Δρομολόγια παραχωρημένα στα ΚΤΕΛ αναγκάστηκε να καλύψει η ΟΣΥ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Τα κενά της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για την πραγματοποίηση αστικής συγκοινωνίας χρειάστηκε να καλύψει αιφνιδιαστικά το πρωί της Τετάρτης η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με δικά της οχήματα και οδηγούς, καθώς οι συνάδελφοί τους από το ΚΤΕΛ της Εύβοιας, το οποίο έχει αναλάβει υπεργολαβικά το συγκοινωνιακό έργο 9 εκ των 60 λεωφορειακών γραμμών που έχουν παραχωρηθεί και καλύπτουν περιοχές της βόρειας Αττικής, αρνήθηκαν να πιάσουν τιμόνι.
Οι εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ Εύβοιας κατήγγειλαν στην Ομοσπονδία Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) ότι παρέμεναν απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες, όπως σημειώνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρός της, Θέμης Αμπλάς.
Αποτέλεσμα ήταν η εταιρία να χρειαστεί να προβεί σε νέο προγραμματισμό δρομολογίων και μάλιστα για ένα πρόβλημα, το οποίο δεν ήταν ούτε υπαιτιότητά της, ούτε βεβαίως αποτελούσε ζήτημα «ανωτέρας βίας».
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το Ελληνικό Δημόσιο βάσει της ισχύουσας διετούς σύμβασης παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, τηρεί στο ακέραιο και έγκαιρα τις οικονομικές του υποχρεώσεις αποπληρώνοντας το μεγαλύτερο τμήμα του μηνιαίου μισθώματος στις αρχές κάθε μήνα, όπως ορίζεται στη σύμβαση και όπως προκύπτει από τις πληρωμές του ΟΑΣΑ που αναρτώνται στη «Διαύγεια».
Ασυνεπείς οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων, οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ δεν εμφανίζονται εξίσου συνεπείς στην τήρηση των δικών τους υποχρεώσεων απέναντί τους.
«Η πρώτη, αναμενόμενη, μεγάλη αντίδραση των οδηγών της υπεργολάβου επιχείρησης ΚΤΕΛ Εύβοιας, η οποία έχει αναλάβει και εκτελεί μέρος του δημόσιου συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας, είναι γεγονός. Οι επι δυο και πλέον μήνες απλήρωτοι εργαζόμενοι, μη αντέχοντας τις συνεχείς διαβεβαιώσεις - κοροϊδία, περί εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών τους, δεν έπιασαν σήμερα τιμόνι, διεκδικώντας με αυτό το τρόπο, το αυτονόητο δικαίωμα της καταβολής των αποδοχών τους, με αποτέλεσμα να μείνουν ακάλυπτες αρκετές γραμμές και αρκετά δρομολόγια να μην εκτελεστούν», επισημαίνει ο κ. Αμπλάς προσθέτοντας ότι έχουν προηγηθεί καταγγελίες και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις οποίες δεν έχει δώσει καμία σημασία «γιατί ο σκοπός της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας συγκοινωνίας της πρωτεύουσας, αγιάζει τα μέσα».
Για το σημερινό περιστατικό οι οδηγοί της ΟΣΥ ενημερώθηκαν ότι έχουν αποσπαστεί οχήματα της εταιρίας στις γραμμές τους και θα έπρεπε να πληροφορηθούν από τους σταθμάρχες εάν θα αναλάμβαναν την εκτέλεση σε γραμμή άλλης πλην της προγραμματισμένης.
Το ζήτημα έφτασε και στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο άλλωστε αυτόν τον καιρό μελετά κατά πληροφορίες που έχει μεταδώσει ήδη το «ethnos.gr», τη χρονική επέκταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, η οποία κρίνεται εξαιρετικά συμφέρουσα και αποδοτική. Το υπουργείο επιβεβαίωσε το πρόβλημα με τη μισθοδοσία που δημιουργήθηκε επισημαίνοντας ότι η αναστάτωση κράτησε περίπου δύο ώρες και στη συνέχεια αποκαταστάθηκαν τα προβλήματα στα δρομολόγια που έχει αναλάβει το ΚΤΕΛ Εύβοιας.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω σύμβαση είναι διετής με αρχικώς προγραμματισμένη διάρκεια έως τον Οκτώβριο του 2022. Ωστόσο ήδη θεωρείται αρκετά πιθανό να επεκταθεί μέχρι να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα νέα οχήματα που θα παραλάβει η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εφόσον βεβαίως τελεσφορήσει ο εν εξελίξει διεθνής διαγωνισμός, ο οποίος έχει ήδη παραταθεί για τέταρτη φορά.
Βάσει της υπογραφείσας σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ, τα ΚΤΕΛ Εύβοιας στα οποία εμφανίστηκε το πρόβλημα το πρωί της Τετάρτης, καλύπτουν εννέα λεωφορειακές γραμμές, για τις ανάγκες των οποίων έχουν δρομολογήσει 16 οχήματα και 2 εφεδρικά (εκ των οποίων 16 κανονικά μήκους 12 μέτρων και 2 μικρολεωφορεία μήκους 8 μέτρων).
Το συμφωνηθέν μίσθωμα στα ΚΤΕΛ συνολικά ανερχεται σε πάνω από 24 εκατομμύρια το χρόνο υπολογιζόμενο με 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.
Μόνο στα ΚΤΕΛ Εύβοιας, σύμφωνα με τη σύμβαση, πληρώθηκε για το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου 2020 έως τις 31 Οκτωβρίου 2021 ποσό 2.376.171,66 ευρώ, ενώ κάθε μήνα ο ΟΑΣΑ εγγράφει ποσό άνω του 1,8 εκατ. ευρώ για την πληρωμή της εκτέλεσης συγκοινωνίας στο λεκανοπέδιο από τα ΚΤΕΛ Αττικής, Εύβοιας, Θήβας και Κορινθίας. Επιπλέον στο τέλος του χρόνου, στις 31 Δεκεμβρίου 2021, υπήρξε εντολή πληρωμής 2.726.805,05 ευρώ, ποσού που αντιστοιχεί στις εκκαθαρίσεις Δ' τριμήνου 2020, Α' τριμήνου 2021 & Β' τριμήνου 2021.
Επιπροσθέτως αυτές τις ημέρες αναρτήθηκε απόφαση για συμπληρωματική ανάληψη υποχρέωση δαπάνης ύψους 15,4 εκ. ευρώ.
Στις υποχρεώσεις του Δημοσίου που απορρέουν από τη σύμβαση εντάσσεται η πληρωμή κάθε μηνίας δόσης στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, ενώ ρητά ορίζεται ότι το 90% της προβλεπόμενης και αναλογούσης μηνιαίας αποζημίωσης οφείλει να καταβάλλεται «εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου εκάστου ημερολογιακού μήνα».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr