Moto | 02.11.2023 07:40

Yamaha MT-09 2024 - Νέα αλλαγή εμφάνισης, βελτιώσεις σε ηλεκτρονικά και εργονομία

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Ο γενάρχης της φιλοσοφίας “The Dark Side Of Japan” της Yamaha μετράει 10 χρόνια ζωής, προσφέροντας στους μοτοσυκλετιστές ατελείωτη διασκέδαση, χάρη στην ισχυρή προσωπικότητα του τρικύλινδρου εν σειρά κινητήρα του ο οποίος δίνει έμφαση στην εκρηκτική απόδοση από τις χαμηλές στροφές. Για το 2024 το MT-09 περνά στην τέταρτη γενιά του, αλλάζοντας για μια ακόμη φορά εμφάνιση, χωρίς ωστόσο να αλλοιωθεί ο ξεχωριστός χαρακτήρας του.

Για τη νέα χρονιά, η Yamaha αποφάσισε να αλλάξει ξανά τον προβολέα, συνεχίζοντας να χρησιμοποιεί τρία διαφορετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Στο νέο μοντέλο όμως, τα φώτα θέσης -που θυμίζουν μάτια αιλουροειδούς- έχουν τοποθετηθεί εκατέρωθεν του κεντρικού ορθογώνιου προβολέα που είναι ψηλότερα τοποθετημένος από πριν. Σύμφωνα με την εταιρεία των τριών διαπασών, η αισθητική του νέου MT-09 είναι εμπνευσμένη από τα χωμάτινα μοντέλα YZ, ενώ το ίδιο ισχύει και την εργονομία της θέσης οδήγησης!

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το νέο MT-09 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εύκολη κίνηση του αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα. Έτσι, έχει αλλάξει το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ η σέλα έχει πλέον χωριστεί σε δύο επίπεδα. Τα μαρσπιέ έχουν νέα θέση όντας 30,6mm πιο πίσω και 9,5mm πιο πάνω, σε σχέση με πριν, ενώ έχουν και δυνατότητα ρύθμισης σε δύο διαφορετικές θέσεις ύψους. Ρυθμιζόμενη είναι και η θέση του τιμονιού, περιστρέφοντας τα καβαλέτα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ο αναβάτης του νέου MT-09 να μπορέσει να βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης, αναλόγως τι τον βολεύει σύμφωνα με τους δρόμους που οδηγεί αλλά και την χρήση που ο ίδιος κάνει. Για ακόμα πιο άνετη εργονομία, η Yamaha επανασχεδίασε μέχρι και τα ποδωστήρια του πίσω φρένου και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Μία σημαντική αλλαγή, ωστόσο, αφορά την εργονομία της σέλας του συνεπιβάτη. Το MOTO έχει γράψει δεκάδες φορές ότι τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη βρίσκονται σε λάθος θέση, σε όλες τις εκδόσεις του MT-09 μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να δημιουργούν την πιο άβολη στάση που υπάρχει σε γυμνή μοτοσυκλέτα. Μία λύση που είχαν βρει πολλοί ιδιοκτήτες MT-09, όχι όμως και η καλύτερη, ήταν να πληρώνουν για την αγορά και τοποθέτηση των μαρσπιέ του Tracer 900/9. Επομένως, το γεγονός ότι η Yamaha άλλαξε τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη για το MT-09 του 2024, που πλέον δένουν στο υποπλαίσιο και η νέα σέλα δύο επιπέδων, δείχνει ότι η Yamaha θέλει να βελτιώσει την κατάσταση για τον συνεπιβάτη, κάτι που θα φανεί αν το κατάφερε στην πράξη.

Από τον αέρα της ανανέωσης δεν ξέφυγαν ούτε τα ηλεκτρονικά, ξεκινώντας από την νέα έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών, η οποία μπορεί να συνδεθεί με το smartphone του αναβάτη μέσω Bluetooth, προσφέροντας μεταξύ άλλων και turn-by-turn πλοήγηση. Ταυτόχρονα, ο αναβάτης μπορεί μέσω του App της Yamaha να επέμβει στις ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών και να τις αλλάξει ανάλογα με τις επιθυμίες του, όπως συμβαίνει και στα YZ. Για την περιήγηση στο μενού της νέας οθόνης αναλαμβάνουν οι επανασχεδιασμένοι διακόπτες της Yamaha, οι οποίοι διαθέτουν μοχλό τύπου Joystick στην αριστερή πλευρά, για ευκολότερη πλοήγηση.

Τα ηλεκτρονικά παραμένουν από τα πιο σύγχρονα και πλήρη στην κατηγορία, χάρη στη συνεργασία της ECU με μία IMU έξι αξόνων. Έτσι, το MT-09 του 2024 συνεχίζει να προσφέρει ρυθμιζόμενο Traction Control, Lift-Control, Engine Brake Control και τρία προγράμματα (Sport-Street-Rain) που αλλάζουν την απόκριση του Ride by Wire ψεκασμού. To Quickshifter δύο κατευθύνσεων περνάει πλέον στην τρίτη του γενιά, για πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων χωρίς την χρήση του μονόδρομου συμπλέκτη.

Αυτό που δεν άλλαξε, και πολύ καλά έκανε, είναι οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB, που παραμένουν ως είχαν και στο προηγούμενο μοντέλο. Διαφορετικό για το 2024, ωστόσο, είναι το μοχλικό της πίσω ανάρτησης το οποίο έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα τα υψηλότερα επίπεδα κρατήματος.

Βελτιώσεις εντοπίζονται και στα φρένα, όπου τοποθετήθηκε μία νέα ακτινική τρόμπα της Brembo μπροστά, με τα νέα ελαστικά Bridgestone S23 να συνεπικουρούν στο βελτιωμένο κράτημα.

Η Yamaha δεν κάνει κάποια αναφορά στον κινητήρα, όσον αφορά αλλαγές στην απόδοσή του. Για τη νέα όμως χρονιά συμμορφώνεται με τις αυστηρότερες Euro5+ προδιαγραφές, επομένως έχει επανασχεδιαστεί το φιλτροκούτι έχοντας διαφορετικού μήκους αυλούς, τονίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τον ήχο που φτάνει στα αυτιά του αναβάτη, ειδικά στις υψηλές στροφές.

Οι χρωματικές επιλογές για το MT-09 του 24 θα είναι τρεις, δύο μονόχρωμες μπλε και μαύρο και η διχρωμία γκρι-πετρόλ.