Γιατί η ΕΡΤ «φλερτάρει» τον πρωταθλητή ΠΑΟΚ
Θέλοντας να βελτιώσει την εµπορική εικόνα της και να σταθεί σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η δηµόσια τηλεόραση στοχεύει στο να εντάξει στο πρόγραµµά της το ισχυρό brand name του ΠΑΟΚ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Ο ΠΑΟΚ παραμένει η µοναδική οµάδα της Super League 1 που δεν έχει τηλεοπτική στέγη εν όψει της νέας σεζόν, και η συζήτηση για την επόµενη µέρα έχει φουντώσει, µε την ΕΡΤ να δείχνει διατεθειµένη να µπει στο παιχνίδι της διεκδίκησης των δικαιωµάτων της µετάδοσης των εντός έδρας αγώνων του «∆ικεφάλου του Βορρά» για το πρωτάθληµα.
Η σύµβαση του νταµπλούχου κατά την περασµένη αγωνιστική περίοδο µε τη Nova ολοκληρώνεται και οι ιθύνοντες του συλλόγου βγήκαν στην ελεύθερη αγορά για να διαπραγµατευτούν τα τηλεοπτικά τους δικαιώµατα. Το τελευταίο διάστηµα καταγράφηκαν φωνές αντίδρασης που έφτασαν και σε επίπεδο επιστολών προς τη δηµόσια τηλεόραση, κινήσεις και δράσεις που δεν έχουν την παραµικρή λογική.
Η µεγάλη δυναµική που αναπτύσσει ο ΠΑΟΚ κάθε φορά που µεταδίδονται αγώνες του προκύπτουν χωρίς αµφιβολία και από τους αριθµούς. Πέρυσι στο Epsilon, το οποίο αργότερα µετονοµάστηκε σε Open TV, οι µεταδόσεις των αγώνων µε τη Βασιλεία και τη Σπαρτάκ Μόσχας έπιασαν εντυπωσιακά ποσοστά, επιτρέποντας στο κανάλι, στα 90 λεπτά των µεταδόσεων, να κατακτήσουν την πρωτιά στην prime time ζώνη, µε ποσοστά 20,6% και 26,1%, αντίστοιχα.
Επίσης, η απευθείας κάλυψη της φιέστας του ΠΑΟΚ για την κατάκτηση του πρωταθλήµατος από το Open TV κατέγραψε διψήφια νούµερα, που έφτασαν, σε µέσο όρο τετάρτου, ακόµα και στο 22,1%. Την ίδια ώρα, άλλα κανάλια µετέδιδαν σόου και ριάλιτι µε υψηλή τηλεθέαση, όπως το «Survivor» και το «Your Face Sounds Familiar».
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των τηλεθεατών για τους αγώνες του ΠΑΟΚ, όπως φαίνεται και από τα ποσοστά τηλεθέασης σε εκτός έδρας αγώνες του νταµπλούχου «∆ικεφάλου του Βορρά» κατά την περασµένη αγωνιστική περίοδο, µατς που µετέδωσε η ΕΡΤ. Τα ντέρµπι Αρη - ΠΑΟΚ (21/10/2018) και Παναθηναϊκού - ΠΑΟΚ (3/3/2019) παρακολούθησαν 920.000 (σύνολο 25,4%, ήτοι ένας στους τέσσερις έβλεπε µπάλα εκείνη την ώρα) και 886.000 τηλεθεατές (22%), αντίστοιχα, ενώ την αναµέτρηση Ατροµήτου - ΠΑΟΚ (3/11/2018) είδαν από τους τηλεοπτικούς δέκτες τους 642.000 (σύνολο 24%) τηλεθεατές.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το ντέρµπι Αρη - ΑΕΚ (2/3/2019) παρακολούθησαν 637.000 τηλεθεατές (σύνολο 16,5%), ήτοι 283.000 λιγότεροι τηλεθεατές σε σχέση µε το ντέρµπι της Θεσσαλονίκης, Αρη - ΠΑΟΚ.
Η ΕΡΤ, λοιπόν, δείχνει διατεθειµένη, µέσω του ΕΡΤ Sports που δηµιούργησε, να εντάξει στο πρόγραµµά της το καλύτερο δυνατό προϊόν, όπως είναι το ποδόσφαιρο, αλλά κι ένα πολύ ισχυρό brand name, όπως είναι ο ΠΑΟΚ, προκειµένου να µπορεί να σταθεί στα πόδια της σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η δυναµική του ΠΑΟΚ, που έχει οπαδούς σε όλον τον κόσµο και έχει καταστεί µια άκρως ελκυστική οµάδα, άρα και ελκυστικό προϊόν, αλλά και η παρουσία του Παναθηναϊκού και του Αρη και λοιπών οµάδων στο πρόγραµµά της αποτέλεσαν την πρώτη βάση για τη δηµιουργία ενός δελεαστικού πακέτου, µε το οποίο προσπαθεί να βελτιώσει την εµπορική της εικόνα.
Με βάση τον τρόπο µε τον οποίο κινείται η κρατική τηλεόραση το τελευταίο χρονικό διάστηµα, δηλαδή την προσπάθειά της να µπει δυναµικά στον χώρο των αθλητικών γεγονότων, η διάθεσή της να κινηθεί για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωµάτων του αήττητου πρωταθλητή και κυπελλούχου της σεζόν που τελείωσε είναι αυτή που θα έκανε η κάθε εταιρεία που θα βρισκόταν στη θέση της, γνωρίζοντας πως θα επενδύσει σε ένα προϊόν που µπορεί να της φέρει σηµαντικό κοµµάτι εσόδων.
Διπλασιάζονται τα ντέρμπι
Και φυσικά, όταν µιλάµε για τα τηλεοπτικά δικαιώµατα του κατόχου και των δύο εγχώριων τίτλων, είναι λογικό ότι αυτό είναι ένα προϊόν από το «πάνω ράφι», που έχει και την ανάλογη αξία. Το να µπορέσει κάποιος να πλειοδοτήσει για να αποκτήσει τα συγκεκριµένα δικαιώµατα απαιτεί µια οικονοµική υπέρβαση, η οποία όµως είναι και εκείνη που θα µπορεί να φέρει τα περισσότερα δυνατά έσοδα. ∆εν είναι µόνο το τηλεοπτικό τοπίο στη Super League που αλλάζει, αλλά και η δοµή της.]
Υστερα από δύο σεζόν, στις οποίες η ανάδειξη του πρωταθλητή έγινε µέσω πρωταθλήµατος 30 αγωνιστικών, τα δεδοµένα αλλάζουν και πλέον έχουµε πρωτάθληµα στο οποίο η ανάδειξη του πρωταθλητή θα γίνεται µέσω πλέι οφ, για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού πρωταθλήµατος, καθώς τα παρελθόντα έτη είχαµε πλέι οφ για τις θέσεις 2-5. Αυτό σηµαίνει πως ο αριθµός των ντέρµπι αυτοµάτως διπλασιάζεται, µε τις δέκα αγωνιστικές των πλέι οφ για την ανάδειξη του πρωταθλητή να είναι γεµάτες ντέρµπι.
Οπως είναι κατανοητό, η προσπάθεια της ΕΡΤ δεν θα είναι εύκολη, από τη στιγµή που η απόκτηση των δικαιωµάτων του πρωταθλητή απαιτεί και µια οικονοµική προσφορά που θα νικήσει τον ανταγωνισµό, ειδικά από τη στιγµή που το συµβόλαιο που είχε υπογράψει ο ΠΑΟΚ µε τη Nova προβλέπει πως εκείνη µπορεί να ανανεώσει το συµβόλαιο µε τον «∆ικέφαλο του Βορρά» σε περίπτωση που ισοφαρίσει την προσφορά που θα γίνει από οποιονδήποτε άλλον τηλεοπτικό φορέα.
Το να υπάρχουν φωνές αντίδρασης στην προσπάθεια της ΕΡΤ να ενισχύσει το προϊόν της, και µάλιστα µε την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωµάτων της οµάδας η οποία τα τελευταία τρία χρόνια έχει κατακτήσει τους τέσσερις από τους έξι εγχώριους τίτλους, δεν έχει την παραµικρή λογική, ειδικά από τη στιγµή που η δηµόσια τηλεόραση έχει ακολουθήσει µια συγκεκριµένη στρατηγική τα τελευταία χρόνια, µε τη δηµιουργία ενός προφίλ ελκυστικού στο κοινό στο οποίο ήδη απευθύνεται που έχει στον δέκτη του µια µεγάλη σειρά αθλητικών γεγονότων, ανάµεσά τους και τη Super League.
Από τη στιγµή που η δηµόσια τηλεόραση επέλεξε να πάρει µερίδιο του πρωταθλήµατος της Super League, όχι µόνο είναι λογικό, αλλά οφείλει να αναζητήσει την πιθανότητα απόκτησης της µετάδοσης των αγώνων του πρωταθλητή. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο µοναδικός τρόπος της συνέχισης της δυναµικής επανόδου της ΕΡΤ στα αθλητικά δρώµενα, µια πορεία που αποτελεί στρατηγική επιλογή, µε στόχο την προσέγγιση του νεανικού και πιο δυναµικού κοινού. Αλλωστε, σε όλη την Ευρώπη οι πρωταθλήτριες οµάδες επιβραβεύονται µε τη σύναψη του υψηλότερου, στο πρωτάθληµά τους, συµβολαίου.
Εν κατακλείδι, όπως αποδείχθηκε, η δυναµική επάνοδος της ΕΡΤ στα αθλητικά δρώµενα µε την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωµάτων επτά συλλόγων της Super League (µεταξύ των οποίων το ισχυρό brand name που διαθέτει ο Παναθηναϊκός όπως και ο εµπορικός Αρης) αλλά και άλλων αθλητικών γεγονότων δικαίωσε απόλυτα τη δηµόσια τηλεόραση, και όχι µόνο σε επίπεδο τηλεθέασης, αλλά και σε πρεστίζ…
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr