Kawasaki Eliminator 500: Η επιστροφή του εξολοθρευτή
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Η Kawasaki αποφάσισε να επαναφέρει ένα όνομα από τα παλιά, με το Eliminator 500, μπαίνοντας σε χωράφια που τα τελευταία χρόνια είχε παρουσία μόνο η Honda. Δημιούργησε έτσι δύο εκδόσεις -απλή και SE- ενός cruiser 500 κυβικών, με στόχο την Α2 κατηγορία διπλωμάτων, απέναντι στο Rebel 500.
Οι ρίζες του ονόματος Eliminator (εξολοθρευτής) εντοπίζονται πίσω στο 1985, δημιουργώντας με την πάροδο των ετών μία ολόκληρη γκάμα, από τα 125 μέχρι τα 1.000 κυβικά. Για τα μοντέλα από τα 400 κυβικά και άνω, η φιλοσοφία του εργοστασίου του Akashi ήταν να χρησιμοποιεί τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες από τα αντίστοιχα σπορ μοντέλα, έχοντας ωστόσο τις απαραίτητες αλλαγές για τις ανάγκες των cruiser. Τώρα, η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει ως βάση τον γνωστό δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 399 κυβικών, των Ninja 400 και Z 400. Πέραν των αγορών της Ιαπωνίας και της Ταϊλάνδης, που παραμένει ως έχει, η έκδοση για όλες τις υπόλοιπες έχει αυξήσει την διαδρομή των εμβόλων της, για να φτάσει τα 451 κυβικά.
Η επιλογή της Kawasaki να αυξήσει τη διαδρομή και όχι τη διάμετρο έχει συγκεκριμένο στόχο, καθώς βοηθάει το Eliminator 500 εκεί που πρέπει, για την κατηγορία που ανήκει. Με αυτό τον τρόπο ο υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 451 κυβικών με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, έχει βελτιωμένη απόκριση στις χαμηλές στροφές, σε σύγκριση με τα Ninja 400 και Z 400. Η μέγιστη απόδοση αγγίζει τους 44,36 ίππους στις 9.000 στροφές και τα 4,3 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000 στροφές.
Το φιλτροκούτι έχει χωρητικότητα 5,8 λίτρα, ενώ η είσοδος του αέρα σε αυτό γίνεται μέσω αυλών εισαγωγής διαφορετικού μήκους εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας, στο μπροστινό της μέρος. Στην ομαλή και αποτελεσματική απόδοση συμβάλουν και τα δύο σώματα ψεκασμού 32mm, διευκολύνοντας τη ροή του αέρα στον θάλαμο καύσης.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό τύπου χωροδικτύωμα, με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό μέρος του. Η γεωμετρία του συμβαδίζει με την cruiser κατηγορία, με το μεταξόνιο στα 1.520mm, τη γωνία κάστερ στις 30 μοίρες και το ίχνος στα 121mm. Τα σημεία έδρασης του επίσης ατσάλινου χυτού ψαλιδιού βρίσκονται στο πίσω μέρος των κάρτερ, με σκοπό το χαμηλότερο βάρος και την αυξημένη σταθερότητα σε κάθε συνθήκη. Μπροστά, το πιρούνι είναι συμβατικό τηλεσκοπικό, διαμέτρου 41mm, με τη διαδρομή στα 120mm, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω φτάνουν τα 90mm διαδρομής.
Όσον αφορά τα φρένα, μπροστά υπάρχει ένας δίσκος 310mm με διπίστονη δαγκάνα, ενώ πίσω ένας 240mm, επίσης με δαγκάνα δύο εμβόλων. Όπως συνηθίζεται στα cruiser οι τροχοί έχουν διαφορετική διάμετρο, με τον μπροστινό να είναι 18 ιντσών και τον πίσω 16, με διαστάσεις ελαστικών 130/70-18 και 150/70-16, αντίστοιχα.
Σχεδιαστικά το Eliminator 500 ακολουθεί τη φιλοσοφία των cruiser, δίνοντας στο σώμα του αναβάτη μία ελαφριά κλίση προς τα πίσω, όχι τόσο έντονα όσο στο έτερο cruiser της εταιρείας, Vulcan 650 S. Η λεπτή, χαμηλή και μακριά σιλουέτα του, με μήκος 2.250mm, χαρακτηρίζεται από τις οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα, που εκτείνονται από το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων, τη σέλα και φτάνουν μέχρι την ουρά.
Η σέλα με ύψος 735mm, θα βολέψει αναβάτες κάθε αναστήματος, ενώ στον εξτρά εξοπλισμό η Kawasaki έχει δύο ακόμα επιλογές, μία ψηλότερη στα 765mm και μία χαμηλότερη στα 715mm. Η πρώτη διαφορά που φαίνεται στα χαρτιά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, τη βασική και την SE, είναι το ύψος (1.100mm για τη βασική, 1.140mm για την SE), αλλά και το βάρος, με την έκδοση SE να είναι 177 κιλά, ένα περισσότερο από τα 176 της απλής.
Το επόμενο σημείο διαφοροποίησης εντοπίζεται στον εξοπλισμό. Για το Eliminator 500 περιλαμβάνονται full LED φωτιστικά σώματα, μονόχρωμη, στρογγυλή, ψηφιακή LCD οθόνη με πλήθος ενδείξεων και δυνατότητα συνδεσιμότητας, μέσω Bluetooth, δικάναλο ABS και πλαϊνό σταντ. Επιπλέον σε αυτά, στην έκδοση SE, διατίθενται: μάσκα προβολέα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, θύρα φόρτισης ηλεκτρικών συσκευών USB-C, φυσούνες στα καλάμια μπροστά και δερμάτινη σέλα δύο επιπέδων, όπως έχει και η απλή έκδοση, με εξωτερικές ραφές.
Κάθε έκδοση έχει μία διαθέσιμη χρωματική επιλογή, με την βασική να έρχεται σε Metallic Flat Spark Black και την SE σε Metallic Matte Carbon Gray / Flat Ebony. Για την ώρα δεν γνωρίζουμε αν θα δούμε το Eliminator 500 και στην ελληνική αγορά, ενώ στον κατάλογο των έξτρα αξεσουάρ της Kawasaki υπάρχει ήδη μία σειρά προϊόντων για να μπορεί ο κάθε αναβάτης να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του.
Αν τώρα το Akashi βαδίσει στα ίδια βήματα με το Big H, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ακολουθήσει στην ίδια βάση ένα νέο Versys 500 για την Α2 κατηγορία διπλωμάτων, μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να αποδειχτεί εξαιρετικά δημοφιλής στη χώρα μας.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr