Παιδεία|03.06.2022 07:07

Πανελλήνιες 2022 - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Το μάθημα με τους λιγότερους αριστούχους

Νικολίτσα Τρίγκα

Η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι ο μάθημα που δίνει …χαρά στους υποψήφιους των Πανελληνίων όταν βγαίνουν από τα εξεταστικά κέντρα και λύπη όταν παίρνουν τις βαθμολογίες.

Πανελλήνιες 2022 - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Το μάθημα με τους λιγότερους αριστούχους

Παρά το γεγονός ότι συνήθως τόσο οι υποψήφιοι όσο και οι καθηγητές χαρακτηρίζουν κάθε χρόνο τα θέματα βατά και οι μαθητές πιστεύουν ότι έγραψαν καλά η πραγματικότητα τους διαψεύδει καθώς ελάχιστοι καταφέρνουν να αριστεύσουν. Οι περισσότεροι συνωστίζονται στις μικρές και μεσαίες βαθμολογίες. Τα ποσοστά κάτω της βάσης κυμαίνονται ανάλογα με τη χρονιά μεταξύ 15% και 25%, ενώ υψηλά είναι και τα ποσοστά των αναβαθμολογήσεων. Κάπως έτσι αναμένεται και η σημερινή εικόνα αφού διαχρονικά ποτέ οι μαθητές δεν κατάφεραν να την αντιστρέψουν. Το φαινόμενο αυτό δεν συναντάται σχεδόν ποτέ σε κανένα άλλο μάθημα, ούτε καν σε αυτό των Αρχαίων Ελληνικών, που επίσης οι μαθητές δεν καταφέρνουν με τίποτα να αριστεύσουν. Ακόμη και μαθητές οι οποίοι είναι πραγματικά άριστοι σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα των Πανελληνίων Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας συνήθως δεν καταφέρνουν να πάρουν βαθμούς μεταξύ 19-20.

Τι έγινε πέρυσι με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι (2021) από τους συνολικά 74.892 υποψήφιους, που έδωσαν εξετάσεις στο συγκεκριμένο μάθημα μόνο 48 άτομα πήραν βαθμούς μεταξύ 19-20. Επίσης μόνο 771 υποψήφιοι κατέκτησαν βαθμολογίες μεταξύ 18-19 και 2.663 πήραν βαθμούς μεταξύ 17-18. Κάτω από τη βάση έγραψαν 17.051 (ποσοστό 22.77%). Οι υπόλοιποι  κατέκτησαν μεσαίες βαθμολογίες και 9.928 (ποσοστό 13.26%) πέρασαν από αναβαθμολόγηση.  Πέρυσι οι μαθητές διαγωνίστηκαν σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα  με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια ένα  αδιαπέραστο πέπλο».

Τόσο το συγκεκριμένο θέμα το οποίο προέρχεται από δημοσίευμα στον ημερήσιο Τύπο όσο και το κείμενο του Νίκου Γκάτσου  με τίτλο «Στον Σείριο», δυσκόλεψαν αρκετά τους μαθητές καθώς απαιτούσαν μεγάλη προσοχή στην κατανόησή τους. Οι ασκήσεις ήταν κατανοητές και χωρίς προβλήματα . Το θέμα της έκθεσης αφορά τους νέους και πως θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής, το οποίο απαιτούσε ιδιαίτερη κριτική σκέψη. Οι λεξιλογικές και υφολογικές ασκήσεις μπορούσαν να αντληθούν με σχετική ευκολία από τα κείμενα αναφοράς, ενώ στο θέμα της παραγωγής λόγου ζητήθηκε να παραθέσουν την προσωπική τους γνώμη για τα εφόδια που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις του μέλλοντος καθώς και οι δράσεις με τις οποίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο.

Μόνο 227 υποψήφιοι έγραψαν άριστα το 2020

Μια χαρακτηριστική χρονιά αποτυχίας στο συγκεκριμένο μάθημα ήταν και το 2020 όπου από τους 71.507 υποψήφιους οι οποίοι διαγωνίστηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα μόνο 277 άτομα (!)  κατάφεραν να πάρουν άριστους βαθμούς -από 18 έως 20- ποσοστό δηλαδή που δεν ξεπερνά το 0.39%. Το 2020  ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων κοντά στο 27% μόλις και μετά βίας πήρε βαθμούς από 0 έως 10, ενώ οι υπόλοιποι βρέθηκαν κοντά σε μέτριες βαθμολογίες και κυρίως μεταξύ 12-13.

Το πρόβλημα που υπάρχει  με το μάθημα αυτό φαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά αναβαθμολογήσεων, που έχει και το οποίο το 2020  έφτασε στο 17.17%. Σε γενικές ν γραμμές τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το μάθημα με τους λιγότερους αριστούχους είναι αυτό της νεοελληνικής Γλώσσας και ακολουθούν σχεδόν πάντα τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Φυσική.

ειδήσεις τώραπανελλαδικές εξετάσειςΘέματα Πανελληνίωννεοελληνική γλώσσαΠανελλήνιες αποτελέσματαπανελλήνιες εξετάσειςΠανελλήνιες 2022πανελλαδικές 2022θέματα πανελλαδικώνβάσεις πανεπιστήμια