Lifestyle|07.07.2021 08:13

Θάνος Αλεξανδρής: Καλτ δεν είναι να ξεφτιλίζεις τον αδύναμο – Γιατί δεν κυκλοφόρησε το βιβλίο για τον Μανώλη Αγγελόπουλο και την Αννούλα Βασιλείου (photos)

Newsroom

Στη δεκαετία του 1990 ο Θάνος Αλεξανδρής τάραξε τα νερά αρχικά με το βιβλίο Αυτή η νύχτα μένει, μια ρεαλιστική απεικόνιση, χωρίς φτιασίδια, των νυχτερινών κέντρων της επαρχίας στα ′80s. Και δη με τη ματιά –και τη ζωή– ενός ανθρώπου που μεγάλωσε μοναχικά στην Αρτάκη, ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει Νομικά και βρέθηκε στο Θέατρο Τέχνης και τον Κάρολο Κουν, αλλά και στη «Μέδουσα» δίπλα στον Γιώργο Μαρίνο.

Από τα χρόνια της «Μέδουσας» και του Γιώργου Μαρίνου. Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Θάνου Αλεξανδρή

Σήμερα, μακριά από την υστερία της πρωτεύουσας, ο Θάνος Αλεξανδρής μιλάει αποκλειστικά στο pontosnews.gr για το νέο του βιβλίο Του οσίου Αλμοδοβάρ το ανάγνωσμα, αλλά και για την Ελλάδα του τότε και την Ελλάδα του Τριαντάφυλλου.

Γιατί του Οσίου Αλμοδοβάρ και όχι κάτι ελληνικό;
Και πώς να το λέγαμε; Του οσίου Νευκοφύτου ανήμερα, ή των αγίων Ευελπίστου και Πύρρου του παρθένου; Οι ήρωες του Αλμοδοβάρ είναι οι δικοί μου αγαπημένοι, που τους συνάντησα πολλά χρόνια πριν τους ανακαλύψει ο Πέδρο και τους συναναστράφηκα «κατά συρροήν».

Τι θα διαβάσει ο αναγνώστης στο βιβλίο σας;
Ο πρωταρχικός σκοπός είναι να ανακαλύψουν τα καινούργια παιδιά μια Ελλάδα που δεν υφίσταται. Μιλάω για τα χρόνια εκείνα της έξαψης του έρωτα, της τρέλας και του αστείρευτου κεφιού. Λατρεμένοι μου άνθρωποι, όπως η Μαλβίνα, η Σεμίνα, ο Γιώργος Μαρίνος, η Φλέρυ Νταντωνάκη η Μπέμπα Μπλάνς, η Μιχαλονάκου, η Παλόμα, διηγούνται τις συναρπαστικές ιστορίες τους…

Η μεγάλη μας ηθοποιός Ταϋγέτη με σπαραχτικό τρόπο μας μιλάει για βασανιστήρια, κακουχίες, φυλακές και ξερονήσια, ενώ στον θεατρικό χώρο υπομένει αγόγγυστα διασυρμούς, λοιδορία και απαξίωση. Σας έχουμε εξομολογήσεις φίλων από σκυλάδικα που παραδίνουν μαθήματα, πώς θα αδειάζουμε τρία μπουκάλια σπέσιαλ ουίσκι απ’ τον άμοιρο πελάτη.

Το πρώτο σας βιβλίο Αυτή η νύχτα μένει γνώρισε τεράστια επιτυχία και έγινε ταινία και θεατρικό. Μετά ακολούθησε ένα δεύτερο βιβλίο, που απλά… απαγορεύτηκε.
Η περίοδος εκείνη είναι από τις πιο επώδυνες, θα ‘λεγα, που σχεδόν προσπαθώ να αποβάλω απ’ τη δική μου μνήμη και είναι η πρώτη φορά που αναφέρομαι λεπτομερώς, ελπίζοντας και η τελευταία.

Το δεύτερο βιβλίο με τον τίτλο Η ΜΠΑΡΗ ΣΕΒΝΤΑΒΑ περιγράφει τη ζωή και τον θυελλώδη έρωτα του μέγιστου Μανώλη Αγγελόπουλου με την Αννούλα Βασιλείου, και ετοιμάστηκε από τις λεπτομερείς αφηγήσεις της ίδιας. Λίγες μέρες πριν από την έκδοση η Τατιάνα Στεφανίδου, που έχει μυριστεί σουξέ,  προσκαλεί στην εκπομπή της τη Βασιλείου.

Είναι η εποχή που γίνεται χαμός και μια Ελλάδα αναμένει με πάθος κάθε μεσημέρι την Στεφανίδου με τα λερωμένα και άπλυτα των επωνύμων. Και ενώ το βιβλίο –για το οποίο έχει προηγηθεί έρευνα δύο χρόνων– έχει μαγικά πράγματα από τη ζωή τους, η οικοδέσποινα κουρνιάζει πάνω από το άσβεστο μίσος της Αννούλας με την Μπέμπα, την τελευταία σύζυγο του Αγγελόπουλου. Και αρχίζει τότε το δικό μου το μαρτύριο.

Διαβάστε περισσότερα στο pontosnews

δημιουργός