article background image

Επειτα από μια ενθαρρυντική περσινή σεζόν, το θέατρο φαίνεται να επανέρχεται δυναμικά, με το κοινό να στηρίζει θερμά τις παραγωγές που αγαπήθηκαν και επιστρέφουν φέτος, αλλά και να δείχνει ενθουσιασμό για νέες, φρέσκες προτάσεις. Καθώς οι καλοκαιρινές περιοδείες φτάνουν στις τελευταίες τους στάσεις, τα θέατρα της Αθήνας ετοιμάζονται ν' ανοίξουν τις πόρτες τους, ξεσκονίζοντας τις σκόνες που άφησαν οι προηγούμενοι μήνες και ξεκινώντας πρόβες για την καινούργια θεατρική χρονιά.

Κλασικά και σύγχρονα έργα, τολμηρές συνεργασίες και ανατρεπτικές προσεγγίσεις υπόσχονται μια σεζόν γεμάτη εκπλήξεις, ενώ οι προπωλήσεις εισιτηρίων -με τις ειδικές προσφορές από τους περισσότερους πολιτιστικούς οργανισμούς- καταγράφουν ήδη αισιόδοξα σημάδια. Πάνω από 40 παραστάσεις ανανεώνουν το ραντεβού τους με το κοινό τους μήνες του φθινοπώρου, και εμείς σας προτείνουμε εκείνες που πραγματικά αξίζει ν' απολαύσετε, αν δεν τις έχετε ήδη δει. 

Tο γεμάτο ανατροπές κείμενο, η στιβαρή σκηνοθεσία, το ανελέητο «παιχνίδι» με τα όρια της αντίληψης των θεατών, οι καθηλωτικές ερμηνείες και η βαθιά κριτική στην παντοδυναμία της πολιτικής ορθότητας και της cancel culture, δημιουργήσαν εκείνο το εκρηκτικό μείγμα που έκανε το «The Doctor» να είναι το απόλυτο talk of the town της περσινής θεατρικής σεζόν. Το κοινό της Αθήνας επιφύλασσε πρωτοφανή υποδοχή στην παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, καταχειροκροτώντας κάθε βράδυ στο κατάμεστο Αμφι-θέατρο. Τώρα, το συνταρακτικό θρίλερ του Robert Icke επιστρέφει και τη νέα σεζόν. Παράλλήλα, η παράσταση «Μια άλλη Θήβα», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που σημείωσε αλλεπάλληλα sold out και παρατάσεις από το 2022 που πρωτοανέβηκε ως σήμερα, μεταφέρεται στο θέατρο Κνωσός, τον νέο χώρο που ανακαίνισε το θέατρο του Νέου Κόσμου για να φιλοξενήσει ένα μέρος του ρεπερτορίου του. Ενα πολυβραβευμένο έργο για τις σχέσεις πατέρα - γιου, για την αντρική ταυτότητα, για την ψυχική ασθένεια, για τον ερωτισμό.

Ενα έργο αινιγματικό, συγκινητικό, όσο και διασκεδαστικό. Αυτή η καρδιά χτύπησε εκκωφαντικά την περασμένη σεζόν και ο παλμός της μεταδόθηκε σε όλη τη θεατρική Αθήνα. Ο λόγος για την «Καρδιά του Σκύλου» της Έφης Μπίρμπα και του Αρη Σερβετάλη θα συνεχίσει να χτυπά δυνατά για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Κιβωτός, φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με τον ίδιο μας τον εαυτό και με τα πιο βαθιά και υπαρξιακά ερωτήματα.

Στην παράσταση «Καρδιά του Σκύλου», η Έφη Μπίρμπα επιχειρεί μία νέα πυρηνική εικονοκλαστική ανάγνωση του εμβληματικού έργου του Ρώσου συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και μας προσκαλεί να κοιτάξουμε γύρω μας με άλλα «μάτια», να σκεφτούμε κριτικά και να αναρωτηθούμε για τον κόσμο που θέλουμε να ζούμε. (Copyright: Γιώργος Καπλανίδης)

Η βραβευμένη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, «Goodbye, Lindita» σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι, μετά τα διαδοχικά sold out που σημείωσε τις τελευταίες δυο θεατρικές σεζόν, επιστρέφει από τις 16 Οκτωβρίου, πλέον στην Κεντρική Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα, ενώ συνεχίζει την ευρωπαϊκή περιοδεία της. Η ιστορία εστιάζει σε μια αρχέγονη ανθρώπινη εμπειρία, αυτή της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου. Μετά από έναν εξαιρετικά επιτυχημένο πρώτο κύκλο sold out παραστάσεων, το έργο «Ο αποτυχημένος», βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, επιστρέφει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, από τις 9 έως και τις 27 Οκτωβρίου. Το έργο ζωντανεύει μια επινοημένη ιστορία γύρω από έναν από τους σημαντικότερους πιανίστες του 20ού αιώνα, τον Γκλεν Γκουλντ, και παρουσιάζεται σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία τού πάντα καλλιτεχνικά ανήσυχου σκηνοθέτη, ηθοποιού και κινηματογραφιστή Έκτορα Λυγίζου.

Η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία της περσινής χρονιάς, «Underground» του Εμίρ Κουστουρίτσα, ανεβαίνει ξανά με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τον Γιάννη Τσορτέκη και Αλεξάνδρα Αϊδίνη στο θέατρο Ακροπόλ. Ένα καλλιτεχνικό σχήμα που ενισχύει έτσι την βαθιά υποβλητική και συνάμα ξεσηκωτική ατμόσφαιρα του έργου, σε έναν μοναδικό εναγκαλισμό με το πνεύμα του παραλογισμού, της τραγωδίας και τελικά της ανθρώπινης ανθεκτικότητας, για να καταφέρει αυτή να αναδυθεί και πάλι στο εκτυφλωτικό φως της ελπίδας. Η σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία «Ο Άσχημος» του Marius Von Mayenburg, μετά τη θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών, με όλα τα εισιτήρια πουλημένα και στις 150 παραστάσεις που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, συνεχίζει για δεύτερη χρονιά στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου, από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου. Τέσσερις ηθοποιοί (Ορφέας Αυγουστίδης, Γιάννης Κλίνης, Μαίρη Μηνά, Κωνσταντίνος Πλεμμένος) σε οχτώ ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας. 

«Ο Άσχημος» είναι το διασημότερο έργο του ανατρεπτικού δημιουργού της Schaubuhne, Marius Von Mayenburg, έχοντας ανέβει σε πάνω από 30 χώρες μετά την πρώτη του παρουσίασή το 2007, στη Γερμανία (Copyright: Χρήστος Συμεωνίδης)

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης επιλέγοντας πάντα, πολύ προσεκτικά, σημαντικά έργα από τη σύγχρονη δραματουργία, παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Μουσούρη ένα έργο, που μιλά με διαύγεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη για «τη ζωή, όπως προσπαθούμε να τη ζήσουμε». Πρόκειται για το «The Humans», το συναρπαστικό, βραβευμένο με Tony Award, θεατρικό έργο του Stephen Karam (Στίβεν Κάραμ), που έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς όπου έχει παιχτεί.  

Τα «170 τετραγωνικά», ένα από τα πλέον επιτυχημένα νεοελληνικά κείμενα της τελευταίας δεκαετίας, επιστρέφει στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Ιλίσια, για 6η χρονιά, από 4 Οκτωβρίου. Η παράσταση που χάρισε στον συγγραφέα και ηθοποιό Γιωργή Τσουρή το βραβείο «Δημήτρης Χορν», μετά από 5 σεζόν, 400 παραστάσεις και 75.000 θεατές, παίρνει μια ακόμα παράταση για έναν περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Άφθονο γέλιο και δράση, σ' ένα οικογενειακό «ρινγκ» 170 τετραγωνικών. Δύο μέρες μετά και για τέταρτη συνεχή χρονιά, το θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου, «Αξύριστα Πηγούνια», παρουσιάζεται στο θέατρο Μικρό Χορν, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη. Το έργο τιμήθηκε με το A΄ βραβείο νέου συγγραφέα το 2004 από το υπουργείο Πολιτισμού. 

Ήταν μία από τις παραστάσεις που συζητήθηκε περισσότερο από όλες τη σεζόν που μας πέρασε. Τα εισιτήριά της έγιναν ανάρπαστα και τα sold out που σημείωσε απανωτά. Καθόλου τυχαίο, καθώς λειτούργησε σαν συγκλονιστική υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού. H επιστροφή του «Αρτούρο Ούι» ήταν επιβεβλημένη στο ολοκαίνουργιο θέατρο Ark στην Κυψέλη. Υπό τη σκηνοθετική οπτική του Αρη Μπινιάρη, με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του και με ένα κορυφαίο υποκριτικό ανσάμπλ, η μακάβρια φάρσα του Μπέρτολτ Μπρεχτ μεταμορφώθηκε, εμποτίστηκε με ήχους απόκοσμους και πήρε συγκλονιστικά σύγχρονες διαστάσεις. Ενα αριστουργηματικό μείγμα σάτιρας, πολιτικού σχολιασμού και σκοτεινού χιούμορ, ένα έργο- καλλιτεχνική μαρτυρία για τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης εξουσίας και τους παραλληλισμούς που κάνει με ιστορικά και σύγχρονα γεγονότα.

Ο Άρης Μπινιάρης με τον μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό του τρόπο απεικονίζει την άνοδο της δημαγωγικής φιγούρας του Αρτούρο Ούι και μεταμορφώνει το θέατρο ΑΡΚ σε μία σκοτεινή και απόκοσμη πασαρέλα πάνω στην οποία βλέπουμε τους θλιβερούς αντικατοπτρισμούς της κοινωνίας μας (Copyright: Πάτροκλος Σκαφίδας)

Οι δύο κωμωδίες των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα ετοιμάζονται να κατακτήσουν ξανά το θεατρικό κοινό, επιστρέφοντας δυναμικά με ακόμα περισσότερες παραστάσεις. Η επιτυχημένη κωμωδία «Για μια Ζωή», που διαδραματίζεται στο Αίγιο του 1943, επανέρχεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Πειραιώς 131, από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, μετά από μία σεζόν απόλυτων sold out. Επίσης, η θρυλική κωμωδία «Μπαμπάδες με ρούμι», που χάρισε ατελείωτο γέλιο στο κοινό και σημείωσε τεράστια επιτυχία με δύο συνεχόμενα χρόνια sold out και μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία, επιστρέφει για τρίτη χρονιά από τον Οκτώβριο στο θέατρο Αλίκη.

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουιζίδου επιστρέφουν για ακόμα μία χρονιά στη σκηνή του θεάτρου ΚΑΠΠΑ και βγάζουν τα συζυγικά τους άπλυτα στη φόρα στην ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη κωμωδία «Sexy Laundry». Το θεατρικό έργο της Michele Riml καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί έναν ειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών.  Παράλληλα, η κλασική μαύρη κωμωδία «Μη Σου Τύχει!...» του Francis Veber  -συγγραφέα επίσης των θεατρικών επιτυχιών «Δείπνο Ηλιθίων», «Το Κλουβί με τις Τρελές»- συνεχίζει τις παραστάσεις στο Θέατρο Αθηνών, με τον Αιμίλιο Χειλάκη. Έχει διασκευαστεί πέντε φορές για τον κινηματογράφο με πιο γνωστές την αμερικάνικη εκδοχή του Billy Wilder με τον Jack Lemmon και τον Walter Matthau και την γαλλική με τον Jacques Brel και τον Lino Ventura.

«Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία τον περασμένο χειμώνα, επανέρχεται για δεύτερη χρονιά, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, από τις 4 Νοεμβρίου. Το «Μίξερ», η αναπάντεχη έκπληξη - παράσταση της περασμένης σεζόν που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Γκλόρια Μικρό, από 1η Νοεμβρίου. Αυτό το ξέφρενο, σχεδόν παράλογο γλέντι επί σκηνής, σε ξεκαρδιστική πάντα δεκαπεντασύλλαβη γραφή, φέρει το αιχμηρό χιούμορ της Ζέτης Φίτσιου, την ανατρεπτική μουσική του Θοδωρή Οικονόμου και την ευφυέστατη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Σιλβέστρου.

Επειτα από μια χρονιά γεμάτη από την συγκίνηση και το θερμό χειροκρότημα του θεατρόφιλου κοινού, «Το αγόρι με τις δυο καρδιές», το θεατρικό έργο των Αφγανών αδελφών Αμίρι, σε θεατρική προσαρμογή του Φιλ Πόρτερ, συνεχίζει την πορεία του και τον φετινό χειμώνα. Μετακομίζει στο φιλόξενο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου όπου θα παίζεται Κυριακή, Δευτέρα και Πέμπτη. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μίας οικογένειας προσφύγων – αυτής των συγγραφέων – που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους για να γλιτώσουν από τις διώξεις των Ταλιμπάν, όταν η δασκάλα μητέρα υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μαθητριών της στο σχολείο όπου διδάσκει. Η οικογένεια Αμίρι αντιμετωπίζει ένα ακόμη, εξαιρετικά σημαντικό πρόβλημα, καθώς το μεγαλύτερο παιδί της έχει γεννηθεί με μια σοβαρή καρδιοπάθεια και χρειάζεται επέμβαση σε εξειδικευμένο, ευρωπαϊκό νοσοκομείο. Ο δρόμος της προσφυγιάς είναι γεμάτος δυσκολίες, δυσάρεστα γεγονότα και μεσάζοντες που τους εκμεταλλεύονται στυγνά. Ταυτόχρονα είναι ένας δρόμος γεμάτος από την αγάπη που νιώθουν ο ένας για τον άλλον και από αναπάντεχες στιγμές χαράς. Παράλληλα, η παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» που απέσπασε θερμές κριτικές από κοινό και κριτικούς και τιμήθηκε με το βραβείο «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά στο Μηχανής Θέατρο από 18 Νοεμβρίου και για 15 μόνο παραστάσεις, με αγγλικούς υπέρτιτλους. 

Αγαπημένα τραγούδια που ερμήνευσε η Μπέλλου και χαράχτηκαν στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, όπως η «Περιπλανώμενη ζωή», «Δε λες κουβέντα», «Μην κλαις», και πολλά ακόμα, ζωντανεύουν ξανά στην παράσταση με λιτό αλλά και ουσιαστικό τρόπο. Δεν είναι τυχαίο πως συχνά αναφέρεται πως η φωνή της Μαξούρη και ο τρόπος που «πατάει» τις λέξεις έχουν κάτι από τη Μπέλλου. (Copyright: Μαρίλη Ζάρκου)

Τα «Τραγούδια της Σωτηρίας», μια από τις πιο αγαπημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, που έχει αγκαλιαστεί από κριτικούς και κοινό σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο Λονδίνο, συνεχίζει το μουσικό ταξίδι της για τέταρτη χρονιά, στο θέατρο του Νέου Κόσμου, από 21 Οκτωβρίου. Η Χριστίνα Μαξούρη και τέσσερις εξαιρετικοί λαϊκοί μουσικοί στήνουν και πάλι το πάλκο τους και μας προσκαλούν σε ένα ταξίδι στη ζωή και στα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου. Η ηθοποιός, που δίνει νέα πνοή στα τραγούδια της «αρχόντισσας του ρεμπέτικου» στο σήμερα, αφηγείται μικρές ιστορίες και σύντομα περιστατικά από τη ζωή της αξεπέραστης ερμηνεύτριας, μέσα από λόγια της ίδιας της Μπέλλου αλλά και ανθρώπων που τη γνώρισαν.

Μετά από 55.000 θεατές και 160 παραστάσεις, «Ο θάνατος του Εμποράκου», με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία για μία ακόμα σεζόν στο θέατρο Ζίνα από 3 Οκτωβρίου. Για δεύτερη χρονιά, στο θέατρο «Ολύμπια», ανεβαίνει το έργο «Τρεις Ψηλές Γυναίκες», με πρωταγωνίστριες τρεις εξέχουσες Ελληνίδες ηθοποιούς, τη Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου. Δομημένο γύρω από τα θεμελιακά ερωτήματα του εαυτού και της θνητότητας, το σαρκαστικό έργο του Edward Albee εμπνέεται από τον χαρακτήρα της δικής του μητέρας. Αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του, ολιστική διαχείριση του χώρου και του χρόνου, ο Robert Wilson εξιστορεί μαεστρικά το αποτύπωμα το χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.

Η sold out παράσταση «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» του Κωνσταντίνου Ντέλλα που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Θεσσαλικού Θεάτρου και περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα, αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείο μυστικό κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας. Στη σκιά της ανδροκρατικής εξουσίας, οι γυναίκες παρέμειναν στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών. Πέρα από τις υπόλοιπες εργασίες, με τις οποίες συνέβαλλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες, είχαν και την ευθύνη της τροφοδοσίας των μελών της οικογένειάς τους, πάντα όμως εντός του οίκου. Έτσι, ανέπτυξαν έναν μυστικό κώδικα, μια λανθάνουσα εξουσία, που στηριζόταν στη χρήση της μαγείας, των «πρακτικών», του ξεματιάσματος και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούσαν και στη μαγειρική, τα βότανα και τα χόρτα της περιοχής, το λάδι, το νερό και το αλεύρι. Από 9 Οκτωβρίου έως και 28 Noεμβρίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00 στο θέατρο Σταθμός. 

Δυνατοί μονόλογοι, βραβευμένες ερμηνείες

Οι θεατρικοί μονόλογοι αποτελούν την πιο απαιτητική μορφή θεατρικής έκφρασης, καθώς ο ηθοποιός καλείται να σηκώσει το βάρος ολόκληρης της παράστασης μόνος του, παλεύοντας με την ένταση του χαρακτήρα και την απόλυτη έκθεση μπροστά στο κοινό. Ανάμεσα στις επιτυχημένες επαναλήψεις, ξεχωρίζει το «Πάρτυ της ζωής μου» με την Ελένη Ράντου, σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά. Μετά από δύο συνεχόμενες σεζόν απόλυτων sold out και περισσότερους από 100.000 θεατές, η παράσταση επιστρέφει για τρίτη χρονιά στο θέατρο Διάνα από την 1η Νοεμβρίου, ανανεωμένη και πλαισιωμένη από τη Μιρέλα Πάχου στο τραγούδι και τον Αλέξανδρο Ιακώβου στο βιολί, για να προσφέρει ξανά ένα μαγικό ταξίδι αισθήσεων.

Η Ελένη Ράντου σε μια soloperformance ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» της ηρωίδας της, με φόντο τα τραύματα της σύγχρονης Ελλάδας, αναζητώντας 5.000 λόγους που τη ζωή αξίζει να τη ζήσεις (Copyright: Γιάννης Μαργετουσάκης)

Ενα άλλο έργο είναι «Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη, που επιστρέφει με τη βαθιά συγκινητική ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου, για 13η χρονιά, στο Νέο Ακάδημο, από 21 Οκτωβρίου. Ενας μονόλογος γροθιά στο στομάχι που μας ταξιδεύει για 90 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, παραμένοντας κάθε στιγμή στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε ένα τέλος έκπληξη. Η πρωταγωνίστρια, αναπολώντας τη ζωή της Ερατούς, πλημμυρίζει κυριολεκτικά τη σκηνή, υποδυόμενη ταυτόχρονα με απίστευτη ευκολία όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της ηρωίδας. Μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης.

Η «Μάνα Αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» της Κικής Μαυρίδου, που ζωντανεύει τη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, συνεχίζει για τέταρτη χρονιά στο Θέατρο ‘Εν Αθήναις, από το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, και θα παρουσιάζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 17:45, για περιορισμένες παραστάσεις. Η Ράνια Σχίζα, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, ερμηνεύει έναν ρόλο που αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά πίσω από τη ζωή της μητέρας του διάσημου συγγραφέα, συνδέοντας με μαεστρία τη δική της ιστορία με τα κρυφά μυστικά της ελληνικής οικογένειας. Αυτά που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας. 

Το καθηλωτικό κείμενο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» του Ζουζέπ Μαρία Μιρό βρήκε τον ιδανικό ερμηνευτή στο πρόσωπο του Αργύρη Ξάφη ο οποίος, υπό τη σκηνοθετική οδηγία της Ζωής Ξανθοπούλου, μας παραδίδει έναν καταιγιστικό μονόλογο, μια από τις πιο μεστές και συναρπαστικές ερμηνείες της χρονιάς, ένα πραγματικό παραστασιακό επίτευγμα. Μετά τα διαδοχικά sold out και τις αποθεωτικές κριτικές, η παράσταση συνεχίζει την πορεία της με νέες ημερομηνίες από την 1η Οκτωβρίου στο θέατρο Θησείον.

Εγιναν επιτυχία από στόμα σε στόμα, αγαπήθηκαν και γρήγορα έγιναν sold out. Από τις 14 Οκτωβρίου, οι «Στρακαστρούκες» του Δημήτρη Σαμόλη σε σκηνοθεσία του Μάριου Κακουλλή, επιστρέφουν στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια για να κάνουν μπαμ κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός στο πρώτο του θεατρικό έργο, βάζοντας στο μικροσκόπιο την «αγία ελληνική οικογένεια», τη ζωή στην επαρχία και τον εκφοβισμό ειδικά των νέων, δημιουργεί ένα συνταρακτικό μονόλογο-κατάθεση που προκαλεί δυνατή συγκίνηση. Οι «Στρακαστρούκες» είναι μια καθηλωτική ελεγεία αγάπης για την ανθρώπινη φύση αλλά και ένα φωτεινό βέλος σε αυτά που μας πόνεσαν βαθιά.

Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι, ο Κωσταντής ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ (Copyright: Ελίνα Γιουνανλή)

Ο μονόλογος «Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νάνα Μούσχουρη» του Νταβίντ Λελαί - Ελό που παίχτηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την περασμένη θεατρική περίοδο χαρίζοντας στον Μάνο Καρατζογιάννη τον επαινο των θεατρικών κριτικών στα βραβεία Κάρολος Κουν για το διεθνές ρεπερτόριο, επιστρέφει κατ’ απαίτησή του κοινού στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων. Τέλος, το «Τσιτάχ: Η Ερημιά του Τερματοφύλακα» του Βασίλη Κατσικονούρη, που χάρισε στον Γιώργο Νινιό το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για το 2022, επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων. Η ιστορία εξερευνά την ανδρική μοναξιά, τη ματαίωση και την αξιοπρέπεια, με χιούμορ και συγκίνηση, προσφέροντας στους θεατές μια εμπειρία που ακροβατεί ανάμεσα στη νίκη και την ήττα της ζωής.