Moto | 29.10.2022 08:51

MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023: Πρώτη επαφή στην Ιταλία

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023
MOTO GUZZI V100 Mandello S 2023

Το ΜΟΤΟ οδήγησε αποκλειστικά στην Ιταλία, μία πολυαναμενόμενη μοτοσυκλέτα που όχι μόνο οι Guzzisti, οι φίλοι της ιστορικής μάρκας, αλλά και αρκετός νέος κόσμος την περιμένουν πολλούς μήνες. Διότι παρουσιάστηκε στην EICMA του 2021 και την οδηγούμε λίγο πριν την EICMA του 2022, σχεδόν μισό χρόνο δηλαδή αργότερα από το συνηθισμένο για νέο μοντέλο της χρονιάς αυτής.

Συντρέχουν αρκετοί λόγοι για να το περιμένει κανείς με μία κάποια αγωνία, καθώς είναι η πλέον σύγχρονη Moto Guzzi που έχει ποτέ παραχθεί, φέρνει έναν νέο κινητήρα που έχουμε καιρό να δούμε από την Ιταλική εταιρεία και ταυτόχρονα εισάγει στην μοτοσυκλέτα τα ηλεκτρονικά αεροδυναμικά βοηθήματα που μέχρι στιγμής δεν έχουμε ξανά δει ποτέ! Στον τομέα του εξοπλισμού είναι η πλέον φορτωμένη στην κατηγορία της και αυτό την αναγάγει και σε μία με τις καλύτερες σχέσεις τιμής και απόδοσης. Ένα από τα μειονεκτήματά της, είναι πως μοιάζει με TDM, κι αυτό όχι γιατί το TDM ήταν άσχημη μοτοσυκλέτα, το ακριβώς αντίθετο! Απλά η σύγκριση αυτή αφαιρεί πόντους αυθεντικότητας την στιγμή που είναι μία από τις πιο αυθεντικές μοτοσυκλέτες του 2022!

Στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ υπάρχει η πλήρης παρουσίασή της και αξίζει να μάθει κανείς τα πάντα για μία μοτοσυκλέτα που φέρνει κάτι καινούριο στον χώρο γενικά, ας δούμε και παρακάτω ποια είναι αυτά τα στοιχεία.

Στη σύγχρονη ιστορία της, η Moto Guzzi βρίσκεται στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως μία μικρή εταιρεία που βρίσκεται υπό την σκέπη του ομίλου Piaggio, η οποία κατασκευάζει μια περιορισμένη γκάμα μοντέλων με αερόψυκτους V2 κινητήρες προσελκύοντας ένα αντίστοιχα περιορισμένο κοινό. Ωστόσο η ιταλική εταιρεία ανήκει στις μόλις τρεις εταιρείες που δεν έχουν σταματήσει την παραγωγή από τότε που δημιουργήθηκε, έναν αιώνα πριν. Η μακραίωνη αυτή ιστορία περιλαμβάνει Παγκόσμια Πρωταθλήματα GP και μοτοσυκλέτες που είχαν από έναν μέχρι και οχτώ κυλίνδρους!

‘Όποιος κάνει  μια βόλτα στο μουσείο της, θα δει την πρώτη V8 μοτοσυκλέτα, την πρώτη μοτοσυκλέτα με τετραβάλιβιδο κινητήρα, την πρώτη μοτοσυκλέτα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, την πρώτη μοτοσυκλέτα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, την πρώτη μοτοσυκλέτα με ψαλίδι για πίσω ανάρτηση και τον πρώτο κινητήρα μέσα σε τροχό για μοτοποδήλατα.  Η πρωτοπορία λοιπόν είναι ένα από τα βασικά στοιχεία των 100 χρόνων ιστορίας της.

Η νέα μοτοσυκλέτα της για το 2023 ονομάζεται V100 Mandello, όπου το γράμμα “V” συμβολίζει το σχήμα των δύο κυλίνδρων του κινητήρα, το “100” είναι φυσικά για τα 100 χρόνια ιστορίας της και η λέξη Mandello αφορά την τοποθεσία της Ιταλίας όπου βρίσκεται το εργοστάσιό της.

Αν και διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική του V2 κινητήρα, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του προέρχεται από τα πιο σύγχρονα superbike. Χαρακτηριστικό είναι ότι, αποτελεί την πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο με ηλεκτρικά ‘’φτερά’’. Αυτά έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την αεροδυναμική του φαίρινγκ ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες χρήσης της μοτοσυκλέτας.

Αυτή τη στιγμή οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές στον κόσμο θέτουν ως κύριο στόχο τους τη μείωση του κόστους, καταφεύγοντας στη χρήση δικύλινδρων εν σειρά κινητήρων που είναι φθηνότεροι στην κατασκευή τους. Η τάση αυτή έχει αρχίσει να κάνει τους διαφορετικού τύπου κινητήρες να αποτελούν ένα εξωτικό θέαμα στους δρόμους.

Χρησιμοποιώντας τη φράση ‘εξωτική ιταλική μοτοσυκλέτα’ συνήθως γίνεται αυτόματα η σύνδεση με μία εξωφρενικά υψηλή τιμή. Ευτυχώς στην προκειμένη περίπτωση τα πράγματα δεν είναι έτσι. Με τεχνολογία κινητήρα και ηλεκτρονικά βοηθήματα που προέρχονται κατ’ ευθείαν από την Aprilia RSV4 1100 Factory και πρωτοποριακά αεροδυναμικά βοηθήματα, η προτεινόμενη τιμή λιανικής της V100 Mandello βρίσκεται στα 15.500€ (15.499€ για την ακρίβεια). Ο βασικός εξοπλισμός της περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ηλεκτρικά αυτορυθμιζόμενα φτερά, Cornering ABS, LED Cornering Lights, ρυθμιζόμενο Traction Control, ρυθμιζόμενο Brake Control, Cruise Control, έγχρωμη οθόνη TFT και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της ΚΥΒ.

Σε σύγκριση με την Honda NT1100, έναν από τους πιο άμεσους ανταγωνιστές της, με το συμβατικό κιβώτιο και χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού και ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κοστίζει 500€ παραπάνω στα 16.000€ αυτή τη στιγμή, με τον κινητήρας που χρησιμοποιεί να είναι ο δικύλινδρος εν σειρά του Africa Twin 1100 με ονομαστική ιπποδύναμη 100 ίππων, σε αντίθεση με το V100 Mandello που ο V2 των 1042 κ. εκ. έχει ονομαστική απόδοση 115 ίππων στις 8.700 στροφές και 10,7kg/m στις 6.750.

Αποτελεί μία υπερσύγχρονη μονάδα που συμμορφώνεται πλήρως με τις τελευταίες Euro 5 προδιαγραφές εκπομπής ρύπων. Έχει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και ενδιάμεσα κοκοράκια που παρεμβάλλονται ανάμεσα στους εκκεντροφόρους και τις βαλβίδες, μία πρακτική που εφαρμόζεται κυρίως στις σύγχρονες superbike μοτοσυκλέτες.

Ο ψεκασμός της μοτοσυκλέτας είναι ride by wire με δύο σώματα 52mm. O έλεγχος της τροφοδοσίας γίνεται από την ίδια ακριβώς μονάδα ECU που χρησιμοποιεί και η Aprilia στη νέα RSV4 1100 Factory, την καινούργια 11MP της Marelli, που συνεργάζεται με IMU 6 αξόνων για τη συλλογή δεδομένων. Η 11MP έχει τετραπλάσια ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων κάνοντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του V100 Mandello να βρίσκονται στην κορυφή τόσο σε αντιδράσεις, όσο και σε ό,τι αφορά τη συνολική συμπεριφορά τους.

Αυτό που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους σχεδιαστές του κινητήρα του V100 Mandello, ήταν να προσαρμόσουν στη σύγχρονη εποχή τον παραδοσιακό εγκάρσιο V2 κινητήρα με τον διαμήκη στρόφαλο και τον άξονα στην τελική μετάδοση, που χρησιμοποιεί επί δεκαετίες η Moto Guzzi.

Η λύση που εφαρμόστηκε για να αντιμετωπίσουν το χαρακτηριστικό πρόβλημα ζέστης που αντιμετωπίζουν οι ψηλοί αναβάτες αλλά και της στενής επαφής των ποδιών των πολύ ψηλών αναβατών με τους κυλίνδρους ήταν αρκετά περίπλοκη. Αρχικά μείωσαν το συνολικό μήκος του υδρόψυκτου κινητήρα κατά 103mm και τον τοποθέτησαν σχεδόν δέκα εκατοστά πιο μπροστά. Την ίδια στιγμή, οι κύλινδροι τοποθετήθηκαν με μία ελαφριά κλίση προς τα εμπρός, ενώ για να απομακρυνθούν ακόμα περισσότερο από τα γόνατα του αναβάτη, οι αυλοί εισαγωγής, που μέχρι τώρα βρίσκονταν στο πίσω μέρος βρέθηκαν στο εσωτερικό του V κινητήρα χάρη στην περιστροφή των κεφαλών.

Η σέλα βρίσκεται στα 815mm από το έδαφος, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία έχει μελετηθεί από την αρχή για να βολεύει το 90% των αναβατών. Το σχήμα της διευκολύνει την επαφή των ποδιών με το έδαφος στη στάση, χωρίς να τα ανοίγει υπερβολικά. Η Moto Guzzi έχει φροντίσει να υπάρχει λύση για όλα τα αναστήματα προσφέροντας στον έξτρα εξοπλισμό μία πιο κοντή σέλα στα 800mm και μία πιο ψηλή στα 835mm. Η βασική ωστόσο, καλύπτει το ευρύτερο φάσμα αναβατών μιας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ανθρώπους από 1,70m ύψος έως και 1,85m χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.

Το επίσημα ανακοινωμένο βάρος, σύμφωνα με τους Ιταλούς, είναι στα 233 κιλά με τη μοτοσυκλέτα έτοιμη για οδήγηση (212 κιλά άδεια). Ο αριθμός ίσως να ακούγεται κάπως μεγάλος για μία σπορ μοτοσυκλέτα, για τα σημερινά δεδομένα. Κατά την διάρκεια της οδήγησης όμως, η αίσθηση του αναβάτη είναι πιο κοντά στα 200 κιλά. Η χαμηλή σέλα, το φαρδύ τιμόνι και το μικρό πλάτος της μοτοσυκλέτας συνεπικουρούν γι’ αυτή.

Ο άξονας παρουσιάζει και αυτός τις δικές του ιδιαιτερότητες, ιδιαίτερα όταν ενωθεί με διαμήκη στρόφαλο, όπως έχουν όλες οι Moto Guzzi. Τα αερόψυκτα V2 της φίρμας απαιτούν από τον αναβάτη να προσαρμόσει τον τρόπο οδήγησής του, κάτι που γίνεται όλο και πιο επιτακτικό όσο ανεβαίνει ο ρυθμός. Το πρόβλημα έγκειται στη στροφορμή του διαμήκη στροφάλου.

Για το V100 Mandello, οι Ιταλοί ακολούθησαν την πεπατημένη που ξεκίνησε η BMW, η οποία αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα με τον Boxer κινητήρα. Τοποθέτησαν έναν αντικραδασμικό άξονα που περιστρέφεται αντίθετα από το στρόφαλο εκμηδενίζοντας τις επιπτώσεις της κίνησής του. Οι Ιταλοί κατάφεραν να εξουδετερώσουν την τάση να γέρνει αριστερά η μοτοσυκλέτα, ακόμα και όταν βρίσκεται σε στάση. Ειδικά στο πρόγραμμα ‘’Pioggia’’ (Rain) όπου η συμπεριφορά του V2 δεν διαφέρει από έναν οποιοδήποτε δικύλινδρο εν σειρά.

Παρομοίως κατόρθωσαν να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και τη συνεργασία του με τον άξονα. Η εναλλαγή σε πρώτη από νεκρά δεν έχει πλέον τα χαρακτηριστικό ήχο που παρουσιάζεται συνήθως στις μοτοσυκλέτες με τέτοιο σύστημα κίνησης. Ο λεβιές προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε αναβάτη καθώς είναι ρυθμιζόμενος, βοηθώντας στη θετική αλλαγή των ταχυτήτων.

Για την ώρα, υπάρχουν τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, η στάνταρ, η ‘’S’’ και η περιορισμένης παραγωγής Aviazione Navale που θα κατασκευαστεί σε μόλις 1913 αντίτυπα. Οι διαφορές της κορυφαίας έκδοσης “S” εντοπίζονται στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins, στο quickshifter δύο κατευθύνσεων, στα θερμαινόμενα γκριπ, στον αισθητήρα πίεσης ελαστικών και το Bluetooth. Η προτεινόμενη τιμή λιανικής, για την ελληνική αγορά, βρίσκεται στα 18.000€ (17.999€).

Οι αναρτήσεις αυτές είναι ακριβώς οι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στις κορυφαίες εκδόσεις των superbike και streetfighter, προσφέροντας τη δυνατότητα ρύθμισης ώστε να δουλεύουν και ως συμβατικές. Βασικό πλεονέκτημά τους είναι η εξαιρετική άνεση που προσφέρουν στην οδήγηση σε δημόσιους δρόμους. Το ίδιο χαρακτηριστικό υπάρχει και στην V100 Mandello S σε κάθε συνθήκη και σε κάθε είδους άσφαλτο. Ακόμη και η λειτουργία Dynamic, με τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις, δεν κουράζει τα χέρια ή τη μέση του αναβάτη.

Τα προγράμματα λειτουργίας του ψεκασμού, τέσσερα στον αριθμό (Rain, Tour, Road, Sport), επεμβαίνουν στην ταχύτητα απόκρισης του γκαζιού. Ωστόσο, έχουν την αίσθηση συμβατικής γκαζιέρας, χωρίς να απομονώνουν τον αναβάτη από τη μοτοσυκλέτα.

Για τα τρία από τα τέσσερα riding modes ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει ξεχωριστά για το καθένα πότε θα ανοίγουν τα ηλεκτρικά φτερά. Το εύρος ενεργοποίησής τους κυμαίνεται από τα 35 – 95 km/h, με την εργοστασιακή ρύθμιση να βρίσκεται στα 70km/h. Στο πρόγραμμα RAIN, παραμένουν συνεχώς ανοιχτά διευκολύνοντας τη δουλειά της ρυθμιζόμενης ζελατίνας, η οποία έχει εύρος ρύθμισης ύψους 90mm, στο να κρατήσει τον αναβάτη στεγνό, κάτι που έδειξε την αποτελεσματικότητά του στην παρουσίαση στην Ιταλία, όπου έβρεξε στα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής. Εκεί φάνηκε πως μετά τα 50km/h κάνουν αρκετά καλά τη δουλειά τους.

Η ονομαστική απόδοση των 115hp και η κορύφωση της ροπής των 10,7kg/m πριν τις 7.000 στροφές, βοηθάει στην πραγματικά γρήγορη οδήγηση, ιδιαίτερα στους επαρχιακούς, χωρίς να χρειάζεται να φτάσει ο κινητήρας έως τις 9.500 στροφές όπου επεμβαίνει ο κόφτης. Αποτελεί έναν από τους καλύτερους σε απόδοση κινητήρες της σύγχρονης εποχής για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους και βρίσκεται μέσα σε μια πολυτάλαντη μοτοσυκλέτα με την κορυφαία τεχνολογία της εποχής.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

μοτοσικλέταΙταλία