Ελλάδα|02.03.2023 19:19

Τέμπη: Πληροφορίες για φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος ενώ τα αίτια της έκρηξης διερευνώνται - Τι εξηγεί αξιωματούχος

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με το πώς προκλήθηκε η έκρηξη που σημειώθηκε όταν συγκρούστηκαν τα δύο τρένα στα Τέμπη. Η στιγμή έχει καταγραφεί σε βίντεο - ντοκουμέντο, όπου φαίνεται μία έντονη λάμψη και ακολουθεί η έκρηξη, με τα πρώτα βαγόνια να «τυλίγονται» στις φλόγες.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής έχει δηλώσει πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση ή από την ανάφλεξη καυσίμων.

Τώρα, το Mega -επικαλούμενο πληροφορίες της Πυροσβεστικής, μεταδίδει ότι βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.

Μιλώντας στο ίδιο μέσο, ο Κώστας Τσίγκας, πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, εξήγησε πως οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας Αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.

Η σύμβαση «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης» του 2014

Παράλληλα, ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος μετέδωσε μέσω του Mega πως το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης». Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το 2016.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο, τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.

Το τμήμα Λάρισα - Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες -η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.

Η στιγμή της σύγκρουσης των τρένων και της έκρηξης

Τρομακτικό βίντεο - ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης και της έκρηξης έχει δώσει στη δημοσιότητα η ΕΡΤ.

Τα δύο τρένα έτρεχαν με ταχύτητα 166 χιλιομέτρων την ώρα και βρίσκονταν στην ίδια γραμμή για 12 λεπτά. Διάνυσαν δηλαδή 18 χιλιόμετρα. Στα συνταρακτικά πλάνα φαίνεται η σύγκρουση αλλά και η «μπάλα» φωτιάς που σηκώθηκε στον ουρανό μετά την έκρηξη που προκάλεσε η σύγκρουση.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ