Τηλεόραση|17.05.2020 18:57

Για?ννης Στα?νκογλου για Αγριες μέλισσες: Ο Κυπραίος ξαναπροσεγγίζει ερωτικά την Ελένη

Αλέξης Μίχας

Ο Γιάννης Στάνκογλου αποκαλύπτει τις εξελίξεις που έρχονται και εξηγεί τι συνέβη με τη φερόμενη αποχώρησή του στο τέλος του α’ κύκλου του σίριαλ. Αναφέρεται στην καλλιτεχνική του διαδρομή, στα επόμενα θεατρικά και κινηματογραφικά του σχέδια, και αποκαλύπτει τις δραστηριότητες που τον αποφορτίζουν στον ελεύθερο χρόνο του.

Οι «Αγριες μέλισσες» επιστρέφουν. Πότε σας έγινε η ενημέρωση για την έναρξη των γυρισμάτων;
Το ξέραμε μία - δύο εβδομάδες νωρίτερα. Τα γυρίσματα ξεκίνησαν τη Δευτέρα που μας πέρασε, αφού νωρίτερα υποβληθήκαμε και σε τεστ για κορονοϊό. 

Πρακτικά τι αλλάζει στα γυρίσματα;
Υπάρχει πολλή προσοχή και από το συνεργείο και από την παραγωγή, ούτως ώστε να είναι όλα καθαρά. Γι' αυτό άλλωστε και έγινε απολύμανση. Τις πρώτες δύο εβδομάδες οι σκηνές που θα γυριστούν θα είναι ολιγομελείς και χωρίς επαφές. Στη συνέχεια θα επαναλάβουμε και το τεστ για τον ιό. Και θα δούμε πώς θα κινηθούμε. Ξεκινάμε με αποστάσεις. Χωρίς αγγίγματα. 

Δηλαδή σε πρώτη φάση δεν θα δούμε τον Θωμά Κυπραίο σε ερωτικές σκηνές...
Οχι, σε πρώτη φάση δεν θα τον δούμε, αλλά στο μέλλον θα υπάρξουν. Το πότε θα γίνουν, θα το δούμε. 

Ο Θωμάς Κυπραίος είναι το επίκεντρο στα επόμενα επεισόδια. Θέλω να σε ρωτήσω κατ’ αρχάς αν θα δούμε τελικά επανασύνδεση με την Ελένη...
Γίνεται προσπάθεια επανασύνδεσης. Και από την πλευρά του Θωμά και από την πλευρά της Ελένης. Δεν έχω διαβάσει και εγώ παρακάτω, θα δούμε σύντομα πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα μεταξύ τους. 

Υπάρχει και η ιστορία με τον Νέστορα που βρίσκεται πολύ κοντά στην αλήθεια. Θα μάθει τελικά ποιο είναι το αληθινό πρόσωπο του Θωμά Κυπραίου;
Σε αυτό δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα. Υπάρχει μια πολύ ζωντανή και δυνατή σχέση μεταξύ του Νέστορα και του Θωμά. Είναι σίγουρα ένα δύσκολο κομμάτι της ιστορίας. Και από την πλευρά της σεναριογράφου Μελίνας Τσαμπάνη. Είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό: Εάν θα το μάθει ο Νέστορας και πώς θα αντιδράσει. 

Συζητήθηκε πολύ η φερόμενη αποχώρησή σου από τη σειρά στον δεύτερο κύκλο. Τι συμβαίνει τελικά
Γίνεται προσπάθεια επανασύνδεσης. Και από την πλευρά του Θωμά και από την πλευρά της Ελένης Είναι πολύ καθαρό το πράγμα. Πέρυσι το καλοκαίρι όταν μιλήσαμε για τη σειρά ήξερα πως θα κάνω 140 επεισόδια. Δεν είχαμε συζητήσει τι θα γίνει στη συνέχεια και ξέροντας πως η Μελίνα ήθελε να δώσει μια κατάληξη στην ιστορία του Θωμά Κυπραίου αλλά και εγώ έχοντας προγραμματίσει παράσταση στην Επίδαυρο και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, είχαμε κάνει εξαρχής αυτήν τη συμφωνία. Τώρα που πολλά πράγματα έχουν ακυρωθεί θεατρικά, θα δούμε τι θα γίνει και τηλεοπτικά. 

Οπότε το θέμα είναι ανοιχτό... 
Ναι, είναι ανοιχτό και σε αυτό το σημείο το έχουμε αφήσει τώρα και με τον παραγωγό, τον κ. Καραγιάννη. Στα 140 επεισόδια που σου προανέφερα θα συμμετάσχω σίγουρα. Ανεξαρτήτως του πότε θα προβληθούν, γιατί έτσι όπως πάνε τα πράγματα κάποια επεισόδια πιθανόν να πάνε και για το φθινόπωρο. 

Να γυρίσουμε πίσω. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να αποδεχθείς την πρόταση για τη συμμετοχή σου στη σειρά;
Καταρχήν το πολύ καλογραμμένο σενάριο. Επίσης η παρουσία του σκηνοθέτη, Λευτέρη Χαρίτου. Εξαιρετικός σκηνοθέτης, εξαιρετικός άνθρωπος και φίλος. Είχαμε επαφή, μου πρότεινε τον ρόλο και με εξίταρε. Στην αρχή βέβαια είχα το θέμα ότι η σειρά είναι καθημερινή, γιατί δεν είχα ξανακάνει κάτι τέτοιο. Οταν έμαθα και τους υπόλοιπους συντελεστές δεν άργησα να πω το «ναι». Πίστεψα εξαρχής στις «Αγριες μέλισσες». 

Σε φόβισε το πώς θα πάει η σειρά, με δεδομένο ότι από τη μία είχαμε ηθοποιούς με πολύ επιλεκτικές εμφανίσεις στην τηλεόραση όπως εσύ και από την άλλη νέους ηθοποιούς με κυρίως θεατρικό υπόβαθρο; 
Καθόλου! Το αντίθετο. Εχει ανάγκη η τηλεόραση από φρέσκα πρόσωπα και μιλάμε για εξαιρετικούς ηθοποιούς, με σημαντική παρουσία στο θέατρο και συνεργασίες. Τι πιο όμορφο να παίζεις μαζί με ηθοποιούς όπως η Μαρία Κίτσου, η Ελλη Τρίγγου και ο Γιώργος Γάλλος; Και πολλοί ακόμη... Και φυσικά τα νέα παιδιά έχουν εξαιρετικό ταλέντο και είναι προσηλωμένα στον στόχο τους. 

Είσαι επιλεκτικός όσον αφορά στη μυθοπλασία. Με ποια κριτήρια γενικά επιλέγεις τις δουλειές στις οποίες συμμετέχεις; 
Είναι πολύ σημαντικό το σενάριο: Να έχει ενδιαφέρον, να μου «μιλά» τη στιγμή που το διαβάζω. Δεύτερον είναι ο χαρακτήρας που καλούμαι να υποδυθώ. Δεν μου αρέσει να κάνω παρόμοιους χαρακτήρες. Αν κάνω κάτι συγκεκριμένο σε μια δουλειά, στην επόμενη θέλω να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. 

Από τις σειρές που έχεις πρωταγωνιστήσει ξεχωρίζεις κάποια;
Το «Νησί», τις «Αγριες μέλισσες», αρκετά επεισόδια της «10ης Εντολής» του Πάνου Κοκκινόπουλου που συμμετείχα. 

Εχει συμβεί να συμμετάσχεις σε κάποια παραγωγή και οι συνθήκες τελικά που επικράτησαν να είναι κατώτερες των προσδοκιών;
Ευτυχώς όχι! Είμαι από τους τυχερούς. Δεν είμαι συχνά στην τηλεόραση. Απέχω μεγάλα διαστήματα και στη συνέχεια επανέρχομαι. Αυτά που λέμε τηρούνται. Μπορώ να σου πω και καλύτερα ακόμη. Στο «Νησί», για παράδειγμα, ήταν εξαιρετικές οι συνθήκες. Με μονοκάμερο γύρισμα κινηματογραφικής αισθητικής. Με ρυθμούς που αντέχει ένας ηθοποιός. Το ίδιο συνέβη και με τις «Μέλισσες». Παρά το γεγονός ότι είναι πιο γρήγοροι οι ρυθμοί, υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις. Είναι χαρά να δουλεύεις σε αυτές τις συνθήκες. 

Από την επιθυμία μικρός να γίνεις γεωπόνος βρέθηκες στο θεατρικό σανίδι. Θέλω να μου περιγράψεις λίγο αυτήν τη διαδρομή... Πώς μπήκε το μικρόβιο της υποκριτικής;
Οταν ήμουν μικρός πήγαινα με τον πατέρα μου από τον Περισσό στην πλατεία Κουμουνδούρου σε έναν σύλλογο, στην «Εβροκυψέλη». Ανθρωποι από τον Εβρο που κάναμε παραδοσιακούς χορούς, μουσική και θέατρο. Μετά το ξέχασα. Αν και είμαι εξωστρεφής ως χαρακτήρας και μου αρέσει να «εκτίθεμαι». Μετά ήρθαν διάφορες δουλειές και γνώρισα φίλους που μου εξήγησαν τη λειτουργία και τη δομή των θεατρικών σχολών. Αυτό όλο με γοήτευσε και αποφάσισα να το κάνω. Δουλεύοντας παράλληλα σε εστιατόρια και μπαρ. Δεν ήξερα αρχικά αν θέλω να γίνω ηθοποιός. Κάποια στιγμή λοιπόν ήρθε και η πρεμιέρα στο Ηρώδειο μαζί με τον Γιώργο Κιμούλη στον «Κοριολανό» σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Στούρουα και είπα «εδώ θέλω να είμαι, μου αρέσει πολύ». Τα υπόλοιπα είναι Ιστορία. 

Σήμερα ποια είναι τα επόμενα «θέλω» του Γιάννη Στάνκογλου στο θέατρο;
Θέλω να ασχοληθώ ακόμη περισσότερο με την τραγωδία. Είναι η υψηλότερη μορφή τέχνης στο θέατρο, όταν βέβαια το κάνεις με γνώστες του αντικειμένου. Επίσης θέλω να κάνω πολλά σύγχρονα έργα και κωμωδία. Θέλω έπειτα από 20-30 χρόνια αν ζω να μπορώ να πω «αυτά που ήθελα τα έκανα και τα έκανα όσο καλύτερα μπορούσα».

Εχεις και πλούσια κινηματογραφική παρουσία. Μετά τη «Φαντασία» είχε προγραμματιστεί προ κορονοϊού και κάτι άλλο;
Οχι κάτι πολύ μεγάλο. Ενα πέρασμα είχα συμφωνήσει σε μια ξένη παραγωγή μέσα στο καλοκαίρι, η οποία ενδέχεται να πραγματοποιηθεί, και μιλάω με τον Θοδωρή Παπαδουλάκη που κάποια στιγμή θέλει να κάνει την ταινία του. Αυτό θα γίνει μέσα σε αυτόν τον χρόνο ή τον επόμενο.

Οι κινηματογραφικές διακρίσεις του παρελθόντος αλλά και η μεγάλη επιτυχία των θεατρικών σου παραστάσεων, με πιο πρόσφατο τον «Γιούγκερμαν», σε άλλαξαν καθόλου; Τι εννοώ: Υπήρξαν στιγμές που ένιωσες έπαρση ή υπεροψία;
Οχι. Εχω ένα άλλο μπακγκράουντ και θεώρηση των πραγμάτων. Θεωρώ πως η δική μας δουλειά δεν διαφέρει από τις άλλες. Τη δουλειά την κάνω σαν εργάτης. Στο μόνο που ίσως έχω αλλάξει με το πέρασμα του χρόνου είναι ότι νιώθω πως πατάω στα πόδια μου με μεγαλύτερη σιγουριά. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχει χαθεί το άγχος. Απλώς με την εμπειρία των χρόνων μετατρέπεται σε δημιουργική δύναμη. 

Θέλω να έρθω στο διάστημα της καραντίνας. Τι σου άφησε;
Με βρήκε σε μια περίοδο που ήμουν αρκετά κουρασμένος με συνεχή γυρίσματα για τις «Μέλισσες» και την τρίωρη παράσταση του «Γιούγκερμαν» που συνεχιζόταν για 2η θεατρική σεζόν. Ηταν και ψυχικά και σωματικά δύσκολη χρονιά. Τις πρώτες δύο εβδομάδες λοιπόν συνειδητοποίησα πόσο κουρασμένος ήμουν. Προσπάθησα να διαβάσω, να συγκεντρωθώ και μετά τις πρώτες εβδομάδες δεν σου κρύβω πως είχα ψυχολογικές μεταπτώσεις. Δεν ήμουν πάντα ήρεμος, με αποτέλεσμα να μη διαχειριστώ τον χρόνο στο 100% όπως τον ήθελα. Δεν γεννιόμαστε μόνο για να δουλεύουμε. Χρειάζονται οι παύσεις. Το μάθημα που ίσως πήρα εγώ είναι να αποφασίζεις να κάνεις μια παύση, συνειδητά όμως και χωρίς να καίγεται ο κόσμος, όπως συνέβη τώρα. Να την κάνεις για εσένα για να ανασυγκροτήσεις δυνάμεις και να συνεχίσεις πιο δυνατός. 

Ανησυχείς για το μέλλον όσον αφορά στο θέατρο; Δεν είναι αυτήν τη στιγμή  ευοίωνα τα μηνύματα για τον καλλιτεχνικό κόσμο... 
Ανησυχώ πάρα πολύ. Δεν είναι μόνο το καλοκαίρι που είχαμε κλείσει κάποιες δουλειές, δεν ξέρουμε τι έρχεται και τον χειμώνα. Η φύση της δουλειάς μας είναι μυστήρια. Κλείνουμε παραστάσεις για δύο μήνες και μετά κάνουμε άλλη παράσταση. Ο κόσμος φοβάται, ακόμη και εμείς. Κακά τα ψέματα, θα επηρεαστεί πολύ ο χώρος του θεάτρου. Από πέρυσι  παρατηρήθηκε πτώση στο θέατρο, παρά το γεγονός πως το θέατρο είχε άνοδο την τελευταία δεκαετία. Θα αργήσουμε να μπούμε σε μια κανονικότητα. 

Είχες προγραμματίσει κάποια παράσταση για το καλοκαίρι;
Θα έκανα τον «Προμηθέα Δεσμώτη». Παραμένει ανοιχτό, αλλά είναι δύσκολο, γιατί οι ιδιώτες παραγωγοί βλέπουν διαφορετικά τα πράγματα. Πόσος κόσμος μπορεί να πάει στο Αρχαίο Θέατρο, πόσο κοντά μπορούν να παίζουν οι ηθοποιοί; Ή να πάνε μαζί περιοδεία; 

Για τον επόμενο χειμώνα; 
Εχω συμφωνήσει από τον Ιανουάριο του 2021 να κάνω τον «Ριχάρδο Γ’», σε σκηνοθεσία του Γκραουζίνις. 

Επιστρέφω στις «Μέλισσες». Πώς σχολιάζεις την κριτική κάποιων πως η σειρά είναι σαπουνόπερα;
Εγώ ως μέλος αυτής της ομάδας δεν το βλέπω καθόλου έτσι. Αλλες ήταν οι σαπουνόπερες. 

Σε φωνάζουν Κυπραίο στον δρόμο; 
Ναι, φυσικά, πολλές φορές! 

Πώς αντιδράς; 
Γελάω! 

Οταν πήρες τα σενάρια με την αποκάλυψη πως ο Θωμάς στην Κατοχή ήταν συνεργάτης των Γερμανών πώς ένιωσες; 
Οχι καλά. Κανένας ηθοποιός δεν θέλει να βρίσκεται στην πλευρά των κακών. Προσπάθησα μέσα από κουβέντες με τη Μελίνα να κατανοήσω την ιστορία και πού στηρίχθηκε η συγκεκριμένη πράξη του Θωμά. 

Η πιο δύσκολη σκηνή ποια ήταν μέχρι σήμερα;
Η δολοφονία του γιου του Νέστορα. 

Τι σε αποφορτίζει στον ελεύθερο χρόνο σου;
Το πρώτο πράγμα που θα σου πω είναι τα παιδιά μου. Οι αγκαλιές τους, τα παιχνίδια μαζί τους. Μετά είναι η θάλασσα και πού και πού καμιά ελεύθερη πτώση από τα 14.000 πόδια. Μόλις μπορέσω θα πάω σίγουρα για να φύγει όλο αυτό με τον κορονοϊό (γέλια). 

Άγριες μέλισσεςΓιάννης Στάνκογλου