Τηλεόραση|13.05.2019 13:01

Eurovision 2019: Φαβορί, ανατροπές και ίντριγκες στο Τελ Αβίβ (vid)

Αλέξης Μίχας

Εν όψει του πρώτου ημιτελικού της Τρίτης (14/5) στον Τελ Αβίβ, τον οποίο θα ανοίξει η Τάμτα που εκπροσωπεί την Κύπρο με το «Replay» και σχεδόν θα ολοκληρώσει η ελληνική συμμετοχή με το «Better Love» που ερμηνεύει η Κατερίνα Ντούσκα (το κομμάτι παρουσιάζεται προτελευταίο στη 16η θέση), τα μεγάλα στοιχηματικά πρακτορεία προβλέπουν άνετη πρόκριση και των δύο τραγουδιών στον τελικό του επόμενου Σαββάτου (18 Μαΐου), ωστόσο και οι δύο συμμετοχές μετά τις πρώτες πρόβες τους έχουν υποχωρήσει στα στοιχήματα.

Κύπρος και Ελλάδα παλεύουν -σύμφωνα πάντα με τα στοιχήματα- για την είσοδό τους στην τελική δεκάδα, καθώς η Τάμτα στα μέσα της εβδομάδας ήταν 9η στην τελική κατάταξη και η Κατερίνα Ντούσκα 10η. Η Ελληνίδα εκπρόσωπος έμεινε ικανοποιημένη από την πρώτη τεχνική πρόβα στην οποία αποκαλύφθηκε το βασικό concept του «Better Love», που παραπέμπει σε πίνακα ζωγραφικής.

Η Κατερίνα Ντούσκα ντυμένη σε γήινα χρώματα, με μια σειρά από μαργαριτάρια να είναι πλεγμένη στα μαλλιά της, ανέβηκε στη σκηνή με τις 5 κοπέλες που την πλαισιώνουν. Η ελληνική συμμετοχή επέλεξε την τεχνική ταμπλό βιβάν, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη σκηνή της Eurovision.

Η Τάμτα στην πρώτη πρόβα της ήταν αρκετά συμβατή με το στυλ που όλοι γνωρίζουμε. Ανέβηκε στη σκηνή με ψηλοτάκουνα, ανάμεσα σε 4 χορευτές. Πίσω από την ομάδα led οθόνες δημιουργούσαν εντυπωσιακά εφέ, ενώ καθ’ όλη την παρουσίαση του τραγουδιού ήταν πολλά τα σκηνοθετικά τρικ.  Το πρώτο «φάλτσο» πάντως αφορά στην Κύπρο, καθώς μετά την πρώτη πρόβα ενός εκ των φετινών φαβορί, της ελβετικής συμμετοχής, ο ερμηνευτής του «She got me» Λούκα Χένι (πλασάρεται μέσα στην πρώτη πεντάδα) χαρακτηρίστηκε από τους δημοσιογράφους «Mr Fuego». Η χορογραφία του έμοιαζε αρκετά με αυτή που παρουσίασε πέρυσι η Ελένη Φουρέιρα, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό... Υπήρχαν αρκετές ομοιότητες και με τη φετινή σκηνική παρουσία της Τάμτα. Και τα δύο τραγούδια χορογραφεί η Sacha Jean Baptiste, που είχε επιμεληθεί πέρυσι την παρουσίαση του «Fuego».

Στις μέχρι στιγμής εκπλήξεις του φετινού διαγωνισμού συγκαταλέγεται το Αζερμπαϊτζάν με τον Τσινγκίζ Μουσταφάγιεφ και το «Truth», που μετά την πραγματοποίηση της πρώτης πρόβας εκτοξεύθηκε από τη 15η θέση στην 4η των στοιχημάτων λόγω της εντυπωσιακής σκηνικής παρουσίας του τραγουδιστή. Το τραγούδι ξεκινάει με 2 άσπρα ρομπότ που προβάλλουν καρδιακούς παλμούς λέιζερ πάνω στον Τσινγκίζ, ο οποίος είναι ντυμένος με σκούρα δερμάτινα ρούχα. Υπάρχει ένας μεγάλος χρυσός καρδιακός παλμός (σαν καρδιογράφημα) πίσω στο σκηνικό, που αντανακλά τους ρυθμούς της μουσικής. Η στιγμή όπου ο τραγουδιστής ανυψώνεται και μετά επανέρχεται και πάλι στο σώμα του (μέσω ολογράμματος) εντυπωσίασε δημοσιογράφους και κοινό κατά τη διάρκεια της πρόβας.

Τα δύο μεγάλα φαβορί παρέμεναν στα μέσα της εβδομάδας ακλόνητα στις θέσεις τους: Ολλανδία και Ρωσία. Ο εκπρόσωπος της χώρας της τουλίπας, Ντάνκαν Λόρενς, θα ερμηνεύσει στον πανευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό το κομμάτι «Arcade». Παρά τη λιτή παρουσίαση του κομματιού με τον τραγουδιστή να ερμηνεύει το τραγούδι πάνω σε ένα πιάνο, η πρώτη πρόβα του απέσπασε θετικά σχόλια. Άρωμα Ελλάδας έχει η ρωσική συμμετοχή.

Το τραγούδι «Scream», που ερμηνεύει ο Σεργκέι Λαζάρεφ, υπογράφει ο δικός μας Δημήτρης Κοντόπουλος από κοινού με τον Philipp Kirkorov και τη Sharon Vaughn, ενώ τη σκηνική εμφάνιση επιμελείται ο Φωκάς Ευαγγελινός. Υπεύθυνος φωνητικής διδασκαλίας του τραγουδιστή είναι ο Αλεξ Παναγής, ενώ project manager της συμμετοχής ο Ηλίας Κοκοτός.

Για τη ρωσική συμμετοχή και την αποστολή της δαπανήθηκαν πολλά χρήματα και αυτό ήταν κάτι παραπάνω από ευδιάκριτο από την πρώτη πρόβα. Στη σκηνή είχε τοποθετηθεί μια κατασκευή από 9 ορθογώνια πλαίσια. Ο τραγουδιστής εμφανίστηκε ντυμένος στα λευκά, ενώ και το δάπεδο ήταν φωτισμένο με λευκό χρώμα. Στο πίσω φόντο της σκηνής τα οπτικά εφέ ήταν βροχή και κεραυνοί μέσα σε σκούρο μπλε χρώμα. Ο Λαζάρεφ εμφανίζεται αρχικά εκτός της κατασκευής, στη συνέχεια μπαίνει μέσα σε αυτήν, ενώ εμφανίζεται είδωλο του εαυτού του σε καθρέφτη με τη χρήση ολογράμματος. Στα γραφικά κυριαρχούν γρήγορες εναλλαγές αστερισμών. 

Οι γκεστ και η τηλεοπτική μετάδοση

Αν και οι διοργανωτές κρατούν την παρουσία της ως επτασφράγιστο μυστικό, η Μαντόνα θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα εμφανιστεί στον τελικό της Eurovision ερμηνεύοντας δύο τραγούδια, και μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα του ισραηλινού Τύπου για την ολιγόλεπτη παρουσία της θα εισπράξει το ποσό του 1 εκατ. δολαρίων. Στον τελικό της 18ης Μαΐου παρουσία θα έχει η περσινή νούμερο 2 του περσινού διαγωνισμού, Ελένη Φουρέιρα.

Η τραγουδίστρια μαζί με τους Conchita Wurst, Mans Zelmerlöw και Verka Serduchka θα ερμηνεύσει το «Dancing Lasha Tumbai», το τραγούδι με το οποίο ο Verka Serduchka εκπροσώπησε την Ουκρανία το 2007. Η μετάδοση του μουσικού διαγωνισμού μετακομίζει φέτος στο δεύτερο κανάλι της Δημόσιας Τηλεόρασης, καθώς τόσο οι δύο ημιτελικοί όσο και ο τελικός θα προβληθούν από τη συχνότητα της ΕΡΤ2.

T

Ο πρώτος ημιτελικός, όπου διαγωνίζονται Ελλάδα και Κύπρος, ξεκινά την Τρίτη στις 22.00, o δεύτερος ημιτελικός την Πέμπτη την ίδια ώρα, ενώ ο μεγάλος τελικός σε ζωντανή σύνδεση με το συνεδριακό κέντρο Expo του Τελ Αβίβ θα ξεκινήσει στις 22.00 το βράδυ του Σαββάτου 18 Μαΐου, με οικοδεσπότες το Ισραηλινό σούπερ μόντελ Μπαρ Ρεφαέλι και τον δημοφιλή παρουσιαστή της χώρας Ερέζ Ταλ.

T
Eurovision 2019EurovisionΤάμταΚατερίνα Ντούσκα