«Μάχη» εντυπώσεων για ένα μπουκάλι Coca Cola στη σκιά του Παρθενώνα
Αναστασία ΚουκάΧαρακτήρα καθημερινού σίριαλ έχει αποκτήσει η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην νυν και την πρώην ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού με αφορμή την χρήση εικόνων του Παρθενώνα και άλλων εθνικών συμβόλων, για διαφημιστικούς σκοπούς της εταιρείας Coca Cola, χωρίς την πληρωμή ειδικού τέλους.
Παρότι και οι δύο πλευρές συμφωνούν πως για τη χρήση των εθνικών συμβόλων σε αντίστοιχες περιπτώσεις πρέπει να χορηγείται ειδική άδεια από το ΚΑΣ και να υπάρχει, απαραιτήτως, ειδική χρέωση υπέρ του Δημοσίου, επιδίδονται, επί μέρες, σε έναν πρωτοφανή πόλεμο δηλώσεων, οι οποίες μάλιστα, σε κάποια σημεία τους, περιλαμβάνουν εκφράσεις και χαρακτηρισμούς που, προφανώς, δεν συνάδουν με το πνεύμα που πρέπει να διέπει τους επίσημους φορείς του πολιτισμού μας.
Για να μείνουμε λοιπόν στην ουσία και να αφήσουμε στην άκρη τις δηλώσεις εντυπωσιασμού, το πραγματικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως επί σειρά ετών τα εθνικά μας σύμβολα παρέμεναν απροστάτευτα αφού δεν υπήρχε το ειδικό εκείνο νομικό πλαίσιο που να υποχρεώνει όσους τα χρησιμοποιούν, και δη για διαφημιστικούς λόγους, να λαμβάνουν ειδική άδεια και να πληρώνουν ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου.
Με απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού, η οποία, ωστόσο, άργησε πολύ –επικυρώθηκε την 4η Ιουλίου 2019, λίγες μόλις ημέρες πριν τις εκλογές– δημιουργήθηκε ένα πρώτο πλέγμα προστασίας, κάποιοι όροι του οποίου, παρ' όλα αυτά, είναι βέβαιο πως επιδέχονται συζήτησης και αναπροσαρμογής.
Θα ήταν προτιμότερο, λοιπόν, οι αρμόδιοι, αντί να αναλώνουν πολύτιμο χρόνο σε αλληλοκατηγορίες, να φροντίσουν να τροποποιήσουν τους μη λειτουργικούς όρους κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο έτσι ώστε τα εθνικά μας σύμβολα, να λάβουν, επιτέλους, την προστασία που τους αξίζει.
- Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στη ΝΔ μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τι θα κάνει ο πρώην πρωθυπουργός
- Η τραγωδία στο Μάτι, δίκοπο μαχαίρι για τον Κασσελάκη: Οι στόχοι και τα αποτελέσματα της επίθεσης στην κυβέρνηση Τσίπρα
- Ακρίβεια: Σχέδιο για «μπλόκο» στις παραπλανητικές προσφορές στα σούπερ μάρκετ - Τι θα αλλάξει
- Ένας σπουδαίος ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σκοτώνεται στο ελληνοϊταλικό μέτωπο – Το γράμμα που δεν έστειλε ποτέ