Τεχνολογία | 01.10.2020 15:40

Google: «Ρίχνει» 1 δισ. δολάρια σε διεθνή Μέσα - Γιατί αντιδρούν New York Times και Guardian

Newsroom

Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Σουντάρ Πιτσάι, ανακοίνωσε την Πέμπτη 1 Οκτωβρίου, με καταχώριση στο μπλογκ του, πως η γιγάντια αμερικανική εταιρεία θα επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε συμπράξεις με εκδότες Τύπου σε όλον τον κόσμο. «Αυτή η οικονομική δέσμευση - η μεγαλύτερη που έχουμε αναλάβει μέχρι σήμερα - θα πληρώνει τους εκδότες για να δημιουργούν και να επιλέγουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο για μια διαφορετικού είδους online ειδησεογραφική εμπειρία», γράφει ο Πιτσάι. Διευκρινίζει πως το νέο προϊόν, που θα προτείνει η Google, θα είναι αρχικά διαθέσιμο στο Google News σε Android και μετά στο Google News σε iOS (το λειτουργικό σύστημα των κινητών συσκευών της Apple).

Σύμφωνα με τον Πιτσάι, η Google έχει ήδη υπογράψει συμφωνίες γι' αυτά τα νέα περιεχόμενα - τα οποία θα συγκεντρώνονται σε μια «Google News showcase» - με σχεδόν 200 έντυπα στη Γερμανία, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία. Μεταξύ των εντύπων αυτών η Google αναφέρει ιδιαίτερα τα Der Spiegel, Stern, Die Zeit, Folha de S. Paulo, καθώς και πιο τοπικά έντυπα όπως τα «El Litoral, GZH, WAZ και SooToday». Εκδότες μέσων ενημέρωσης ζητούν εδώ και καιρό από τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στο Ίντερνετ να τους αποζημιώνει για τη χρήση εκ μέρους της των περιεχομένων τους, με πρώτους τους ευρωπαϊκούς ομίλους μέσων ενημέρωσης.

Η Google διαπραγματεύεται επίσης συμφωνίες σε άλλες χώρες, όπως η Ινδία, το Βέλγιο και η Ολλανδία, ανέφερε ο Σουντάρ Πιτσάι. Η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, ανακοίνωσε πέρυσι καθαρά κέρδη 34,3 δισεκ. δολαρίων σε έσοδα σχεδόν 162 δισεκ. δολαρίων. Ο γερμανικός όμιλος Spiegel Group καλωσόρισε την ανακοίνωση. «Με τη News Showcase και τη νέα ενσωμάτωση εκδοτικού περιεχομένου για παράδειγμα από το Spiegel, η Google δείχνει πως παίρνει στα σοβαρά την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας στη Γερμανία. Είμαστε ευτυχείς που συμμετέχουμε σ' αυτήν εξαρχής», δήλωσε ο Στέφαν Ότλιτς, διαχειριστικός διευθυντής του Spiegel Group.

Ωστόσο, το Συμβούλιο Ευρωπαίων Εκδοτών (European Publishers Council, EPC), στα μέλη του οποίου περιλαμβάνονται οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί News UK, the Guardian, Pearson, the New York Tmes και Schibsted, δεν έδειξε ενθουσιασμό. «Λανσάροντας ένα προϊόν, (η Google) μπορεί να υπαγορεύσει όρους και συνθήκες, να υπονομεύσει τη νομοθεσία που έχει σχεδιασθεί για να δημιουργεί τις συνθήκες για μια δίκαιη διαπραγμάτευση, ισχυριζόμενη ταυτόχρονα πως βοηθάει να χρηματοδοτηθεί η παραγωγή ειδήσεων», δήλωσε η εκτελεστική διευθύντρια του EPC Άντζελα Μιλς Γουέιντ.

googleδιεθνή ΜΜΕδημοσιογράφοι