Το ethnos.gr στην Κρήτη με την Lidl Ελλάς: Πώς παράγονται τα ελληνικά προϊόντα που προμηθεύεται από Χανιά και Ηράκλειο
Κυριακή ΑξιώτηΗ πρόσκληση της Lidl Ελλάς για ξενάγηση και συζήτηση με κάποιους από τους βασικότερους προμηθευτές της στα Χανιά και το Ηράκλειο δεν θα μπορούσε να έρθει σε μια καλύτερη εποχή. Κι αυτό γιατί αφενός την άνοιξη, η Κρήτη, είναι στα καλύτερα της -όπως άλλωστε έσπευσαν να μας πουν και πολλοί ντόπιοι άνθρωποι- και αφετέρου γιατί η σχέση της επιχείρησης με το συγκεκριμένο νησί έχει μακρά ιστορία, όπως αποδεικνύουν και τα λόγια τόσο των υπεύθυνων της εταιρείας όσο και των συνεργατών της.
Η Lidl Ελλάς, η οποία έχει εδραιωθεί από το 1999, έχει οικοδομήσει ουσιαστικές και μακροχρόνιες σχέσεις με Έλληνες παραγωγούς τοπικών προϊόντων, ανάμεσα στα οποία σημαντική θέση κατέχει το λάδι, τα παξιμάδια αλλά και τα αβοκάντο που παράγονται από κρητικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται η Agrocreta, που ασχολείται με την παραγωγή και τυποποίηση αγροτικών προϊόντων, η Kreta Food, που παράγει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ΠΓΕ και η αρτοποιία Τσατσάκη που παράγει αρτοποιήματα, όπως παξιμάδια και κριτσίνια και έδρα το Ηράκλειο.
Το ethnos.gr βρέθηκε στην Κρήτη κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής που διοργάνωσε η Lidl Ελλάς και διαπίστωσε ιδίοις όμμασι τις προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας που τηρούνται σε όλη την παραγωγική διαδικασία. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η επιχείρηση αυτή την ώρα προμηθεύεται 1.560 κωδικούς προϊόντων από Έλληνες παραγωγούς, θέτοντας ως στόχο την συνεχή και περαιτέρω ενίσχυση με όλο και περισσότερους προμηθευτές.
Ένα στοιχείο που αξίζει να αναδειχθεί είναι πως, όπως σημείωσε ο purchasing manager της Lidl Ελλάς, κ. Δημήτρης Κουλαξίδης, η επιχείρηση θέτει τον πήχυ υψηλότερα από αυτό που απαιτεί η νομοθεσία, καθώς απαιτεί το ποσοστό φυτοφαρμάκων να κυμαίνεται πιο χαμηλά του 33% και να μην υπάρχουν πάνω από 5 ουσίες στα προϊόντα. Όπως μάλιστα έσπευσε να υπογραμμίσει, έχουν διακοπεί σημαντικές συνεργασίες, γιατί δεν τηρήθηκε ο όρος.
Με τη σφραγίδα Ελλήνων παραγωγών
Περισσότερο από το μισό των πωλήσεων της Lidl Ελλάς, σχετίζεται με προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών, ενώ σε ό,τι αφορά τα φρούτα και τα λαχανικά, οι συνεργάτες της σε ποσοστό πάνω από το 70% είναι επίσης Έλληνες. Το δίκτυο της Lidl στην ελληνική αγορά αριθμεί 230 καταστήματα και 20 στην Κύπρο.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, ένας από τους κυριότερους προμηθευτές της εταιρείας στην Κρήτη είναι η Agrocreta που από το 2011, εφοδιάζει την Lidl Ελλάς στην κατηγορία του αβοκάντο, τα οποία παρέχει σε ποσοστό περίπου 30%. Η κρητική επιχείρηση ασχολείται με την παραγωγή του φρούτου, μετά την αναδιάρθρωση των καλλιεργειών στον νομό Χανίων, ενώ όπως επεσήμανε μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο κ. Αντώνης Κοκκαλάκης, συνιδρυτής της Agrocreta, η σχέση της επιχείρησης με την Lidl Ελλάς από την αρχή ήταν βασισμένη σε όρους αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, η μεταξύ τους συνεργασία ξεκίνησε μεν το 2011 αλλά οδηγήθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς όπως εξήγησε και οι δύο πλευρές επενδύουν και λειτουργούν με προτεραιότητα τον άνθρωπο. Σήμερα, τουλάχιστον το 30% της παραγωγής της Agrocreta με αβοκάντο καταλήγει στην Lidl Ελλάς.
Ένας από τους παλαιότερους προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζεται η επιχείρηση είναι όμως και η Kreta Food, που παράγει για λογαριασμό της Lidl το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ΠΓΕ Νώμα Χανίων. Πρόκειται για μια από τις πρώτες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έλευση της Lidl στην Ελλάδα το 2011. Μάλιστα από τότε, η μεταξύ τους συνεργασία έχει ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό, καθώς το 1/3 του συνολικού τζίρου της Kreta food, ήτοι περί τα 7 εκατ. ευρώ, οφείλεται στη συνεργασία της με την Lidl Ελλάς. Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά την παραγωγή λαδιού γενικότερα, η χώρα μας, παράγει κατά μέσο όρο 250.000 τόνους ελαιολάδου σε ετήσιο επίπεδο, ενώ η Ισπανία που θεωρείται και ο μεγαλύτερος παραγωγός, εφοδιάζει την αγορά με 1,5 εκατομμύρια λίτρα.
Ένας ακόμα σημαντικός εταίρος της Lidl Ελλάς και ένας από τους δύο επίσης πιο δραστήριους παίκτες στην κατηγορία κριτσινιού στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Τσατσάκης, με έδρα στο Ηράκλειο Κρήτης. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, Αριστείδης Τσατσάκης, η συνεισφορά της Lidl Ελλάς στον κύκλο εργασιών της Τσατσάκης φτάνει τη δεδομένη στιγμή τα 6 εκατ. ευρώ.
Η συνεργασία τους εξασφαλίζει οφέλη και για τις δύο πλευρές, ενώ η κρητική επιχείρηση έχει βάλει στόχο και νέες επενδύσεις. Αξίζει να αναφερθεί πως τον πρώτο χρόνο της συνεργασίας τους, ο τζίρος από τις πωλήσεις στο δίκτυο είχε ανέλθει στις 250.000. Η εταιρεία Τσατσάκη μέσω της συνεργασίας με την Lidl εξάγει σε 28 χώρες, ενώ διαθέτει πέντε γραμμές παραγωγής.
H πολιτιστική κληρονομιά στο κατάστημα της Lidl
Οι δημοσιογράφοι που συμμετείχαν στο ταξίδι είδαν από κοντά και τα αρχαιολογικά ευρήματα μυκηναϊκού τάφου και υπολείμματα αρχαίου λιθόστρωτου δρόμου που βρίσκονται στο κατάστημα που άνοιξε στις Μεσαμπελιές του Ηρακλείου Κρήτης. Τα ενθύμια της εθνικής μας κληρονομιάς εντοπίστηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής του καταστήματος και ως εκ τούτου η εταιρεία διέθεσε 9,4 εκατ. ευρώ, ώστε να χρηματοδοτήσει την ανάδειξή τους.
To 16o κατάστημα της Lidl Ελλάς στην Κρήτη -επί της Λεωφόρου Παπαναστασίου, στις Μεσαμπελιές- άνοιξε τις πόρτες του πριν από δύο περίπου χρόνια, ενώ αυτό που το κάνει από την αρχή να ξεχωρίζει είναι ακριβώς αυτά τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν αμέσως μόλις ξεκίνησαν οι κατασκευαστικές εργασίες.
- Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στη ΝΔ μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τι θα κάνει ο πρώην πρωθυπουργός
- Η τραγωδία στο Μάτι, δίκοπο μαχαίρι για τον Κασσελάκη: Οι στόχοι και τα αποτελέσματα της επίθεσης στην κυβέρνηση Τσίπρα
- Ακρίβεια: Σχέδιο για «μπλόκο» στις παραπλανητικές προσφορές στα σούπερ μάρκετ - Τι θα αλλάξει
- Ένας σπουδαίος ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σκοτώνεται στο ελληνοϊταλικό μέτωπο – Το γράμμα που δεν έστειλε ποτέ