Ρεκόρ δεκαετίας σημείωσαν το 2018 οι μουσικές πωλήσεις
Αναστασία Κουκά«Πώς μπορεί να ανακάμψει ένας τομέας της παγκόσμιας βιομηχανίας;»: ενδιαφέρουσες απαντήσεις στο παραπάνω, «καυτό» ερώτημα προκύπτουν από την συνολική έκθεση της IFPI σχετικά με την εμπορική πορεία της δισκογραφίας, σε διεθνές επίπεδο, κατά την τελευταία δεκαετία. Γιατί παρά το ότι μέχρι πριν πέντε χρόνια φαινόταν πως η βαθύτατη κρίση στις μουσικές πωλήσεις δύσκολα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, τα ανέλπιστα υπεραυξημένα έσοδα που έφερε το 2018, τα οποία συνιστούν ρεκόρ δεκαετίας, απέδειξαν πως πάντα υπάρχουν περιθώρια να διασωθεί ένα διαχρονικό προϊόν αρκεί να βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι να το πλασάρεις.
Στην περίπτωση των μουσικών πωλήσεων λοιπόν δύο αποδείχτηκαν ως οι σωτήριοι παράγοντες: το streaming, ο σύγχρονος δηλαδή τρόπος αναπαραγωγής ο οποίος, κάθε χρόνος που περνάει, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, αλλά και κάποια, πολύ δυνατά ονόματα καλλιτεχνών που αντέχουν να σηκώσουν στις πλάτες τους ένα μεγάλο κομμάτι του συνόλου της μουσικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 2018 τα έσοδα της διεθνούς μουσικής αγοράς ανήλθαν σε 19 δις δολάρια αγγίζοντας σχεδόν το αντίστοιχο νούμερο του 2006. Από εκείνη τη χρονιά κι έπειτα η πτώση ήταν κατακόρυφη με αποκορύφωμα τα απογοητευτικά έσοδα του 2014 . Τί άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα; Η εκρηκτική πορεία του streaming το οποίο προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό ειδικότερα σε Λατινική Αμερική, Ασία και Αυστραλία . Είναι χαρακτηριστικό πως κατά την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας τα έσοδα που προήλθαν από τις υπηρεσίες streaming εκτοξεύθηκαν από τα 40 εκ. δολάρια σε περίπου 9 δις δολάρια ενώ από τις μεγάλες υπηρεσίες streaming, όπως το Spοrtify και η Apple Music, προήλθε, το 2018, το 46% των συνολικών. εσόδων! Το αποτέλεσμα αυτό συνδυάστηκε με μια πτώσης της τάξης του 10% στις πωλήσεις CD και του 21% στις αντίστοιχες ψηφιακές αλλά και με την σταδιακή αλλά συνεχιζόμενη άνοδο των πωλήσεων βινυλίου η οποία πέρσι ανήλθε στο 6%.
Σημαντικό ρόλο ωστόσο στην κατακόρυφη αύξηση των εσόδων της μουσικής βιομηχανίας έπαιξαν και κάποιοι καλλιτέχνες τα τραγούδια των οποίων έγιναν ανάρπαστα σε όλο τον κόσμο. Πρώτος και καλύτερος ο Drake, που αναδείχτηκε ως μεγάλος νικητής του 2018 όσον αφορά στις πωλήσεις, αλλά και ο Έντ Σίραν, η Αριάνα Γκράντε και το συγκρότημα – φαινόμενο από την Νότια Κορέα, οι BTS. Στην πρώτη δεκάδα της λίστας με τους πιο εμπορικούς καλλιτέχνες του 2018 συναντάμε επίσης τον Έμινεμ, τη Lady Gaga, τον Μπρούνο Μαρς και τον ράπερ Post Malone.
Κάπως έτσι η μέρα ανακοίνωσης των ετήσιων μουσικών αποτελεσμάτων, από θλιβερή, που ήταν τα τελευταία χρόνια, μετατράπηκε σε εξαιρετική ευχάριστη μιας και τα νούμερα, συνεπώς και τα έσοδα, ακολουθούν ολοένα και πιο ανοδική πορεία.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά