Κορονοϊός - Σχολεία: Τη Δευτέρα η εγκύκλιος για τις απουσίες των μαθητών - Θα έχουν αναδρομικό χαρακτήρα
NewsroomΠέντε δικαιολογημένες απουσίες θα προβλέπονται για μαθητές που νοσούν από τον κορονοϊο, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας. Το μέτρο, όπως εξήγησε ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης θα μπορεί να εφαρμοστεί και αναδρομικά.
«Η σχετική εγκύκλιος που θα αντιμετωπίζει το θέμα θα εκδοθεί έως τη Δευτέρα το αργότερο και θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Θα δίνει τη δυνατότητα να δικαιολογηθούν απουσίες πέντε ημερών λόγω κορονοϊού, μόνο στην περίπτωση επιβεβαιωμένου επίσημου δηλωμένου κρούσματος» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Action24.
«Για τη γρίπη δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή κάποια απόφαση, παρακολουθούμε το θέμα και θα δούμε. Οι οδηγίες που ο ΕΟΔΥ δημοσιοποίησε είναι οι αυτονόητες προφυλάξεις σε ανάλογες περιπτώσεις», πρόσθεσε.
Οι συστάσεις για το άνοιγμα των σχολείων
Για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στα σχολεία συστήνεται από τον ΕΟΔΥ η τήρηση βασικών μέτρων από καθηγητές, μαθητές και λοιπό προσωπικό:
1. Τακτικό πλύσιμο των χεριών
Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
Πριν και μετά: ?Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος ? Το γεύμα ? Τη χρήση της τουαλέτας
Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
2. Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας
Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)
Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων - τήρηση φυσικών αποστάσεων
Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό
3. Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο
Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
4. Τι συμβαίνει, εάν ένας μαθητής νοσήσει
Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.
Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).
Μάχες οπισθοφυλακής οι αντιδράσεις για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων
O υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης έκανε επίσης λόγο για μία «διπλή απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τα δεσμά της γραφειοκρατίας και από νοοτροπίες περασμένων δεκαετιών, ώστε και το δημόσιο πανεπιστήμιο να αυτοδιοικηθεί σοβαρά και να διεθνοποιηθεί και η χώρα να ανοιχτεί στα μη κρατικά-μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και να μετατραπεί σε ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο».
«Είναι εντολή του πρωθυπουργού και κυβερνητική δέσμευση να στηριχτεί όσο πιο σοβαρά γίνεται το δημόσιο πανεπιστήμιο θεσμικά και οικονομικά. Περί το 1 δισεκατομμύριο από το Ταμείο Ανάπτυξης θα κατευθυνθεί για τις ανάγκες του και ταυτόχρονα θα απελευθερωθεί από την καταναγκαστική γραφειοκρατία, ώστε να διαδραματίσει τον ρόλο του σε καθεστώς κανονικής αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα, θα του δοθεί η ευκαιρία να συνεργαστεί με μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού για μεταπτυχιακές σπουδές και ανάλογα προγράμματα και να προσελκύσει στην Ελλάδα μεγάλο αριθμό ξένων φοιτητών», σημείωσε παράλληλα ο υπουργός.
Αναφορικά με την ίδρυση των μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων υποστήριξε ότι το σχετικό πλαίσιο περιλαμβάνει « τις αυστηρότερες προϋποθέσεις σε όλη την Ευρώπη για την ίδρυση των παραρτημάτων των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα σε θεσμικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, όπως και σε αυτό των υποδομών. Ταυτόχρονα, τα νέα αυτά ιδρύματα θα διαθέτουν πλήρη ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα. Η χώρα μας έχει αυτήν τη στιγμή περί τις 40.000 φοιτητές που σπουδάζουν σε ξένα πανεπιστήμια, μόνο στην Κύπρο υπολογίζονται στις 18.000 όσοι σπουδάζουν σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές. Αυτή η κατάσταση χρειάζεται να αλλάξει, ο στόχος μας είναι όσοι περισσότεροι Έλληνες να μπορούν να σπουδάζουν στον τόπο τους και σε πανεπιστημιακά ιδρύματα-παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων. Μιλάμε για σοβαρά παραρτήματα σοβαρών πανεπιστημίων. Ενδιαφέρον ήδη υπάρχει για την εξέλιξη αυτή».
Χαρακτήρισε «μάχες οπισθοφυλακής» τις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει και κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να συνεργαστούν και να εγκρίνουν από κοινού αυτήν τη μεγάλη αλλαγή, «όπως συνέβη στην Κύπρο, που τώρα έχει καταστεί πλέον ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να φοβόμαστε αυτό που υπάρχει σε όλον τον πλανήτη».
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «Ιανουάριο το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, Φεβρουάριο θα ψηφιστεί».
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ