Αθλητισμός | 29.05.2022 19:21

Formula 1: «Ταύρος» στο Μονακό ο Σέρχιο Πέρες - Θρίαμβος στρατηγικής απ' τη Red Bull, ναυάγιο για Ferrari

Newsroom

«Ταύρος» ήταν στη θρυλική πίστα του Μονακό ο Σέρχιο Πέρες! Ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull πραγματοποίησε έναν καταπληκτικό αγώνα και πανηγύρισε την τρίτη και σπουδαιότερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1. Μάλιστα έφτασε τους 110 βαθμούς στη γενική κατάταξη κι εύλογα μπορεί να λέει ότι δεν βρίσκεται στη σκιά του παγκόσμιου πρωταθλητή και τρίτου στον αγώνα Μαξ Φερστάπεν αλλά μπορεί να γίνει και διεκδικητής του τίτλου καθώς απέχει μόλις 15 βαθμούς απ' τον teamate του που βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας με 125 βαθμούς.

Ο Ολλανδός σε ένα μέτριο Σαββατοκύριακο πήρε το καλύτερο δυνατό καθώς άφησε πίσω τον βασικό αντίπαλό του Σαρλ Λεκλέρκ, ο οποίος ήταν ο μεγάλος χαμένος καθώς έμεινε εκτός βάθρου στην τέταρτη θέση και στο -9 απ' τον Φερστάπεν και στο +6 απ' τον Πέρες καθώς έχει 116 βαθμούς. Πλήρωσε ουσιαστικά την καταστροφική στρατηγική της Ferrari που σε αντίθεση με τη Red Bull, έκανε... ό,τι μπορούσε για να μην κερδίσει. Η οργή του ήταν εμφανής στο λάθος που έκανε η Σκουντερία κατά την είσοδό του στα πιτς.

Το μόνο κέρδος για τη Σκουντερία είναι πως ο έτερος πιλότος της ομάδας Κάρλος Σάινθ τερμάτισε δεύτερος (περιορίζοντας την... καταστροφή) κι ότι τερμάτισε και τα δύο μονοθέσιά της σε έναν αγώνα τον οποίο μονοπώλησαν οι δυο εταιρείες που παίζουν ξεκάθαρα για τον τίτλο (235 βαθμούς η Red Bull, 199 η Ferrari). Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ράσελ, Νόρις, Αλόνσο, Χάμιλτον, Οκόν και Μπότας. Ωστόσο, ο Οκόν θα πέσει στην 13η θέση λόγω ποινής 5'' κάτι που θα φέρει τον Μπότας στην ένατη θέση και τον Φέτελ στη δεκάδα.

Βροχή, δράμα, λάθη και στρατηγική

Ήταν ένα γκραν πρι που... κούρασε λόγω χρονικής διάρκειας και αναμονής, αλλά συνάμα ήταν αγωνιώδες στα κομμάτια που υπήρχε αγώνας στην πίστα. Η βροχή που άρχισε λίγο πριν από την εκκίνηση πάντως έφερε τις πρώτες ανατροπές στον σχεδιασμό, τη στρατηγική αλλά και στον αγώνα αυτό καθαυτό που καθυστέρηση να αρχίσει και μάλιστα το ξεκίνημα έγινε εν κινήσει πίσω απ' το αυτοκίνητο ασφαλείας και με βρόχινα ελαστικά.

Μέχρι τον 24ο γύρο ο Λεκλέρκ κρατούσε με άνεση την πρώτη θέση κρατώντας πίσω του Σάινθ, Πέρες και Φερστάπεν. Σε εκείνο το σημείο η είσοδος πρώτα του Πέρεζ για ενδιάμεσα λάστιχα βροχής ήταν η τέλεια κίνηση από πλευράς Red Bull, καθώς σε δύο γύρους ο Μεξικανός κάλυψε 8,5'' από τον Λεκλέρκ. Βλέποντας αυτό η Ferrari κάλεσε τον Λεκλέρκ στα πιτς δύο γύρους αργότερα επίσης για ενδιάμεσα βροχής.

Ωστόσο, η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά κάτι που επέτρεπε τη χρήση σλικς ελαστικών. Έτσι, η Ferrari κάλεσε για σλικς τον Σάινθ και αμέσως μετά τον Λεκλέρκ. Δεδομένου ότι αυτό ήταν το πρώτο πιτ στοπ για τον Σάινθ, τον έφερε μπροστά απ' τον Λεκλέρκ στην κατάταξη γεγονός που έκανε έξαλλο τον Μονεγάσκο πιλότο, ο οποίος είναι το νούμερο 1 της Ferrari. Στο μεταξύ, η Red Bull κάλεσε επίσης μαζί τους Πέρες και Φερστάπεν για να βάλουν σλικς. Κι έτσι ο Πέρες βγήκε μπροστά από τον Σάινθ, και ο Φερστάπεν απολύτως οριακά μπροστά από τον Λεκλέρκ. Ήταν μια απόλυτη επιτυχημένη στρατηγική κίνηση της Red Bull.

Λόγω ενός ατυχήματος του Σουμάχερ στον 27ο γύρο, ο αγώνας διεκόπη προσωρινά και λίγο αργότερα άρχισε, όχι όμως με το φινάλε να κρίνεται στους 77 γύρους αλλά στο χρονικό όριο του δίωρου. Ουσιαστικά, ορίστηκε το πέσιμο της καρό σημαίας στις 18.00 τοπική ώρα (19.00 Ελλάδας) γεγονός που έδωσε ακόμη μεγαλύτερο σασπένς στον αγώνα.

Στους επόμενους γύρους παίχθηκε ένα θρίλερ με τους τέσσερις πρώτους να δημιουργούν ένα καταπληκτικό τρενάκι με διαφορές μικρότερες του δευτερολέπτου ο ένας απ' τον άλλον. Ούτως ή άλλως στην πίστα του Μονακό είναι δύσκολα τα προσπεράσματα, ως εκ τούτου μέχρι τέλους δεν άλλαξε τίποτα με τον Πέρες να διατηρείται πρώτος με καταπληκτική οδήγηση και δίχως να απειληθεί ουσιαστικά.

Επόμενος αγώνας στις 10-12 Ιουνίου στην πίστα του Μπακού στον Αζερμπαϊτζάν.

FerrariΣαρλ ΛεκλέρκΣέρχιο ΠέρεςGP ΜονακόΛιούις ΧάμιλτονMercedesΚάρλος ΣάινθRed BullΜαξ ΦερστάπενFormula 1