κ. Καραμανλής συμπλήρωσε ότι η προμήθεια θα είναι σταδιακή ώστε στα επόμενα 2 – 3 χρόνια να έχει επιτευχθεί η σταδιακή ανανέωση του στόλου, δεδομένου ότι «δεν μπορούμε να πάρουμε 1.000 λεωφορεία σε ένα χρόνο»
«Αδράνεια και αδυναμία σχεδιασμού» καταλόγισε στο υπουργείο Μεταφορών, ο ερωτών βουλευτής συμπληρώνοντας πως πολλά απ΄αυτά που γίνονται σήμερα θα μπορούσαν να έχουν γίνει εδώ και μήνες, από την αρχή της πανδημίας: «Είχατε ένα σχεδιασμό και συνεχίσατε να κινείστε με αυτόν σαν να μην είχαμε έκτακτες ανάγκες πανδημίας» είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, ο υπουργός ανέφερε ότι κάθε χιλιόμετρο που κάνει ο ΟΣΥ κοστίζει 2,9 με 3 ευρώ, ενώ κάθε χιλιόμετρο που κάνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κοστίζει 1,41 ευρώ. «Αυτό το νούμερο αποτελεί απάντηση στις αιτιάσεις περί αδιαφάνειας» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Αναφορικά με τις συνθήκες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο υπουργός επανέλαβε ότι βάσει των στοιχείων της τηλεματικής, μόνο στο 4% των λεωφορείων η πληρότητα υπερβαίνει το 65% υπογραμμίζοντας ότι σε αυτό το ποσοστό έχει συνυπολογιστεί με ειδικό αλγόριθμο και η επίπτωση από την εισιτηριοδιαφυγή.
Πάντως, κάθε άλλο παρά ασφαλείς συνθήκες εντόπισαν και στα μέσα σταθερής τροχιάς οι επόπτες δημόσιας υγείας της Περιφέρειας Αττικής στο σταθμό του μετρό στην Ομόνοια. Σύμφωνα με έγγραφο που παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», σε αυτοψία που έγινε στις 6 Νοεμβρίου στις 9.45 το πρωί διαπιστώθηκαν συνθήκες συγχρωτισμού τόσο στην αποβάθρα του μετρό με κατεύθυνση «Ελληνικό», όπως και εντός του συρμού καθώς, όπως αναφέρεται επικρατούσα «σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
Οι επόπτες δημόσιας υγείας μάλιστα συνέστησαν ότι «για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».
Ωστόσο αυτή τη στιγμή και με δεδομένο το δυναμικό της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) τόσο σε συρμούς όσο και σε εργαζομένους, η αύξηση της συχνότητας των συρμών είναι αδύνατη και η αποφυγή του συνωστισμού φαίνεται ότι αυτήν την εβδομάδα επιτυγχάνεται κυρίως χάρις στο ισχύον lockdown, το οποίο έχει μειώσει στο μισό τις μετακινήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις περίπου 800.000 επικυρώσεις εισιτηρίων της Δευτέρας 2 Νοεμβρίου, την περασμένη Δευτέρα και πρώτη ημέρα εφαρμογής του καθολικού περιορισμού της κυκλοφορίας η ΣΤΑΣΥ κατέγραψε περίπου 400.000 επικυρώσεις.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της εταιρίας, οι χρονοαποστάσεις μεταξύ συρμών είναι αυτήν την περίοδο:
4 λεπτά στη γραμμή 3
4,5 λεπτά στη γραμμή 2
6 λεπτά στη γραμμή 1
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr