Moto|19.04.2023 08:10

MotoGP Αμερικής: Πρωταγωνιστής ο Alex Rins με τον Bagnaia σε δεύτερο ρόλο

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Στον αγώνα Sprint του Σαββάτου ο Bagnaia κατάφερε να αποφύγει τα εύκολα λάθη που λόγω ασφάλτου ωθεί αυτή η πίστα τους αναβάτες, ειδικά κατά τις μεσημεριανές ώρες που οι θερμοκρασίες είναι ανεβασμένες.

Αυτός που ξεχώρισε από την πλευρά της Honda ήταν ο Rins που βάζοντας το κεφάλι κάτω, ανέλαβε να δώσει χαρά στο box της Honda, κάτι που έχει να συμβεί εδώ και καιρό για την ίδια στα MotoGP, χωρίς ωστόσο να αποφύγει τα λάθη. Η εκκίνησή του ήταν καλή, όπως και αυτή του Quartararo, ο οποίος βρέθηκε στις πρώτες θέσεις, κάνοντας όλους να αναρωτηθούν αν μπορεί να μείνει εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα, αφού η ομάδα του δεν είχε καταφέρει να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις και ήταν ο μόνος εκ των κορυφαίων αναβατών με τόσο έντονο πρόβλημα στα σαμαράκια.

Ο Luca Marini, που είχε χρησιμοποιήσει τον Bagnaia μπροστά του για το slipstreaming στα προκριματικά, καταφέρνοντας να βρεθεί στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης, δεν κατάφερε να μείνει εκεί κατά την διάρκεια του αγώνα Sprint. Στον αγώνα της Κυριακής ωστόσο, έκανε καλύτερη εμφάνιση, με τις συγκυρίες να τον ευνοούν για να πλασαριστεί σε μία θέση στο βάθρο.

Ο Bezzecchi έχασε πολλές θέσεις, ενώ έγινε και η αιτία που μαζί με τον Quartararo μπροστά βρέθηκε και ο Aleix Espargaro, που στις δοκιμές είχε σαφώς χειρότερη εικόνα από τον Vinales. Από μεριάς Ducati, ο Martin αποδείχθηκε σκληρό καρύδι, ο οποίος κατάφερε να ξεπεράσει την ίωση που τον είχε καταβάλλει κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου και να βρεθεί μπροστά.

Ο Rins θα κάνει την πρώτη του επίθεση στον Bagnaia μόλις στην έκτη στροφή του πρώτου γύρου, όμως μέχρι την ολοκλήρωσή του ο Bagnaia είχε περάσει ξανά πρώτος. Στην 12η στροφή ο Rins θα κάνει ένα λάθος που θα φέρει στην δεύτερη θέση τον Espargaro, ενώ την ίδια στιγμή ο Martin περνούσε τον Quartararo στην ευθεία σαν σταματημένο, έχοντας μεγάλη διαφορά ταχύτητας.

Φτάνοντας στον 4o γύρο Alex Marquez και Zarco είχαν διαφορά ενός δευτερολέπτου, με τον Γάλλο να μένει πίσω παλεύοντας με τις ΚΤΜ και την δορυφορική Aprilia του Oliveira. Ο Espargaro κατάφερε να παραμείνει στην δεύτερη θέση για αρκετή ώρα, μέχρι ο Rins να καταφέρει να εξαλείψει την διαφορά, με τον πρώτο Bagnaia να είναι με μεγάλη διαφορά πρώτος. Στο μεταξύ, όσο η Honda με τον Rins ανέβαινε, η άλλη μοτοσυκλέτα εξ Ιαπωνίας, η Yamaha του Quartararo σημείωσε πτώση.

Rins και Espargaro παλεύουν για την δεύτερη θέση, με τον πρώτο να περνάει μπροστά αλλά στην δύσκολη 12η στροφή θα κάνει λάθος ανοίγοντας την γραμμή του και παρασέρνοντας μαζί του και τον Espargaro. Ο Marquez που βρίσκεται αρκετά πίσω τους και δεν επηρεάστηκε από το γεγονός αυτό, σημείωσε πτώση.

Η μεγάλη διαφορά που είχε ο Bagnaia δεν θα μπορούσε να καλυφθεί εύκολα στους τελευταίους τρεις γύρους του Sprint και κάπως έτσι οι μάχες μπροστά κόπασαν. Ο Bagnaia πήρε μία εύκολη νίκη, ενώ ο Rins είχε την ευκαιρία να βολιδοσκοπήσει τα δεδομένα για τον αγώνα της Κυριακής.

Αποτελέσματα αγώνα Sprint:

Θέση

No.

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος/Διαφ.

1

1

Francesco Bagnaia

Ducati

20:35.2700

2

42

Alex Rins

Honda

2.545

3

89

Jorge Martin

Ducati

4.706

4

41

Aleix Espargaro

Aprilia

5.052

5

33

Brad Binder

KTM

8.175

6

72

Marco Bezzecchi

Ducati

8.877

7

10

Luca Marini

Ducati

9.453

8

88

Miguel Oliveira

Aprilia

10.768

9

43

Jack Miller

KTM

12.448

10

12

Maverick Vinales

Aprilia

12.739

11

5

Johann Zarco

Ducati

14.251

12

36

Joan Mir

Honda

14.988

13

30

Takaaki Nakagami

Honda

15.592

14

21

Franco Morbidelli

Yamaha

16.534

15

25

Raul Fernandez

Aprilia

19.290

16

37

Augusto Fernandez

KTM

23.128

17

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

25.626

18

6

Stefan Bradl

Honda

25.787

19

20

Fabio Quartararo

Yamaha

27.169

20

94

Jonas Folger

KTM

46.973

Not Classified

73

Alex Marquez

Ducati

12:23.0850

51

Michele Pirro

Ducati

11:26.5200

Αγώνας Κυριακής: Χαμόγελα στην Honda μετά από χρόνια, βήματα πίσω για Ducati

Ο Rins ήταν ο καλύτερος οδηγός την Κυριακή και θα μπορούσε να έχει κερδίσει προσφέροντας ταυτόχρονα και θεαματική μάχη και όχι με τον τρόπο που την πήρε. Και αυτό γιατί οι Ducati έμελλε να αποδεκατιστούν ξεκινώντας από τις πρώτες στροφές του πρώτου κιόλας γύρου.

Οι τρεις πρώτοι έκαναν μία πολύ καλή εκκίνηση, με τον Rins να “κινδυνεύει” να πάρει την πρώτη θέση από τον Bagnaia ήδη στην πρώτη στροφή του αγώνα. Αμέσως μετά θα επιχειρήσει ξανά να περάσει μπροστά, όμως ο Ιταλός Πρωταθλητής του 2022 θα του κλείσει και αυτή τη φορά την πόρτα. Ο Ισπανός της Honda γνώριζε πολύ καλά ότι έπρεπε να εκμεταλλευτεί τα πρώτα κομμάτια της πίστας αν ήθελε να μείνει κοντά στην Ducati, σε διαφορετική περίπτωση ο Bagnaia θα κατάφερνε να ξεφύγει χτίζοντας γρήγορα διαφορά ασφαλείας.

Πίσω από τον Rins υπήρχε μία σειρά από αναβάτες που όλοι τους είχαν την δυνατότητα να κυνηγήσουν το βάθρο, όμως οι Ducati ξεκίνησαν γρήγορα μέσα στον αγώνα να φεύγουν από το κάδρο των διεκδικητών. Ο Martin, που όλο το τριήμερο βρισκόταν μεταξύ των ταχύτερων αναβατών, θα πέσει από το μπροστινό ελαστικό και δυστυχώς θα συμπαρασύρει και τον Alex Marquez, ο οποίος τραυματίστηκε λόγω αυτού, ευτυχώς ελαφριά. Με τον ίδιο τρόπο, λόγω χαμένης πρόσφυσης μπροστά, θα πέσει και ο Aleix Espargaro λίγο αργότερα, ενώ ο έτερος αναβάτης της Aprilia, ο Viniales, θα κάνει μία πολύ κακή εκκίνηση χάνοντας την ευκαιρία να βρεθεί στο κυνήγι των πρώτων θέσεων.

Ο Quartararo έκανε τον καλύτερο αγώνα του και η τρίτη θέση του βάθρου που κατάφερε να πάρει οφείλεται τόσο στις πτώσεις των προπορευόμενων όσο και στο ότι οι πίσω δεν μπόρεσαν να τον κυνηγήσουν, αλλά σαφώς και στην δική του τεράστια προσπάθεια όπως φάνηκε και στις δύσκολες στροφές που τις προηγούμενες ημέρες έχανε τις γραμμές του. Το αποτέλεσμα αυτό είναι συγκυριακό και κανείς που έχει αντικειμενικό πρίσμα απέναντι στους αγώνες δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η Yamaha επέστρεψε στις νίκες, όσο κι αν ένας φίλαθλος θα ήθελε περισσότερο ανταγωνισμό για το βάθρο. Μακάρι, η θέση αυτή του Γάλλου να δώσει την ψυχολογική ώθηση που χρειάζεται για να κάνουν την διαφορά από εδώ και πέρα. Άλλωστε, το επίπεδο που πλέον έχουν τα MotoGP, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ψυχολογία που έχουν οι ομάδες και οι αναβάτες. Έτσι λοιπόν, ο Quartararo καταφέρνει να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που του πρόσφεραν οι συγκυρίες, χωρίς να υποπέσει σε λάθη, μένοντας μπροστά!

Τελικά, μετά από τρεις πτώσεις, ο Rins είναι κολλημένος πίσω από τον Bagnaia, ενώ πίσω τους με ένα δευτερόλεπτο διαφορά έρχεται ο Miller, κάνοντας έναν καταπληκτικό αγώνα, μετά από τις 5 πτώσεις του κατά την διάρκεια των προηγούμενων ημερών. Μέσα σε ελάχιστους γύρους έχει καταφέρει να βρεθεί από την 10η στην 3η θέση. Όμως όσο γρήγορα κέρδισε 7 θέσεις, τόσο απότομα στον 7ο γύρο θα μηδενίσει την καλή του εμφάνιση χάνοντας και αυτός το μπροστινό της μοτοσυκλέτας του σημειώνοντας πτώση. Για τον ίδιο λόγο θα πέσουν συνολικά 8 αναβάτες, κάτι που αναδεικνύει το πόσο εύκολο καθιστά αυτή η πίστα ένα λάθος με το μπροστινό ελαστικό. Είτε αυτό αφορά τις ρυθμίσεις στα ελαστικά πριν τον αγώνα, είτε οποιοδήποτε άλλο λόγο, η πίστα αυτή δεν συγχωρεί.

Επιστρέφοντας στον Rins, αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την πίστα έχει κερδίσει σε όλες τις κατηγορίες – συμπεριλαμβανομένης και της Suzuki στα MotoGP –, ενώ αυτή τη φορά βρίσκεται πάνω στην μοτοσυκλέτα που μέχρι την απουσία του Marc Marquez, κέρδιζε συνέχεια εδώ. Ο Bagnaia στα τελευταία τμήματα της πίστας καταφέρνει να κάνει διαφορά, εκμεταλλευόμενος το περισσότερο γκάζι της Ducati του, όμως ο Rins την εκμηδενίζει στα εσάκια και κάνει ταχύτερους χρόνους από την δεύτερη θέση. Το ότι θα έρθει η στιγμή που θα παλέψει με τον Bagnaia είναι δεδομένο, καθώς ο τελευταίος ήδη μετρά επιθέσεις από τον Ισπανό. Στον 8ο γύρο όμως η κλιμάκωση δεν θα έρθει, καθώς ένα γύρο μετά τον Miller ο Bagnaia θα πέσει με τον ίδιο τρόπο. Η πίεση του Rins απέδωσε καρπούς, καθώς η ανάγκη της Ducati να βρει τρόπο να μην χάνει τόσο χρόνο στα εσάκια, οδήγησε σε λάθος ακριβώς μετά από αυτά. Ο αναβάτης της εργοστασιακής Honda, Mir, θα πέσει στον 9ο γύρο, ενώ στον 11ο θα ακολουθήσει ο Binder της ΚΤΜ δείχνοντας πόσο άτυχη είναι και πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για τους πορτοκαλί.

Από εδώ και πέρα ο Rins θα χάσει την πρώτη θέση μόνο με λάθος, πράγμα επίφοβο καθώς στον αγώνα Sprint είχε σημειώσει αρκετά. Εδώ, παραδόξως δεν κόβει ρυθμό μέχρι η ομάδα του να του στείλει το αντίστοιχο μήνυμα, προσθέτοντας δέκατα στον Quartararo. Βέβαια ο Marini που βρίσκεται πίσω από την Yamaha, δεν θα σπαταλήσει πολύ χρόνο εκεί. Στον 13ο γύρο και ενώ ο Bezzecchi έχει χάσει την τέταρτη θέση από δύο Aprilia, μία εργοστασιακή που έμεινε εκεί και την δορυφορική του Oliveira, ο Marini θα περάσει τον Quartararo σαν σταματημένο.

Στο μεταξύ ο Rins ενημερώνεται για αυτή την αλλαγή πίσω του και ξέρει πλέον πως τον καταδιώκει μία Ducati, επομένως ανεβάζει ξανά τον ρυθμό. Με 7 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία, η διαφορά έχει αυξηθεί από τα 1,7 δευτερόλεπτα στα 2, κάτι που υπογραμμίζει το ότι ο Rins μπορεί να χάσει την πρώτη θέση μόνο από δικό του λάθος. Και δεν είναι δύσκολο να συμβεί, καθώς όπως και ακριβώς ο Bagnaia που έχει πολλά μαύρα σημεία από λάθη που έχει μετανιώσει οικτρά, έτσι συμβαίνει και στην περίπτωση του Rins. Οπότε, η αγωνία παραμένει, ειδικότερα από την στιγμή που ο Nakagami πέφτει για τον ίδιο λόγο που έπεσαν και όλοι οι υπόλοιποι.

Ευτυχώς όμως, ο Rins που είναι ένας από τους καλύτερους αναβάτες εκεί έξω και αυτός που θα μπορούσε να κρατήσει την Suzuki στις πρώτες θέσεις – η οποία παρά την αποχώρησή της, είχε την ικανότητα να βρίσκεται μέσα σε αυτές – και δεν κάνει ούτε ένα λάθος! Η πρώτη μεγάλη νίκη της Honda, μετά από μία πενταετία που δεν πιστώνεται στον Marquez είναι γεγονός! Μία τεράστια στιγμή για την δορυφορική ομάδα του Rins αλλά και της Honda γενικότερα, άσχετα με το αν είχε πέσει ή όχι ο Bagnaia.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πλέον υπάρχει νέος διεκδικητής του τίτλου, καθώς εκτός του ότι απέχει πολύ βαθμολογικά από αυτό, χρειάζονται επίσης και άλλες τέτοιες εμφανίσεις για να μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Όπως και να ‘χει όμως, ο 3ος γύρος των MotoGP χαρακτηρίστηκε από έναν όμορφο αγώνα με πολλές ανατροπές και πτώσεις. Αν και δεν υπήρξαν οι μάχες σώμα με σώμα και αγκώνα με αγκώνα, το θέαμα εξακολουθούσε να είναι χορταστικό αν κανείς σκεφτεί πόσο οριακά οδηγούν αυτοί οι αναβάτες, ακόμη κι αν βρίσκονται 2,2 δευτερόλεπτα απόστασης μεταξύ τους.

Ο Rins ήταν κορυφαίος, ενώ για τις Ducati ήταν ένας αγώνας ανατροπής πηγαίνοντάς την μερικά βήματα πίσω, αν και ο Bezzecchi κρατά την πρώτη θέση στην γενική κατάταξη στον δρόμο για την κατάκτηση του τίτλου…

Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:

42AlexRins

LCR Honda CASTROL

Honda

160.4

41'14.6490

10LucaMarini

Mooney VR46 Racing Team

Ducati

160.1

+3.498

20FabioQuartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP

Yamaha

160

+4.936

12MaverickVinales

Aprilia Racing

Aprilia

159.8

+8.318

88MiguelOliveira

CryptoDATA RNF MotoGP Team

Aprilia

159.7

+9.989

72MarcoBezzecchi

Mooney VR46 Racing Team

Ducati

159.6

+12.049

5JohannZarco

Prima Pramac Racing

Ducati

159.6

+12.242

21FrancoMorbidelli

Monster Energy Yamaha MotoGP

Yamaha

159

+20.399

49FabioDi Giannantonio

Gresini Racing MotoGP

Ducati

158.6

+27.981

37AugustoFernandez

GASGAS Factory Racing Tech3

KTM

158.5

+28.217

51MichelePirro

Ducati Lenovo Team

Ducati

158.3

+32.370

94JonasFolger

GASGAS Factory Racing Tech3

KTM

156.1

+68.065

33BradBinder

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

155.1

+83.012

6StefanBradl

Repsol Honda Team

Honda

158.5

2 laps

30TakaakiNakagami

LCR Honda IDEMITSU

Honda

158.8

9 laps

36JoanMir

Repsol Honda Team

Honda

158.8

12 laps

1FrancescoBagnaia

Ducati Lenovo Team

Ducati

160.5

13 laps

25RaulFernandez

CryptoDATA RNF MotoGP Team

Aprilia

151.9

14 laps

43JackMiller

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

160.1

14 laps

73AlexMarquez

Gresini Racing MotoGP

Ducati

0

41AleixEspargaro

Aprilia Racing

Aprilia

0

89JorgeMartin

Prima Pramac Racing

Ducati

0

ειδήσεις τώραΗΠΑMoto GP