Όταν η Μαρία Κάλας «έκαψε» τη Ρώμη – Γιατί η Ντίβα έφυγε στην αρχή παράστασης κλαίγοντας με το κοινό να την αποδοκιμάζει
NewsroomΗ Ρώμη «έκαψε» τη Μαρία Κάλλας ή η Μαρία Κάλλας τη Ρώμη; Γεγονός είναι ότι η Ντίβα έφυγε στην αρχή της παράστασης από το κτίριο της Όπερας της Αιώνιας Πόλης και το κοινό την αποδοκίμασε!
Ήταν το γεγονός της χρονιάς κι ας μετρούσε ο χρόνος παρά ελάχιστες ώρες. Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 2 Ιανουαρίου του 1958, όταν όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν, πού αλλού; Στη Ρώμη!
Η απόλυτη Ντίβα, η Μαρία Κάλλας, θα ερμήνευε «Νόρμα» του Μπελίνι και τη θρυλική άρια Κάστα Ντίβα μπροστά σε ένα κοινό που άρχιζε με τη λάμψη του προέδρου της ιταλικής Δημοκρατίας, μετρούσε διάσημους ηθοποιούς του θεάτρου και του κινηματογράφου, σχεδόν ολόκληρη την υψηλή κοινωνία της ιταλικής πρωτεύουσας και έσβηνε στους απλούς πολίτες της Αιώνιας Πόλης, που είχαν κατακλύσει τους πάνω εξώστες του επιβλητικού κτιρίου της Όπερας της Ρώμης.Ανεπιθύμητο πρόσωπο!
Την επόμενη μέρα διαδηλωτές με πλακάτ που έγραφαν «Δεν θέλουμε την Κάλλας στη Ρώμη», είχαν κατακλύσει τη Via Nazionale, έξω από το ξενοδοχείο Quirinale, όπου διέμενε η Μαρία Κάλλας· κάποιοι άλλοι κρατούσαν πανό που έγραφε «VIVA TEBALDI», αναφερόμενοι στην ανταγωνίστριας της Κάλλας, σοπράνο ΡενάταΤεμπάλντι. Την ίδια μέρα, την επομένη δηλαδή της συναυλίας της Κάλλας, από το βήμα του Κοινοβουλίου, o βουλευτής Λουίτζι Ρενάτο Σανσόνε εισήγαγε πρόταση που θα απαγόρευε στη Μαρία Μενεγκίνι Κάλλας να εμφανιστεί στις επιδοτούμενες από το κράτος όπερες της Ιταλίας! Γιατί τέτοιος χαμός; Προς τι τόσο μένος για τη Μαρία Κάλλας;
Το προηγούμενο βράδυ, μετά την πρώτη πράξη της «Νόρμα», η Κάλλας είχε αποχωρήσει προκλητικά, αφήνοντας το κοινό εμβρόντητο!
Δεν άρεσε η ερμηνεία της
Λέγεται ότι κατά την ερμηνεία της στην «Κάστα Ντίβα», η αίθουσα ήταν σιωπηλή σαν εκκλησία και όλοι προσπαθούσαν να γευτούν και την τελευταία νότα της διάσημης άριας. Καθώς όμως ανέβαινε ο τόνος, η φωνή της Κάλλας φάνηκε να χάνεται, να τρέμει και να σκοτεινιάζει. Τότε το κοινό των πάνω διαζωμάτων της Όπερας εκδηλώθηκε με σφυρίγματα, χαλαρές αποδοκιμασίες, ενώ από την πλατεία ξέσπασαν σε χειροκροτήματα για να «μαζέψουν» τους ιερόσυλους… Η Κάλλας σήκωσε το λεπτό χέρι της και έκανε ένα νεύμα περιφρόνησης.
Στο διάλειμμά, η Ντίβα, κλείστηκε στο καμαρίνι της με την φίλη της και διάσημη δημοσιογράφο – κοσμικογράφο Έλσα Μάξγουελ, φώναξε τους υπεύθυνους του θεάτρου και τους ανακοίνωσε κλαίγοντας ότι δεν θα συνέχιζε…
Όταν ανακοινώθηκε στους θεατές η απόφαση της Κάλλας, ακούστηκαν αποδοκιμασίες και φωνές: «Μετά από αυτή την Κάστα Ντίβα, πετάξτε τη Ντίβα στον Τίβερη»!
Λίγες μέρες μετά, στην Όπερα της Ρώμης εμφανίστηκε η σοπράνο Ανίτα Τσερκουέτι, ερμηνεύοντας «Νόρμα» και το κοινό την αποθέωσε, της χάρισε ένα θυελλώδες χειροκρότημα κι ας τραγούδησε σαν «κοιμισμένη γελάδα», όπως έγραψε ένας κριτικός μέρες μετά. Η Κάλλας τους είχε στοιχειώσει!
- Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
- Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
- Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του