Θέατρο|26.09.2024 11:30

Άκης Σακελλαρίου: Αναβλήθηκε η συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη μετά το ατύχημα με τη μηχανή

Newsroom

Πριν από μερικές ημέρες, ο Ακης Σακελλαρίου πηγαίνοντας στη θεατρική παράσταση «Ικέτιδες», στην οποία πρωταγωνιστούσε, είχε ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα με τη μηχανή του. Ο ηθοποιός οδηγήθηκε αμέσως στο νοσοκομείο και μετά από εξετάσεις οδηγήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Το δυσάρεστο συμβάν τον «έβγαλε» εκτός της πολυαναμενόμενης παράστασης «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.

Η ανακοίνωση του θεάτρου για τον Ακη Σακελλαρίου

Η παραγωγή του Θεάτρου Βρετάνια με λύπη ανακοινώνει ότι η επικείμενη συνεργασία του Άκη Σακελλαρίου με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη για το ανέβασμα της παράστασης «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» θα πρέπει ν' αναβληθεί λόγω του τροχαίου ατυχήματος που είχε ο Άκης Σακελλαρίου στις 16 Σεπτεμβρίου 2024.

Το γεγονός αυτό θα τον κρατήσει μακριά από τους αγαπημένους του συνεργάτες και το κοινό. Θα επιστρέψει στην παράσταση όταν το επιτρέψει η εξέλιξη της υγείας του.

Θα ανακοινωθεί σύντομα η νέα ημερομηνία πρεμιέρας της παράστασης. Όσον αφορά τα εισιτήρια που έχουν αγοραστεί, παρακαλείται το κοινό να επικοινωνεί με την Ticketmaster για περισσότερες λεπτομέρειες.

Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή» στο θέατρο Βρετάνια. Με υποψηφιότητες στα βραβεία Tony και στην τελική λίστα των φιναλίστ για το Βραβείο Pulitzer το 2010, το έργο έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από τον ξένο τύπο.

Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στην Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης, ο Δρ. Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο την θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή.

Ο Δρ. Γκίβινγκς θεραπεύει δυστυχισμένες γυναίκες - και σπανιότερα, άνδρες - με αυτή τη νέα ηλεκτρική συσκευή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει. Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του.

Στο βικτωριανό σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγος του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνιση της μαζί με τον σύζυγο της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση, όπως και τι σημαίνει τελικά να αγαπάς κάποιον πραγματικά.

Ολα όσα πρέπει ν' αποδεχτούμε για να εξελιχθούμε

Το σώμα ως «ανεξερεύνητη χώρα» μπορεί να μοιάζει με μια περίεργη βικτωριανή έννοια, μια αναδρομή στην καταπίεση του 19ου αιώνα, που φορούσε κορσέδες. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, στην απελευθερωμένη εποχή μας, η ιδέα του να είναι κανείς ξένος προς το σώμα και τις επιθυμίες του δεν είναι καθόλου απίθανη.

Με σαφείς αναφορές στη σύγχρονη εποχή, η Sarah Ruhl μιλάει για τις γυναίκες, για τους άνδρες, για τις κοινωνικές τάξεις, για τον ηλεκτρισμό και την τεχνολογική πρόοδο και, φυσικά, για το σεξ. Το σεξ είναι πάντα περίπλοκο, άρα πάντα αστείο, κι έτσι προκύπτει αβίαστα η κωμωδία, ωστόσο η Sara Ruhl δεν γελάει ποτέ με τους μπερδεμένους, καταπιεσμένους χαρακτήρες της, οι οποίοι είτε βαρύνονται από απογοητεύσεις που δεν μπορούν να εξηγήσουν είτε βασανίζονται από ανάγκες τις οποίες δεν μπορούν να αρθρώσουν.

Στη σημερινή εποχή, έχουμε ονόματα για τα ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος: αγχώδεις διαταραχές, επιλόχεια κατάθλιψη, διπολική διαταραχή ή πολύ απλά «κατάσταση της ανθρώπινης φύσης». Κάποτε, αρκετά παλαιότερα, χρησιμοποιούσαν τον όρο «υστερία».

Και η συγγραφέας Sarah Ruhl επινοεί ένα ταξίδι στο χρόνο για να μας φέρει σε επαφή με την ανθρώπινη φύση μας και όλα όσα πρέπει να αποδεχτούμε για να εξελιχθούμε, μέσα από την πιο σημαντική μορφή έκφρασης και σύνδεσης: την αγάπη.

θέατρο ΒρετάνιαΚωνσταντίνος ΜαρκουλάκηςτροχαίοΆκης Σακελλαρίου