Moto|11.05.2023 07:27

Έρχεται ανανεωμένη για το 2024 η Kawasaki Ninja ZX-6R

Κώστας Γκαζής

Όπως δείχνουν οι τεχνικές προδιαγραφές του ZX-6R στα έγγραφα που κατέθεσε η Kawasaki στην υπηρεσία EPA των Η.Π.Α., η επόμενη γενιά του ιαπωνικού supersport μοντέλου για το 2024, θα έχει πιθανότατα μεγαλύτερες αλλαγές από τη συνήθη αλλαγή χρωμάτων των τελευταίων ετών.

Η κατηγορία των τετρακύλινδρων supersport 600 κυβικών τα τελευταία χρόνια έχει μείνει αρκετά πίσω. Κάποιες εταιρείες διατηρούν τα μοντέλα στην γκάμα τους αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση, χωρίς να έχουν λάβει Euro 5 έγκριση τύπου για να κυκλοφορήσουν στο δρόμο.

Η Yamaha, για παράδειγμα, έχει διακόψει την παραγωγή του YZF-R6 για χρήση στον δρόμο και το ίδιο έχει κάνει η Honda για το CBR600RR. H Suzuki έχει αυτή την στιγμή σταματήσει εντελώς την εξέλιξη του GSX-R600, ενώ στα WSSP600 δεν υπάρχει καμία μοτοσυκλέτα του Hamamatsu. Η Kawasaki από την άλλη, με το Ninja ZX-6R συνεχίζει να κρατάει ψηλά την σημαία της Ιαπωνίας απέναντι στην εξέλιξη των Ευρωπαίων ανταγωνιστών.

Το Ninja ZX-6R με τον γνωστό τετρακύλινδρο κινητήρα των 636 κυβικών, έχει από το 2022 λάβει έγκριση συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, σε μία νέα κατηγορία που δεν υπόκεινται στους αυστηρούς περιορισμούς κυβισμούς του παρελθόντος. Αυτή, ονομάζεται Supersport Next Generation και περιλαμβάνει τις Ducati Panigale V2, Kawasaki ZX-6R, MV Agusta F3 800, MV Agusta Superveloce, Suzuki GSX-R750 και Triumph STR765. Η Kawasaki όμως έχει επιλέξει να συνεχίσει να αγωνίζεται με τον κινητήρα των 599 κυβικών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, χωρίς να έχει ομολογκάρει αυτόν των 636 κυβικών, που από το 2022 και έπειτα είναι εφικτό με την εισαγωγή της κατηγορίας “Supersport Next Generation”. Ίσως ο Ιάπωνας κατασκευαστής να περιμένει το 2024 και το νέο μοντέλο προκειμένου να πράξει κάτι τέτοιο.

Μέσω της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των Η.Π.Α. (EPA), τώρα, φαίνεται ότι η Kawasaki έχει καταθέσει ένα επίσημο έγγραφο με κωδικούς νέων μοντέλων για το 2024, στο οποίο περιλαμβάνεται και το Ninja ZX-6R.

Η τελευταία ανανέωση του Ninja ZX-6R, έγινε πίσω στο 2019 όπου οι αριθμοί πιστοποιητικών που αφορούν το μοντέλο τελειώνουν σε 636ΑΑΕ, ενώ για την προηγούμενη γενιά σε 636AAD. Μία ακόμα ένδειξη που μαρτυρά την επικείμενη ανανέωση για το 2024, είναι η χρήση κωδικών μοντέλου, αντί για την εμπορική ονομασία στην δεξιά στήλη του εγγράφου. Η Kawasaki ακολουθεί τα τελευταία χρόνια αυτή την πρακτική για κάθε νέο ή ανανεωμένο μοντέλο, χρησιμοποιώντας κωδικούς και όχι την εμπορική ονομασία, μοτίβο που όπως φαίνεται συνεχίζει και εδώ.

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ο κινητήρας διατηρεί την χωρητικότητα 636 κυβικών, ενώ σύμφωνα με τον κωδικό που χρησιμοποιεί η εταιρεία από το Akashi δεν θα έχει μεγάλες αλλαγές από αυτόν που κυκλοφορεί τώρα στην αγορά. Ωστόσο, σύμφωνα με την EPA η μέγιστης ισχύς θα είναι μειωμένη κατά 5 ίππους για το Ninja ZX-6R του 2024, φτάνοντας τους 122 ίππους από τους 127 που έχει τώρα. Μία τέτοια μείωση της απόδοσης μπορεί να εξηγηθεί από την συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εκπομπών ρύπων.

Για την ώρα δεν γίνεται γνωστό αν θα υπάρξουν περεταίρω αλλαγές πέραν του κινητήρα, για το επερχόμενο Ninja. Με την τελευταία ανανέωση να είναι το 2019, περιλαμβάνοντας κάποιες επιπλέον αναβαθμίσεις, είναι σίγουρο ότι το νέο μοντέλο θα χρειαστεί κάποιες σημαντικές προσθήκες από τεχνολογικής πλευράς για να μπορέσει το ιαπωνικό μοντέλο να σταθεί απέναντι στον αυξανόμενο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα το δικύλινδρο Aprilia RS660, και σε τομείς πέραν της ιπποδύναμης.

Ακόμη, μένει να απαντηθεί αν η χρήση δύο κωδικών μοντέλων από την Kawasaki – ZX636JR και ZX636KR – μεταφράζεται και σε διαφορετικές εκδόσεις, όπως συμβαίνει με τα ZX-4R και ZX-10R. Η αλήθεια είναι πως ένα νέο ZX-6RR θα ταίριαζε γάντι ανάμεσα στα ZX-4RR και ZX-10RR.

Για την ώρα δεν είναι γνωστό το πότε η Kawasaki θα παρουσιάσει το Ninja ZX-6R – ίσως και ένα ZX-6RR – για το 2024, ωστόσο το φθινόπωρο φαίνεται ότι είναι η επικρατέστερη εποχή.

Kawasakiμοτοσυκλέταειδήσεις τώρα