Εργαζόμενοι ΟΣΕ: Αν φύγουν τα μπλοκάκια, θα κλείσει ο σιδηρόδρομος - Τραγική παραμένει η υποστελέχωση στον Οργανισμό
Το μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ ανέρχεται σε 554 άτομα, ενώ με μπλοκάκι απασχολούνται άλλοι 632 εργαζόμενοι🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋

«Αν φύγουν τα μπλοκάκια, θα κλείσει ο σιδηρόδρομος». Αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποία μετέφεραν την Τετάρτη τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και καταδεικνύει με απόλυτη σαφήνεια την κατάσταση, στην οποία έχει αφεθεί να περιέλθει ο ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι ζητούν τη μονιμοποίηση των συναδέλφων τους, οι οποίοι εργάζονται ακόμα και στις κρίσιμες θέσεις του σταθμάρχη και του κλειδούχου με δελτίο παροχής υπηρεσιών και ο αριθμός τους έχει πλέον ξεπεράσει και εκείνον των μονίμων εργαζομένων!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η ΠΟΣ, σήμερα το μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ ανέρχεται σε 554 άτομα, ενώ με μπλοκάκι απασχολούνται άλλοι 632 εργαζόμενοι εκ των οποίων οι 252 ως σταθμάρχες και κλειδούχοι την ώρα που ο αριθμός των μόνιμων σταθμαρχών μόλις που φτάνει τους 59.
Σε αυτούς προστίθενται και οι 123 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων, των οποίων ωστόσο η σύμβαση λήγει στα τέλη Ιουνίου, ενώ στον ΟΣΕ δουλεύουν και 812 υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρίας security, οι οποίοι όμως μάλλον δύσκολα αποκτούν την κουλτούρα ασφαλείας που χρειάζεται ένας σιδηροδρομικός οργανισμός, που έζησε πριν δύο χρόνια τη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του, καθώς όπως ειπώθηκε και στη συνέντευξη τύπου: «οι άνθρωποι αυτοί σήμερα μπορεί να φυλάνε μία μπάρα και την επομένη ένα σούπερ μάρκετ».
Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ αριθμεί 2.098 θέσεις εργαζομένων, αλλά ενώ ψηφίστηκε το 2022, δεν εφαρμόστηκε ποτέ, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ, Νίκος Αχιλλεόπουλος.
Οι μόνες προσλήψεις που έχουν γίνει στον ΟΣΕ, τα τελευταία 15 χρόνια, είναι τα 23 άτομα που προσλήφθηκαν μέσω ΑΣΕΠ, κάτι που προαναγγέλθηκε το 2015 και υλοποιήθηκε το 2018, ενώ ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2022 θεωρητικά με διαδικασίες fast track για την πρόσληψη 113 ατόμων έως σήμερα, τρία χρόνια μετά, δεν έχει αποδώσει καρπούς καθώς δεν έχει προσθέσει ακόμα ούτε έναν εργαζόμενο στον Οργανισμό.
Αντιθέτως, οι χαμηλές απολαβές, οι συνθήκες εργασίας και η αβεβαιότητα διώχνουν τον έναν μετά τον άλλον και τους απασχολούμενους με μπλοκάκι. Αποτέλεσμα είναι και από την τελευταία «φουρνιά» εργαζομένων με μπλοκάκι να έχουν αποχωρήσει ήδη περί τα οκτώ άτομα από όσα είχαν αρχικώς προσληφθεί.
Οι εργαζόμενοι για ακόμα μία φορά ανέφεραν ότι η πιστή τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας μπορεί να διασφαλίσει ασφαλείς μεταφορές ακόμα και όταν λείπουν κρίσιμα συστήματα, όπως η τηλεδιοίκηση ή το ETCS (σύστημα αυτόματης πέδησης), όπως συμβαίνει ακόμα στο ελληνικό δίκτυο. Οταν ρωτήθηκαν, πάντως, πόση ασφάλεια μπορεί να προσφέρει ο ΓΚΚ με όλες αυτές τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, τις οποίες είχαν παρουσιάσει, ανέφεραν ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί συγκριτικά με το 2023, αλλά υπάρχουν ακόμα προβλήματα και σταθμάρχες που μπορεί να εργάζονται και 28 ημέρες συνεχόμενα χωρίς ρεπό.
Εκτός της υποστελέχωσης, οι σιδηροδρομικοί αναφέρθηκαν και στην παλαιότητα του τροχαίου υλικού: «Η παλαιότητα του τροχαίου υλικού ξεπερνά πλέον τα 25 – ίσως και παραπάνω – χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι έχει περισσότερες απαιτήσεις συντήρησης. Από όσο γνωρίζουμε όμως η έλλειψη ανταλλακτικών σε συνδυασμό με την υποστελέχωση σε τεχνικό προσωπικό καθιστά αδύνατη τη συντήρηση, άλλωστε αυτό φαίνεται και από τις συχνές βλάβες που παρουσιάζονται», υπογράμμισε ο κ. Αχιλλεόπουλος.
Στο πλαίσιο της συνεντευξης οι εργαζόμενοι υπογράμμισαν πως ζητούν απαντήσεις ως προς το που πήγαν τα 25 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν για έργα του σιδηροδρόμου, πολλά εκ των οποίων καρκινοβατούν ακόμα και σήμερα: «Ζητάμε πλέον να μας απαντήσει η πολιτική ηγεσία με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πότε θα γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με ΑΣΕΠ, πότε θα αγοραστεί καινούριο τροχαίο υλικό, πότε θα γίνει η αποκατασταση του κατεστραμμένου δικτύου και πότε θα ολοκληρωθούν έργα που είναι σε εξέλιξη ώστε ο σιδηρλόδρομος να γίνει αξιόπιστο μέσο μεταφοράς».
Από το βαθύ κράτος να εξαιρείτε τους εργαζομένους
Αναφερόμενοι στα όσα έχει δηλώσει τόσο ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, στον οποίο έχει αναταθεί η ανάταξη του σιδηροδρόμου για «σάρωμα στο βαθύ κράτος και σε ό,τι προέρχεται από το παρελθόν», οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ διεμήνυσαν ότι δε θα μπορούσε κανείς να διαφωνεί με την αντιπαράθεση σε ό,τι κρατά πίσω τον σιδηρόδρομο, αλλά απαίτησαν έντονα «από τις κρίσεις περί βαθέος κράτους να εξαιρούν τους σιδηροδρομικούς. Τι να πούμε σε έναν σταθμάρχη που δουλεύει 28 μέρες συνεχόμενα και ακούει κάτι τέτοιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέα της Ομοσπονδίας, Αλέξανδρος Τζαμπασλής.
Η ΠΟΣ, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιάννης Ντίτσας, έχει αποστείλει ήδη επιστολή στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ζητώντας κατεπείγουσα συνάντηση μαζί του προκειμένου να ενημερωθεί για το σχέδιο της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο, ενώ την Παρασκευή θα αποσταλεί επιστολή και στη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία θα ζητά επίσης συνάντηση.
Ενα από τα κρίσιμα ζητήματα για τα οποία θα αιτηθούν ενημέρωση είναι ο ρόλος, τον οποίο θα αναλάβουν οι Γαλλικοί Σιδηρρόδρομοι με τον κ. Τζαμπασλή να επισημαίνει ότι «έχει σημασία αν θα έρθουν ως τεχνικοί σύμβουλοι ή ως συνδιαχειριστές. Διότι εάν έρθουν ως συνδιαχειριστές, θα καταλήξουμε να έχουμε το μισό Δημόσιο της Ευρώπης να συνδιαχειρίζεται το ελληνικό Δημόσιο».
«Αν δεν τροποποιηθεί η σύμβαση με την Hellenic Train, να πάνε από εκεί που ήρθαν»
Σε ό,τι αφορά την Hellenic Train, ο κ. Ντίτσας επεσήμανε ότι στην τελευταία συνάντηση με τη διοίκηση της εταιρίας, τους αναφέρθηκε πως η επόμενη μέρα εξαρτάται από το εαν θα αυξηθεί η χρηματοδότησή της από το ελληνικό Δημόσιο: «Περίμεναν συνάντηση σε επίπεδο Πρωθυπουργών και μας είπαν ότι θα ζητήσουν αύξηση της χρηματοδότησης».
Σύμφωνα με τους εργαζομένους, η ΗΤ ενημέρωσε πως έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 140 εκ., αλλά έχει εγγράψει και ζημίες ύψους 500 εκ. μέχρι σήμερα.
Η ΠΟΣ, πάντως, εκτιμά ότι η υφιστάμενη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο δεν μπορεί να «περπατήσει»: «Η σύμβαση προφανώς δεν μπορεί να περπατήσει. Πρέπει να γίνουν συζητήσεις ώστε είτε να αλλάξει είτε να πάνε από εκεί που ήρθαν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ντίτσας.
Τέμπη: Νέα ηχητικά ντοκουμέντα μετά από τη μοιραία σύγκρουση των τρένων - «Εκτροχιάστηκε το τρένο, υπάρχει φωτιά»
Η απονομή του ασημένιου μεταλλίου στον Εμμανουήλ Καραλή - Η ανοδική πορεία του Manolο και οι επιτυχίες του την τελευταία διετία
Εξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα πλαστογραφίας: Είχαν υπερσύγχρονο εργαστήριο και χρέωναν έως 600 ευρώ την ταυτότητα
Μπέτυ Αρβανίτη: «Μετράω τον χρόνο με τις επιθυμίες και τις ικανότητες, δεν με απασχολεί ο θάνατος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr